Aan de foto's besteed ik nog niet teveel aandacht, deze zijn met de compactcamera genomen. Van de spiegelreflex zijn allebei de baterrijen leeg, en moet ze nog een keertje opladen.
Watersamenstelling ben ik tevreden over, behalve silkaat. Dit ligt boven de 2 mg/l en zal wel van het rifkeramiek afkomen, ook al heeft het al die tijd in water gelegen wat veel ververst is, en heeft er veel kool op gestaan.
Gisteren nieuwe aktiefkool, contraphos en silicarbon toegevoegd. OOk heb ik de fosfaatreaktor van Aquacare aangezet omdat deze ook silikaat zou absorberen. Te veel fosfaat verwijderen in deze periode lijkt me niet mogelijk.
Helaas was vanmorgen mijn gehele aquarium zwart en kon misschien 10 cm in het water kijken. De kool had ik toch echt goed gespoelt, maar is de eerste keer dat ik dit merk gebruik, en heb hier nog 30 kilo van staan.....
Misschien dat het gewoon ligt aan het feit dat deze kool niet in de wervelbedfilter kan. De kool is verwijderd, en inmiddels is de bak weer aan het opklaren. Alleen dat vervelende stoflaagje nu.
Misschien tijdelijk een groot eheim potfilter tussenplaatsen, of gewoon afzuigen, maar waarschijnlijk verlies ik daar wel erg veel water mee. Suggesties?