Zo even een update van het Lubbeekse front, foto's zijn mooi maar vertellen eigenlijk niets over de bak.
De waardes zijn nu al even wat ze moeten zijn. Bij de meting gisterenavond had ik een nitraat van 0.2, fosfaat van 0.08 en KH staat op 8.
Ik heb op het internet de doseerunit + uitbreiding van Bubble Magus besteld, iedereen is zo in de wolken over de afschuimers dat ik benieuwd ben naar de doseerunits. Eens deze aangekomen zijn begin ik met de sporenelementen van RC. Op aanraden van velen begin ik met een halve dosering. Ik weet niet hoelang ik moet wachten op kleurverbetering, maar ik hoop binnen zes weken het 1 en ander te kunnen waarnemen.
Verder is EINDELIJK mijn bouwaanvraag goedgekeurd. Ik had gehoopt in mei te kunnen starten, maar de weg die door de nieuwe verkaveling loopt is tot 2 keer toe afgekeurd. Maar goed, eindelijk een lichtpuntje aan de hemel en ik hoop nu binnen een tweetal weken van start te zijn gegaan.
Zoals iedereen weet komt hier een iets groter aquarium in en daar ben ik nu volop voor aan het gaan. Het aankopen van koraal roep ik een halt toe. Als het wat tegenzit kan ik nog op zoek naar een plaats om mijn dieren onder te brengen, hetgeen ik hoop niet te moeten doen.
De BBK 300 die gebroken was toegekomen zal ik op eigen kosten mogen maken. TNT wil dat ik de afschuimer naar hun toestuur, wat ik niet van plan ben. Ze hebben er de vorige keer al zo mee gevoetbald en ik heb echt geen zin om nog meer schade aan het ding te krijgen. Ik vond de manier van handelen wel ronduit grof. Ik stelde voor om alles persoonlijk ginder af te leveren zodat ik zeker was dat er geen extra schade zou worden berokkend, maar dit kon niet. Ik ga er mij niet verder over uitspreken of ik begin weer lelijke woorden te zeggen

.
Verder heb ik reeds de grotere broer van DaSTaCo aangeschaft (staat nog bij Aissa omdat ik gewoon te weinig plaats heb), een paar stromingspompen, de BBK dan en ga ik nu stillaan overgaan tot aankoop van de ATK en verlichting.
Ook ben ik bezig met volop kelders te bezoeken om een zo goed mogelijk idee te krijgen van wat ik wel en niet wil. Hier wil ik toch nog eens Luc bedanken wiens deur altijd open staat en er ook altijd is met een woordje advies en goede raad.
Ook wil ik Theo van RC nog eens bedanken voor alle geduld en het meefilosoferen.
Filip