Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

400 x 100 x 70 rifaquarium

nick,

ter info maar gewone rvs is niet zeewaterbestendig!

grt

joachim

Maak eens wat foto's van wat je aant maken bent!

mvgr
twan

Hoi Filip,

Ombouw komt pas later, voel me soms net mijn man is klusser bij ons in de huiskamer, maar het gaat de goede kant op!

Joachim,

Weet ik, ik gebruik 316 Ti. Hierin zit extra titanium

Twan,

Ik log even in vanaf het werk, dus dat wordt nu lastig, maar waar wilde je graag foto's van zien? Helaas zijn de laatste in het dagboek nog vrij actueel:(

Wanneer denk je het steen te ontvangen als je deze week de bestelling maakt?

Succes met klussen!!

gr luc

Man man ik al 10 X moeten opgenomen worden wegens geduld op in een instelling. Even een tip 316 TI of 1.4571 kwaliteit rvs is idd zeewaterbestendig wij maken op werk daar flenzen(buisverbindingen) mee voor vooral boorplatformen op zee. Wel moet je zorgen dat je geen plekkers erop plekt of verft of andere dingen want deze staalsoort moet kunnen ademen (eender welke rvs trouwens) anders gaat het alsnog aan gebrek van zuurstof roesten. En daar is TI wat duur voor.

Man man ik al 10 X moeten opgenomen worden wegens geduld op in een instelling. Even een tip 316 TI of 1.4571 kwaliteit rvs is idd zeewaterbestendig wij maken op werk daar flenzen(buisverbindingen) mee voor vooral boorplatformen op zee. Wel moet je zorgen dat je geen plekkers erop plekt of verft of andere dingen want deze staalsoort moet kunnen ademen (eender welke rvs trouwens) anders gaat het alsnog aan gebrek van zuurstof roesten. En daar is TI wat duur voor.

Roesten of oxidatie gebeurt juist door contact met zuurstof, dus waar heb je het eigenlijk over ? Mss begrijp ik je posting verkeerd. Iets dat afgesloten van zuurstof is, kan niet oxideren (niet roesten).

Grtz Marc

Lees ik dit nou goed, bent U al twee jaar bezig met de bouw?

Geduld is een topwaarde in de aquaristiek, maar dit slaat alles!

Veel succes alvast met dit schitterende project in wording!

Eric

Yep, 2 jaar bezig nu :mad:

Morgen ga ik proberen draad te tappen in een stuk rifkeramiek; ik ben benieuwd, en zal de voortgang posten. Zijn er bouten van volledige titanium te krijgen? Probleem opgelost natuurlijk. Als ik daarmee een zuil die 140 lang is zwevend boven de grond kan krijgen, is het me dat wel waard.

Het steen zal begin september zijn. Zoals de vorderingen nu lopen lijkt het voorspoedig te gaan.

Zodra het steen er in zit ga ik echt weer geduld hebben en alles goed afwerken. Met een beetje mazzel ga ik dan zelfs nog eventjes duiken in het gebied waar mijn levende dieren straks vandaan gaan komen. Even inspiratie opdoen van hoe het er daar echt uitziet. Bijgevoegd pdf'je laat daar wat opties van zien.

Nog meer mensen zin in een tripje???

Bijlagen

Hey Nick,

Ik zie in post nr. 3 een reactie van Blom. Ook hij is een ster in het eindeloos doen over het opstarten van een zeebak. Hebben jullie afgesproken om een wedstrijd te doen wie het langste kan doen over een opstart??

Zoals het er nu uitziet ga jij verliezen :biggrin:

Groet Ron,

Ik heb wel zin in een tripie:biggrin:

Maar met de 10 euro van de staatsloterij afgelopen week red ik het niet:o

Groetjes

(misschien in mijn volgende leven)

Hoi Nick.

Denk dat tappen niet zal werken, kan je er niet een draadbus in lijmen?

mvgr
twan
Yep, 2 jaar bezig nu :mad:

Morgen ga ik proberen draad te tappen in een stuk rifkeramiek; ik ben benieuwd, en zal de voortgang posten. Zijn er bouten van volledige titanium te krijgen? Probleem opgelost natuurlijk. Als ik daarmee een zuil die 140 lang is zwevend boven de grond kan krijgen, is het me dat wel waard.

Het steen zal begin september zijn. Zoals de vorderingen nu lopen lijkt het voorspoedig te gaan.

Zodra het steen er in zit ga ik echt weer geduld hebben en alles goed afwerken. Met een beetje mazzel ga ik dan zelfs nog eventjes duiken in het gebied waar mijn levende dieren straks vandaan gaan komen. Even inspiratie opdoen van hoe het er daar echt uitziet. Bijgevoegd pdf'je laat daar wat opties van zien.

Nog meer mensen zin in een tripje???

Hey Nick,

er bestaan ook vollen pvc buizen, deze kan je perfect vastzetten met pure of rif keramik dan is het ook stevig

Hoi Twan en Steven,

Ik ga de kunstof draadstangen gebruiken, eigenlijk een combinatie van jullie tips, en deze had ik al liggen voor een eerder ideetje om de zuil te bevestigen. Morgen ga ik dat proberen.

