Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquarium Dagboek Fipiliwip

Wat een joekels van doopvonten Filip. Jij zou gerust zonder eiwitsafschuimer kunnen werken met zo grote levende filteraars:biggrin:.
Blijven de beestjes op dezelfde plaats liggen?
Van de Boys weet ik dat hun exemplaar op de wandel gaat, vandaar mijn vraag.
Jouw bak staat er top bij:goed:

Hey Dominique,

De doopvonten gaan inderdaad op wandel :). Allé, als je het zo kan noemen, ze draaien zich eigenlijk zo tot ze in hun ogen gemakkelijk staan in de stroming. 1 keer per week zet ik ze terug op hun plaats :).

De linkse doopvont is eerder een trage groeier, zit er nu een klein jaar in en is eigenlijk nog niet gegroeid. De andere daarentegen komt maandelijks een 2tal centimeter bij.

Ik ben nog op zoek naar een mooi helgroen exemplaar en een hel blauw exemplaar. Ik had een iets kleinere doopvont (maxima van ongeveer 10 centimeter) in de bak staan maar deze heeft het loodje gelegd vorige week. De dokters grazen ook aan de schelp en duwde zo dit kleintje heel de tijd omver. Op een dag zag ik dat hij onderaan gescheurd was, 3 dagen later hing de inhoud aan een steen. Jammer maar helaas.

De anampses is nog altijd niet boven zand gekomen :rolleyes:

Filip

Mooie kleuren Filip, alles draait naar behoren vermoed ik ?

Hey Hans,

De kleurtjes zijn er toch al, ik ga beginnen met de sporenelementen van RC vanzodra ik de doseeruntis binnen heb.

Verder voeg ik momenteel wel coralsnow toe omdat ik hier en daar wat cyano de kop zie opsteken.

Nitraat is 0, PO4 het op 1 na laagste op de Merck test.

Wel heb ik een te laag magnesium gehalte in de bak, 1150.

Als ik de volgende keer naar theo afzak zal ik vragen wat ik hieraan kan doen. De magnesium korrels kan ik niet gebruiken in de DaSTaCo, het zal dus een vloeibaar middeltje moeten worden.

Filip

Mooie kleuren Filip, alles draait naar behoren vermoed ik ?

Filip,
Theo heeft magnesiumchloridehexahydrat in poedervorm.
Ik gebruik het regelmatig. Ondanks mijn kalkreactor (waar ook magnesiumcarbonaat inzit) moet ik regelmatig mijn magnesiulm opkrikken.
Bij mij is dit te wijten aan de welige groei van kalkalagen. Die hebben veel magnesium nodig. Via een calculator kan je perfect berekenen hoeveel je nodig hebt en hoe je moet doseren. 1150 is laag en ik zou tovh niet lang meer wachten.
Groetjes
Dominique

Hey Hans,

De kleurtjes zijn er toch al, ik ga beginnen met de sporenelementen van RC vanzodra ik de doseeruntis binnen heb.

Verder voeg ik momenteel wel coralsnow toe omdat ik hier en daar wat cyano de kop zie opsteken.

Nitraat is 0, PO4 het op 1 na laagste op de Merck test.

Als ik de volgende keer naar theo afzak zal ik vragen wat ik hieraan kan doen. De magnesium korrels kan ik niet gebruiken in de DaSTaCo, het zal dus een vloeibaar middeltje moeten worden.

Filip

Filip
Ik gebruik MgCl2 en MgSO4. Heeft Theo in zakjes.

Net nog even wat waardes gemeten,

Zout: 35
Nitraat: niet meer meetbaar
PO4: tussen 0 en 0.008
KH: 8

Alleen het magnesium dus, hiervoor bol ik morgen na het werk naar RC.

De anampses heb ik nog altijd niet gezien. Zou nu toch stilletjes aan boven water mogen komen ;).

De doseerpomp is ook nog niet toegekomen, maar dit zal dus voor iedere dag zijn schat ik.

Filip

De anampses heb ik nog altijd niet gezien. Zou nu toch stilletjes aan boven water mogen komen ;).

Filip[/QUOTE]

Filip,

al eens in de overloop gekeken of naast de bak? 'T zijn springers. ;)

Filip,ik zou als je dit kan eens voorzichtig in het zand woelen met je hand of een stokje en hem een beetje verplichten om op te staan,tenslotte eet hij nu ook niet en wordt hij iedere dag zwakker of hij moet in het donker zijn rondjes doen:)

Mooie koraalkes Filip,toppie1
al in de sump gekeken om de anampses? Hij kan door uwen durso gevlogen zijn. :biggrin:

Gisteren eens door het zand geroerd. Geen anampses te zien, ik denk dat ik er mee zal moeten leven dat als hij voor vrijdag zijn gezicht niet heeft laten zien hij waarschijnlijk dood zal zijn.

Natuurlijk kan ik niet op alle plaatsen aan het zand, door mijn poging gisteren had ik al 2 koraaltjes omgestoten :(

Vraag het eens aan een duivenmelker....die roept toch ook op een speciale manier zijn duifjes???

Nu effe serieus....ik heb ooit nog last gehad van borstelwormen. Ik had toen ergens gelezen dat de meeste zeedieren quasi blind zijn in het rode lichtspectrum (de bosrtelwormen in elk geval) misschien moeten we gewoon een rode lamp plaatsen(zoals in een donkere kamer) boven onze bakken om nachtelijke observaties te doen. Wie weet....

Gisteren eens door het zand geroerd. Geen anampses te zien, ik denk dat ik er mee zal moeten leven dat als hij voor vrijdag zijn gezicht niet heeft laten zien hij waarschijnlijk dood zal zijn.

Natuurlijk kan ik niet op alle plaatsen aan het zand, door mijn poging gisteren had ik al 2 koraaltjes omgestoten :(

Heb je bij het uitzetten eigenlijk gezien waar hij naartoe is gezwommen?

Hey Vinne, hij is direct het zand in gedoken. Waarschijnlijk verlaat hij zijn plaats snachts wel eens, maar het is praktisch onmogelijk om te zeggen waar hij ergens zit.

Back
Bovenaan