Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquarium Dagboek Fipiliwip

De naso is dood. De eerste vis in het aquarium heeft het niet gehaald. Ik weest niet wat een zeemansdood is, maar ik ben hier zo kapot van dat ik hem een proper plaatsje heb gegeven met zicht op de velden.

Na leven komt dood. En dat was wel duidelijk hier vandaag. Vier kittens, via keizersnede op de wereld gebracht. Ook hier geen geluk, moeder kijkt amper om naar haar kroost. We zullen de komende weken om de drie uur eten geven. Familie en alle hulp mogelijk is al ingeschakeld. Laten we hopen...

Onderstaand toch een foto van de 1 uur oude kittens.

Bijlagen

• dagboek1.jpg
    dagboek1.jpg
    375,7 KB · Weergaven: 12
  • dagboek2.jpg
    dagboek2.jpg
    378,5 KB · Weergaven: 12
  • dagboek3.jpg
    dagboek3.jpg
    536,4 KB · Weergaven: 12
Verder nog wat foto's over hoe stip er nu uitziet, ik zag hier onlangs een vraag over, wel bij deze, deze vis heeft stip:

Bijlagen

• witborst1.jpg
    witborst1.jpg
    446,5 KB · Weergaven: 12
  • witborst2.jpg
    witborst2.jpg
    405,8 KB · Weergaven: 20
  • witborst3.jpg
    witborst3.jpg
    491,6 KB · Weergaven: 21
Een kleine troost is dat al de koralen het nog goed doen, een kleine opmontering, dus bij deze de foto's die op iets of wat trekken.

Bijlagen

• koraal4.jpg
    koraal4.jpg
    449 KB · Weergaven: 6
  • koraal3.jpg
    koraal3.jpg
    488 KB · Weergaven: 6
  • koraal2.jpg
    koraal2.jpg
    718,9 KB · Weergaven: 7
  • koraal1.jpg
    koraal1.jpg
    686,5 KB · Weergaven: 9
Hoi Filip,

Troost je........................na regen komt zonneschijn!
Wij hebben er bij lange na nog niet zoveel kijk op als anderen, maarre jouw bak ziet er toch mooi uit.

Wat de moederpoes betreft...........................de reden dat zij nu nog niet zo naar haar kroost omkijkt zal vast te maken hebben met het feit dat zij onder narcose is geweest vanwege de keizersnede! Moet ook hiervan weer bijkomen hé! Trouwens leuk hé, jonge kittens strakjes te banjeren over de vloer.

Bedankt Eric & Betty, Luc & Fox voor de toffe reacties. Het is echt een rotdag geweest vandaag. Hopelijk komt er na de regen morgen wat zon.

Gisteren een tripje gemaakt naar Waver en daar een blauwe Acro op de kop kunnen tikken. Dit weekend bracht een vriend van me reeds een blauwe acro mee van Acropora in Oudenaarde waarvan hieronder een fototje.

Ik probeer van de andere blauwe acrotjes ook nog een fototje te nemen, maar ik krijg ze er niet echt op zoals ik zou willen.

Bijlagen

• acro_blauw.jpg
    acro_blauw.jpg
    333,5 KB · Weergaven: 10
Filip, je doet natuurlijk wat je wilt maar ik zou toch proberen om uit je bak te blijven hoor. De vissen met stip nog eens extra stress geven door te rommelen :rolleyes: (plaatsen van koralen, prachtige aanwinsten btw) is niet oké voor je dieren!

Grtz,

Kurt

Oei OK Kurt, bedankt dat je me dit zei, ik dacht met rommelen dat eerder omwoelen van zand en herplaatsing van stenen werd bedoeld! Ik blijf eruit!

bobo zei:
Filip, je doet natuurlijk wat je wilt maar ik zou toch proberen om uit je bak te blijven hoor. De vissen met stip nog eens extra stress geven door te rommelen :rolleyes: (plaatsen van koralen, prachtige aanwinsten btw) is niet oké voor je dieren!

