Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquarium Dagboek Fipiliwip

Hey Manuel,

een fotoke volgt hopelijk vanavond :o. Aangezien de vleermuis niet doet wat ie moet doen ga ik hem terugbrengen naar Theo, dit mag je trouwens zelf ook doen als ie bij je in de weg zit :)

Groet F

Hey Aissa,

Foto's van de batman staan in Manuel zijn dagboek! :)

Moet ik met de gedaalde waarden nog altijd de DaSTaCo afzetten of kan hij zo blijven draaien?

Mvg.

Fipiliwip zei:
Hey Aissa,

Foto's van de batman staan in Manuel zijn dagboek! :)
Dan was dat een misverstand, ik dacht dat je zelf er ook terug eentje had

Moet ik met de gedaalde waarden nog altijd de DaSTaCo afzetten of kan hij zo blijven draaien?
Wacht nog even de meting van deze avond af om een besluit te kunnen nemen.

Mvg.

Meting KH vandaag: 9,9

Om maar te zeggen wat een verschil op testjes kan zitten, ik heb met tetra vandaag ook eens de KH gemeten, daar sloeg die al uit naar geel bij 6 en gans naar geel bij 7.

Ik weet dat de regel is dat Tetra er meestal 2 onder zit en Salifert er 1 a 2 boven zit. Lijkt goed te kloppen in dit geval.

Maar ik stel de vraag aan Aissa, blijft ie aan of moet ie af op de huidige waarde? :).

Nitraat is nog altijd 25. Dit weekend wordt ook water gewisseld.

De koraaltjes (stom dat die *** batterij plat is!!!) staan wonderbaarlijk genoeg prachtig open!

De gone(i?)opora nog het meest van allmeaal, ook de lobo en de euphyllia doen het goed (op het eerste zicht).

Een verdere update van de paardenbak: de HQI heb ik er vanaf gehaald, zorgde voor een TE erge algengroein. De chelmon rostratus lag vanavond dood in de bak. Heb het nooit begrepen waarom ie niet wilde eten. Glasanemonen overal, eten (levend en diepvries) 3 x per dag. Wat niet wil, zal ook nooit niet willen blijkbaar. Had er wel hartpijn van.

Ik heb de 2 vlindertjes uit beringen gereserveerd om zijn plaats in te nemen. Volgens de verkooper eten ze wel glasanemonen, let's hope and pray.

Mvg

Filip

Je mag hem afzetten, net zoals Manuel al melde, heb je nog geen echte verbruikers.
Mocht de Kh na verloop van tijd inzakken, dan zal je DaStaCo deze toch in no time omhoog krikken.

Je kan ook je DaStaCo op deze zachte stand laten verder draaien, mocht je graag deze parameters stabiel wensen te houden.

Dus je hebt een luxe probleem op dit moment.

Even een update vanuit Lubbeek.

Dit weekend een grote waterwissel gedaan van 300 liter. Ook begonnen met het toedienen van 4ml wodka (= 0,5mm / 100 liter).

Nitraat is nu tussen de 10 en de 25 gekleurd. Ik kijk eventjes verder wat de wodka methode doet, anders doe ik dit weekend weer een waterwissel van 300 liter.

Verder heb ik extreem nieuws te melden...

Een jaar geleden hebben mijn vrouw en ik een stuk grond gekocht. Door de stijgende leningen zijn we er echter niet toe gekomen om ook effectief tot bouwen over te gaan. We hadden ons er ook bij neergelegd dat we nog een jaar of drie zouden moeten wachten.

Nu krijgen we echter van ons beider thuis hulp aangeboden en zijn de leningen zodanig gezakt dat het kan. Dus het grote nieuws is dat ze binnen 3 maand beginnen de kelder uit te graven! :)

Filtergedeelte van het aquarium komt zowieso in de kelder te staan, het enige waar Eva en ik zwaar het hoofd over aan het breken zijn is het aquarium zelf.

