Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

't Bantumse bakkie

Eric & Betty

ZeewaterForum gebruiker
En het begin van ons dagboek..........................

Onze bak heeft de afmetingen van: 160 x 120 x 75 cm en is begin maart door Reef-Corner aan huis afgeleverd.
De bak zal verlicht worden door Photon Plus armaturen (2 st), waarvan elke armatuur voorzien is van 2 st HQI 250 W en 4 st T5 54 W.
De eiwitafschuimer is een BBK 300.
De opvoer wordt verzorgd door een Red Dragon 12 m3.
De stroming (Close-loop) wordt ook verzorgd door een Red Dragon 12 m3.
Het fosfaatfilter en de kalkreactor zijn beiden van "het merk" Reef-Corner.
De computer besturing (PH en temp) zal verzorgd worden door het IKS systeem.
De koeling (is een gesloten circuit) bestaat uit ca. 50 m PE-ringleiding die in de kruipruimte hun plekje gekregen heeft.

Inmiddels wordt de bak gevuld met water dat gezuiverd wordt via een mengbed ionenwisselaar, op temperatuur brengen, zout er in dan..................................................kan het levend steen er in en zijn wij dan eindelijk echt begonnen. :)

Dan volgen nu maar eerst eens een paar foto's.................................zijn wij allemaal gek op, niet waar?

jullie 2e bericht en dan meteen dit... Dat word natuurlijk niks zo...

Nee alle gekheid op een stokje, mooie techniek keuze! Dat beloofd wat.
En idd foto's willen we zien, nu al!

Nou dat was mij een toer zeg..................................de foto's waren te groot:p !

Kijken of het zo lukt.........................................

Bijlagen

• Onderstel.jpg
    Onderstel.jpg
    109,7 KB · Weergaven: 36
  • Onderstel 2.jpg
    Onderstel 2.jpg
    119,1 KB · Weergaven: 27
  • Uitladen.jpg
    Uitladen.jpg
    159,7 KB · Weergaven: 23
  • Plaatsen maar.jpg
    Plaatsen maar.jpg
    111,6 KB · Weergaven: 18
  • Plaatsen maar 2.jpg
    Plaatsen maar 2.jpg
    135,9 KB · Weergaven: 16
En nog een paar van de opbouw.........................duurt allemaal ff wat langer.......................wij moeten de foto's stuk voor stuk verkleinen.
Morgen of overmorgen posten we wel een paar foto's van de techniek.

Groet,

Eric & Betty

Bijlagen

• Opbouw 5.jpg
    Opbouw 5.jpg
    64,1 KB · Weergaven: 50
  • Opbouw 4.jpg
    Opbouw 4.jpg
    86,7 KB · Weergaven: 39
  • Opbouw.jpg
    Opbouw.jpg
    130,5 KB · Weergaven: 56
@ Bas en Goby:
Dank jullie wel voor de positieve reacties.

Het heeft ons heel wat peins en denkwerk gekost hoor......................het is ons 1e zeebakkie. Gelukkig hoefden we al het denkwerk niet alleen te doen...........Theo heeft ons enorm geholpen. Theo als je dit mocht lezen: THANKS.

De ombouw heeft Eric gelukkig heel wat minder piekerwerk opgeleverd...............het is zijn dagelijkse werk.

Groet,

Betty

Dit gaat weer een top bak worden!!!!!

Zeker mooie maten en vindt de afwerking onwijs mooi.
In iedergeval succes met de opstart straks:goed:

Ziet er super uit en hele mooie maten :) :goed: !! Die ombouw hebben jullie dat zelf gedaan of heeft ook Reef-Corner dat verzorgt?!

Suc6 met de start ;) !!

Sorry heb het al gelezen.....klasse Erik :goed: !!
manuel69 zei:
Ziet er super uit en hele mooie maten :) :goed: !! Die ombouw hebben jullie dat zelf gedaan of heeft ook Reef-Corner dat verzorgt?!

Suc6 met de start ;) !!

Hallo Eric en Betty
Dank voor de lovende woorden. Gezien de moeite die jullie er tot nu toe al voor hebben gedaan moet het wel een project gaan worden dat niet anders kan dan slagen.

Veel plezier en succes met de zoute hobby.

Namens het Reef-Corner team
Theo

Eric & Betty zei:
@ Bas en Goby:
Dank jullie wel voor de positieve reacties.

Het heeft ons heel wat peins en denkwerk gekost hoor......................het is ons 1e zeebakkie. Gelukkig hoefden we al het denkwerk niet alleen te doen...........Theo heeft ons enorm geholpen. Theo als je dit mocht lezen: THANKS.

De ombouw heeft Eric gelukkig heel wat minder piekerwerk opgeleverd...............het is zijn dagelijkse werk.

Groet,

Betty

Hoi Hoi,

Ziet er allemaal super uit!! Ik ben momenteel al een stage verder met een reefcorner bak! :) Wel lang niet zo groot als die van jullie, maar het principe is het zelfde (closed loop etc.)....

Als je aan de leidingen begint, ga dan zeker nog eens bij Theo onder zijn groot aquarium kijken. Ik heb er zelfs foto's van genomen zodat ik altijd iets had om op terug te vallen.

Als je zin hebt stuur ik je wel wat foto's door van het leidingwerk hier.

Groeten

Ik moet leren beter te lezen :) Blijkbaar ben je al een het vullen dus dan is ie zeker al volledig voorzien van leingen! :)

Groeten

Fipiliwip zei:
Hoi Hoi,

Ziet er allemaal super uit!! Ik ben momenteel al een stage verder met een reefcorner bak! :) Wel lang niet zo groot als die van jullie, maar het principe is het zelfde (closed loop etc.)....

Als je aan de leidingen begint, ga dan zeker nog eens bij Theo onder zijn groot aquarium kijken. Ik heb er zelfs foto's van genomen zodat ik altijd iets had om op terug te vallen.

Als je zin hebt stuur ik je wel wat foto's door van het leidingwerk hier.

Groeten

Wat een schitterende bak gaat dit worden, en vooral de afmeting spreekt mij erg aan.

En dan nu nog een paar foto's van de techniek. Als alles een beetje meezit dan kunnen wij volgende week donderdag het levend steen ophalen uit België:cool: .

Groet,

Eric & Betty

Bijlagen

• 43.jpg
    43.jpg
    133,7 KB · Weergaven: 30
  • 47.jpg
    47.jpg
    138,9 KB · Weergaven: 97
  • 48.jpg
    48.jpg
    149,6 KB · Weergaven: 43
  • 50.jpg
    50.jpg
    154,1 KB · Weergaven: 45
Jullie zijn wel erg snel.........:D:D

Veel succes gewenst vanuit Rijssen.

En nog maar eens een foto...................................wij kunnen er geen genoeg van krijgen, :D.

Op deze foto kun je eigenlijk al een klein beetje zien wat de bedoeling is voor de rifopbouw.

Groet,

Eric & Betty

Bijlagen

• 49.jpg
    49.jpg
    134 KB · Weergaven: 113
Het meubel is echt prachtig, heb je deze zelf ontworpen en gemaakt?
Ben je niet bang voor het "werken", krommen of rotten van het hout in zo'n vochtige lucht?

Back
Bovenaan