Dennis, geef maar eens een seintje als je in de buurt bent. Qua onderhoud, net als met de opbouw kan ik gelukkig veel op de hulp van mijn vader rekenen. Hij vindt het ook allemaal geweldig woont hier maar 50 meter vandaan, en werkt in ploegendienst dus kan ook flexibel met zijn tijd omgaan.
Verder is gisteren ons tweede zoontje Christian geboren, en ondanks een zware bavalling maken moeder en zoon het inmiddels weer helemaal goed. Het is met 4100 gram een flink kereltje.
Het aquarium draait verder volgens verwachting in. Door de stroming bleef de bodem steeds leeg dus ik heb wat eerder dan verwacht, gewoon eens een beetje zand toegevoegd. Waar ik al voor vreesde, de volgende ochtend bleken grote plekken weer leeg geblazen te zijn. Nu twijfel ik of ik de stroming ga proberen te veranderen, of op deze plekken gewoon wat split plaats. Alhoewel de bodembewoners dit straks ook wel weer gaan mengen. Wordt nog over nagedacht. Wel vind ik nu dat het zand erin zit dat ik links liever ook wat meer bodemoppervlak wil overhouden dus misschien ga ik hier nog een beetje verbouwen.
Gisteren gaf 1 van de ATK's ineens veel minder water. Ik dacht eerst misschien wat zand in de rotor omdat ik juist het zand had toegevoegd. Even geprobeerd de pomp uit te schakelen en weer in te schakelen, en draaiend de kraan eventjes dicht, maar het mocht niet baten. Na een tijdje hoorde het aan alsof er een grotere steen bij de rotor zat. 2 dagen haast niet geslapen, en dan om 22:30 de ATK moeten uitbouwen

, maar gelukkig viel het allemaal erg mee, en was de pomp er eerder uit dan ik verwacht had. Even op de kop houden, en het resultaat: een heremietkreeft..............

Gelukkig ongedeerd en weer snel terug in het aquarium geplaatst. Het rooster was los geslagen door het vallende water en daardoor kon de kreeft erin. Dat doet ie vast geen tweede keer.
Nick