Alle lekkages zijn gemaakt, en ook de aansluitingen van en naar de r-dsb lopen nu lekker mee. We lopen voor op schema................... Tussendoor de beugels voor de verlichting boven de r-dsb ook opgehangen, alleen zijn de verkeerde ophangzeilen meegeleverd. Gelukkig woon ik maar 5 km van Giesemann af, en kan ik daar wel even binnenlopen voor dit soort kleine onderdelen. Prima service daar!!! Ook de kabels van de Spectra waren verkeerd geleverd. 'sOchtends gebeld met hun servicelijn, en 'smiddags de hiervoor gemaakte verbindingstukken op mogen komen halen. :goed::goed::goed:

Alhoewel ik vergeten was dat zodra alles loopt, er ook geïsoleerd moet zijn, aangezien het naast de slaapkamer ligt. Dit komt er dan weer bij, maar dat gaat nog steeds lukken.

Komende week heb ik nog iets meer tijd dan gepland, dus ook nog wat speling erbij ook.

De zuil was gisteren veel eerder klaar dan ik verwacht had, nu laat ik deze 48 uur drogen, en dan moet deze klaar zijn voor de test...... Daarna met de afwerking van de electriciteit begonnen. Dat duurde veel langer en sommige delen moeten gewoon over gedaan worden omdat ze niet naar mijn zin zitten, of gewoon omdat de kabels te kort zijn. Na een paar uurtjes besloten om dit maar uit te besteden want ik zie door de bomen het bod niet meer, en voor eigen veiligheid moet dit gewoon echt goed gebeuren. Dat is het nu niet, dus maar een vakman in schakelen.

Mijn Giesemann ventilators lopen verkeerd om. Nu kan ik op de transformator de polariteit omdraaien, maar dan doen ze het helemaal niet. weer iets om na te vragen, of kent iemand hier dat fenomeen al???

Nick

Quintin,

Respect voor je geduld en inzet :goed:

Ventilatoren draaien maar één kant op (staat een pijltje op de behuizing in de richting van de luchtstroom).
Conclusie is simpel: zijn verkeerd-om in de behuizing gemonteerd door Gieseman. Dus behuizing openen, ventilatoren omdraaien et voila

Hoi Eric,

Helaas zitten de ventilatoren er goed om in, maar heb ik ze fout geplaatst. Omdraaien is niet mogelijk omdat dan enkele gaatjes groter geboord moeten worden om ze andersom passend te maken, en dan gaan ze lawaai maken volgens giesemann. Voor de zekerheid even eigenwijs uit elkaar gehaald en helaas hebben ze gelijk. De kabels zullen dus boven het aqua verlengd moeten worden :mad:. Dit was niet de bedoeling, maar het alternatief is de kap uit elkaar draaien. Nu er toch een bedrijf komt om de stroom aan te sluiten, laat ik ze ook maar meteen dit dan netjes opknappen. Gisteren en vandaag hebben we de isolatie verder onder handen genomen. Voor de zoveelste keer de flex in de muur, en een dubbele deur tussen de filterruimte en de slaapkamer gemaakt. Hiertussen is dan een stilstaande luchtlaag, en op de oorsponkelijke deur plak ik dan nog een extra laag van de geluidsisolerend schuim. De luchtafzuiging is aangesloten alleen dadelijk nog even snel naar de bouwmarkt. Alles is 125 mm uitgevoerd................ behalve de doorvoer die op het dak staat is 110. Dus maar even nog een koppelstuk halen. Nog steeds op schema!!!!!

Vandaag bezig geweest de nivoregelaar te calibreren, en de magneetklep te laten aansturen. Calibreren, geen probleem maar de magneetklep is niet de goede klep.....................:mad::mad::mad::mad::mad:

Morgen opnieuw contact opnemen, en een andere klep bestellen. Vanaf nu lopen we dus achter op schema. Ik neem maar een paar daagjes verlof straks om weer in te lopen. Maar de klep baart me nu wel zorgen ..............

Ik heb wel zin in een tripie:biggrin:

Maar met de 10 euro van de staatsloterij afgelopen week red ik het niet:o

Groetjes

(misschien in mijn volgende leven)

Als je gaat let wel op deze mini slangetjes:

Ile Amedé is zo’n eiland met witte stranden en een turkoois gekleurde oceaan, die als je de branding nadert knalhelder is. Onschuldig ogende waterslangentjes zwemmen in de branding. Hun beet kan dodelijk zijn...

Zolang jij niet agressief bent naar de slang, zullen ze je echter niet bijten. Op het eiland leven er ongeveer drieduizend.

Tja, als het dan niet mee zit............... belt vanavond het bedrijf wat de electriciteit komt aanpassen ook dat ze een latere afspraak moeten maken omdat ze morgen nog niet kunnen. Waarschijnlijk donderdag...........

Dan maar een start met aquascapen met het rifkeramiek wat al maanden thuis staat uit te wateren. Ik heb snel even wat foto's gemaakt, maar kan moeilijk de aftekeningen op de foto krijgen. Maar hier alvast wat foto's. De rest wordt met levend steen gedaan, en daarmee werk ik dan ook alle leidingen af die nu nog zichtbaar blijven.

Bijlagen

• PICT0001 [].JPG
    PICT0001 [].JPG
    56,1 KB · Weergaven: 655
  • PICT0003 [].JPG
    PICT0003 [].JPG
    60,4 KB · Weergaven: 656
  • PICT0005 [].JPG
    PICT0005 [].JPG
    62,1 KB · Weergaven: 661
Back
Bovenaan