ruko1988
ZeewaterForum gebruiker
Het is ook geen traditioneel keramiek, maar technisch keramiek.Mefisto zei:Ga jij jou betonblok (waar zit de klein trouwens) in een oven afbakken op + 800 graden C?
gr Ruben
U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Het is ook geen traditioneel keramiek, maar technisch keramiek.Mefisto zei:Ga jij jou betonblok (waar zit de klein trouwens) in een oven afbakken op + 800 graden C?
Bij de jumbo krijg je voor 1 euro doosje broxorobcampman zei:Je kunt voor het zout ook broxo gebruiken, dat gebruiken ze in waterzuiveringsinstallaties en vaatwasmachines geloof ik. per 25 kilo zak verkrijgbaar. je moet het alleen maar zien te vinden, is mij nog niet gelukt een winkel te vinden die het verkoopt aan particulieren maar het is zeker verkrijgbaar.
als je dichtbij een rivier of beekje woont kun je de platen ook gewoon daar in het water hangen. Het water in de kuip moet je anders steeds vervangen..
deze website ken je waarschijnlijk al, anders moet je even bij aragrocrete kijken op de site.. misschien haal je er nieuwe ideeen uit.
Leuk dat je hieraan begonnen bent! ik heb het vorig jaar ook geprobeerd om stekkenplugjes te maken van cement en koraalzand, maar lukte niet echt.
Zulke zakken hebben ze bij de Makro wel, ff pasje lenen van de lokale winkelier en je kunt naar binnen. Alleen ik denk niet dat je veel bespaart ten opzichte van de pakken machinezout bij de Jumbo.robcampman zei:Je kunt voor het zout ook broxo gebruiken, dat gebruiken ze in waterzuiveringsinstallaties en vaatwasmachines geloof ik. per 25 kilo zak verkrijgbaar. je moet het alleen maar zien te vinden, is mij nog niet gelukt een winkel te vinden die het verkoopt aan particulieren maar het is zeker verkrijgbaar.
Zie er geweldig uit! Nog een paar mooie zuiltjes misschien??ruko1988 zei:Vandaag de eerste witte plaat klaar. Op de foto van links naar rechts de test platen op chronologische volgorde. Ondertussen ben ik de definitieve platen aan het maken van 18x50 en 27x 50 voor rechts en links van mijn overloop (zie mijn dagboek)
gr Ruben
Wel regelmatig water verversen, omdat anders het water verzadigd raakt en de steen zijn alkalische stoffen niet meer kwijtraakt. Je kunt wel een bak met grote inhoud gebruiken zodat je minder vaak hoeft te verversen. Water verwarmen, een goede doorstroming en inderdaad beluchten versneld het proces.adrie zei:VAN DE WEEK HEB IK OP EEN SITE GEZIEN HOE ZE ZO'N ACHTERWAND MAKEN VAN ZAND EN CEMENT.
HIER LOGEN ZE GEWOON MET KRAANWATER 4 WEKEN LANG MET EEN BRUISSTEENTJE VOOR DE STROMING.
VERDER NIETS.
NA EEN WEEK OF 6 IN JE BAK ZIET HET ER NET ZO UIT ALS JE LEVENDSTEEN. MOOI HOOR ZO KAN JE NATUURLIJK OOK JE EIGEN STENEN(GROTTEN) MAKEN ENZ.....
Ivan1407 zei:Ik heb analoge platen gemaakt maar onder de cement meng ik piepschuimbolletjes. Deze geven een grof oppervlak en de platen wegen niet al te veel. Als structuur gebruik ik eggcrate (gewoon de gaten opvullen).
Jouw resultaat mag gezien worden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.