U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
peterke zei:Waar hebben jullie die witte portland cement gehaald want hier hebben ze dat natuurlijk weer niet.
Grtz,
Peter
En uit wat maak je de steksteentjes dan, substantie, verhouding, ??dakine zei:ik gooi het een aantal weken in de sloot achter mijn huis.
daarna spoel ik hem nog 2 weken in oud zeewater.
dit doe ik met mijn eigen stekkensteentjes die ik op dezelfde wijze maak.
Steksteentjes kun je maken met 1 deel zand en een deel cement. Als het zand wat grover is zou 1 deel zand 2 delen cement ook kunnen. De steksteentjes moeten ook uitgeloogd worden. Zout is niet perse nodig bij het maken van steksteentjesEn uit wat maak je de steksteentjes dan, substantie, verhouding, ??
Ik wil deze topic niet bevuilen maar het heeft er toch ook wel mee te maken.
Als de steen te massief is betekend dit dat er te weinig zoutkristallen in het cementmengsel zijn gebruikt. Ook kan je overwegen over te stappen op een grovere zand....name over de dichtheid van de steen. Ik heb het idee dat hij nagenoeg massief is. Iemand een goed idee om dit te verbeteren?
Verder vond ik het vormgeven erg lastig. Iemand daar nog tips over?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.