We krijgen nu de kans om een aquarium te plaatsen dat volledig in het interieur past, daarbij komend heb ik ook nog is een niet onaardig bod op dit aquarium gekregen. Enfin we zien wel :)

Groetjes

F

das goed nieuws Filip, blijf je in de streek wonen ?

veel succes met de bouw
gr..

Hey Tiestofan,

Ik blijf in de streek wonen, het stukje grond bevindt zich een 5 tal kilometer verder dan mijn huidige woonplaats :).

Groet

Na 1 week ga je nog niet veel verandering zien in je nitraat.

Suc6 met de bouwplannen
icon14.gif

Komen er ook geen de eerste tijd.Ik heb de hqi's weggedaan,maar het verlies van warmte onderschat.Eerst moet ik nu de kelder meer geschikt maken (isoleren en zo) voor ik verder ga met het aquarium.Ondertussen geniet ik ervan hoe hij nu staat;)

moeilijke keuze Filip,misschien maar een nano aanschaffen tijdens de bouw om de feeling te houden:) maar wel mooie plannen,een aquaroom en kelder en een poezenkamer met buitenserre:p voor Eva

Hey Luc, de poezenkamer en buitenserre komt er zowieso :).

Voor sommige mensen zal dit heel vreemd klinken, maar Eva en ik leven voor onze hobby. Bij haar zijn het poezen, bij mij is het zeewater. Ik ga wel al zo onbeleefd zijn of ik het adres mag hebben van je metser, want de muurtjes in je kelder en boven zijn net wat ik graag zou willen zien :). Je ombouw in natuursteen zal er eentje uit de duizend zijn.

jawsee zei:
moeilijke keuze Filip,misschien maar een nano aanschaffen tijdens de bouw om de feeling te houden:) maar wel mooie plannen,een aquaroom en kelder en een poezenkamer met buitenserre:p voor Eva

Hey Aissa,

Je hoort me hier ook al komen, die DaSTaCo zal weer eens moeten worden verhuisd, misschien moet ik hier ook maar een topic over openen: "DaSTaCo oN THe MoVe" ;).

Als de plannen er zijn bekijk ik het budget en als er nog wat overschiet ga ik naar Theo, ik wil niet alleen met hem bespreken hoe en wat, maar of hij een beginnertje zoals ik ook bij een groter procject wil begeleiden :o
Enfin we zien wel, morgenavond komt de architect de eerste keer :)

Desert's Ocean zei:
Dat zijn mooie vooruitzichten Filip, en dan bedoel ik niet, het zicht op je voorruit.

Suc6 met je eerste steenlegging.:goed: :)

Misschien moeten we een Organisatie oprichten: De DaStaCo zelfhulpgroep ;)

Dat ding is zo gemakkelijk moet wel haalbaar zijn denk ik;)

Je Koraalvlinders zitten op je te wachten in mijn refugium.
Ze zijn zeer hongerig en hopen dat jij hen een lekkre maaltijd kunt voorschotelen.
Hier bij mij hebben ze gegeten als gegeten als in het Hof van cleef.
Of het lekker was weet ik niet maar duur in elk geval.

Groetjes en tot binnekort

Haha Vincent :D... Ik kom er zoals beloofd vrijdag om! :)

Morgennamiddag zou ik eventueel nog wel een gaatje vrij hebben, laat maar iets weten indien het past!

Grz.

F

Eindelijk eens wat foto's! :)

Ik heb er voor theo ook eentje van het beetje alg dat ik heb bijgedaan zodat hij weet waar ik het over heb... ;)

Bijlagen

• 2.jpg
    2.jpg
    485,5 KB · Weergaven: 88
  • 3.jpg
    3.jpg
    577,3 KB · Weergaven: 35
  • 4.jpg
    4.jpg
    590,8 KB · Weergaven: 26
Back
Bovenaan