U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Fipiliwip zei:Foto van de alg precies niet doorgekomen, dus bij deze dan maar![]()
Fipiliwip zei:Hey Luc,
Ik heb eigenlijk gewoon mijn licht uitgelaten. Theo had gezegd te beginnen met 1 uur licht de eerste week (enkel de T5, wat bij mij het blauwe licht is) en zo iedere week een uurtje meer licht te geven.
Ik moet zeggen dat ik niks aan alg heb, de alg die je nu ziet is al 3 weken onveranderd... Ik dacht toen dat het zich fel zou uitbreiden en had 2 gevleugelde zeehazen gekocht, de beestjes zijn ocharme van de honger omgekomen...
HQI staat nu 1 uur per dag aan, vanaf morgen zijn dit er 2.
Heb je mijn berichtje gezien over die metser?
Groet
F
Ha fipiliwip,Fipiliwip zei:Even een kleine update, ik heb sinds zaterdag mijn eerste echte sps koraaltje in de bak staan. Ik denk dat het een granulosa is, het is diepgroen van kleur.
Op 2 van de puntjes zit wel wat alg, ik heb dit nu een paar dagen aangekeken maar zie geen verbetering, ik zal deze vanavond afbreken.
Nitraat is duidelijk aan het dalen. Ik meet nu al 3 dagen een waarde van 10 met salifert. Dit met behulp van 6 ml wodka dagelijks.
jawsee zei:daar zit al aardig wat koraal in Filip,ga je die pijpjes nog bekleden met iets?
Fipiliwip zei:Hey Luc,
Zeker en vast, ben er eigenlijk nog niet echt toe gekomen... Ik heb wel al verschillende stukjes steen in mijn sump liggen. Ook ben ik nog niet 100% tevreden over de opbouw, voor ik de pijpjes gans bekleed wil ik dit zeker in orde hebben. Anders loop ik misschien het risico dat ik het terug kan afbreken zoals ik onlangs met een deel van het schuim heb gedaan.
Zoveel koraal zit er nog niet in hoor... Je toont natuurlijk alleen de mooie dingen op je foto's. Ik wil doodgraag nog een paar helblauwe stukjes hebben... Alleen zijn echte mooie acro's blijkbaar dun gezaaid in deze kleur.
Hoe staat het bij jullie? Hebben de poezen de bak nog niet ingepalmd?
F
Fipiliwip zei:Hoi iedereen,
Ik heb een vreemd iets aan de hand. Mijn koralen worden flets van kleur. Ik heb alle waardes er eens op na gemeten:
PO4: 0 (rowa test)
KH: 8 (tetra test, in werkelijkheid dus 10)
Ca: 450
Mg: 1200
No2: 0
No3: 1
Ik snap het niet.... ook hier en daar heb ik precies de indruk dat zich flap vormt. Ik voeg nog 3 ml wodka per dag toe, misschien moet ik daar maar beter eens mee stoppen.
Theo, luc, manuel, boys,.... HELP!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.