Grtz,

Kurt

Toch nog even op bevel van de madam medelen dat het met de kittens super gaat. Ze zijn reeds de helft van hun gewicht bijgekomen op amper 2 dagen tijd en de mama verzorgt ze heel goed. Als ze wat groter zijn en op mijn vissen beginnen jagen post ik zeker wat foto's.

maar niet teveel foto's van die kittens Filip,Anja was al bezig van waww,die zijn wel mooi en dan moet ik oppassen:p fijn te horen dat ze het goed doen:)
Fipiliwip zei:
Toch nog even op bevel van de madam medelen dat het met de kittens super gaat. Ze zijn reeds de helft van hun gewicht bijgekomen op amper 2 dagen tijd en de mama verzorgt ze heel goed. Als ze wat groter zijn en op mijn vissen beginnen jagen post ik zeker wat foto's.

jawsee zei:
maar niet teveel foto's van die kittens Filip,Anja was al bezig van waww,die zijn wel mooi en dan moet ik oppassen:p fijn te horen dat ze het goed doen:)
Geloof me vrij dat ik die reactie maar al te goed ken en weet wat de gevolgen kunnen zijn ;-)

Vandaag een tweede bestelling geplaatst voor het aquarium: 30m² zonnepanelen. Omdat ik toch altijd verschiet als ik mijn energiefactuur krijg en geen zin heb om de bak na een jaar te moeten stoppen wegens te duur denk ik dat dit een goede investering zal zijn.

Wel moet ik de mama en de papa bedanken om dit mogelijk te maken! ;)

Wederom zijn de dokters vrij van stip... Ik kan er totaal niet meer aan uit, de naso laat er het loodje bij en de andere lijken er totaal geen last van te hebben.

Vandaag heb ik trouwens 3 superkoopjes gedaan in nederland, ik post er later foto's van.

Je maakt me nieuwsgierig, ik ben benieuwd wat het is....;)

Heb je hem nog uit de emmer gekregen, hij paste er maar net in hé.

Groeten,
Pierre

Hey Pierre,

Ik heb me danig vergist aan de maat!! :) De doopvont paste maar net in het aquarium! Maar hij staat prachtig open, gewoon een waar genot om naar te kijken.

In opmeer konden ze niet geloven dat ik zo een exemplaar op de kop heb kunnen tikken. Ook heel hartelijk bedankt voor het super ontvangst, jammer dat je ermee stopt, ik had je aquarium graag draaiend bewonderd! :)

Filip

De reflex camera is uitgeleend dus heb ik een foto gemaakt met mijn goedkoper cameraatje, trekt op niet veel, maar het is toch iets! :)

Bijlagen

• doopvont.jpg
    doopvont.jpg
    576,1 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Maar hij staat er inderdaad wel schitterend in die hoek.

Bij mij is alles een maatje groter hé ;)

Veel plezier ermee

Een paar dagen gelden merkte ik dat een acro het vel begon te verliezen. Na een telefoontje met jawsee bleek dat dit kon liggen aan te arm water. Hij raadde aan het koraal wat lager te zetten en wat bij te voeren.

Zo gezegd zo gedaan. Vandaag kom ik thuis, zie ik een 2e acro die het vel heeft losgelaten. De andere tafel was tot de helft gevorderd. Uit angst voor bacterie of parasiet heb ik deze eruit genomen en in een betadine badje gestoken. Wat meteen opviel was dat op de fijntakkige acro "zware puntjes" zaten. Deze vielen er ook af en ik meende dat ze beweegde... Ik vind er echter nergens iets van terug. Dus bij deze als iemand er iets vanaf weet, help!!!

Bijlagen

• dagboek.jpg
    dagboek.jpg
    349,5 KB · Weergaven: 15
Toch even de waardes gemeten:

No3: 8
Po4: onder nul, het geteste water is lichter van kleur dan de testset kan aangeven.
Kh: gemeten met Tetra was hij 6, gemeten met Salifert was hij 7. Ik heb een testset van Marcherey & Nagel besteld hiervoor alsook voor het nitraat.
Zoutgehalte was op de refractometer 35

Basiswaarden zijn dus OK... Sinds gisteren heb ik een 25 Watt UV lamp aangesloten, deze kan echter niet tot gevolg hebben wat de Acro's betreft omdat de eerste die vel begon te verliezen dit al een paar dagen eerder had.

Ik voeg iedere dag momenteel 4ml wodka toe en 4 druppels jodium.

Groeten

Filip

Back
Bovenaan