Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquarium Dagboek Fipiliwip

Stephen & Yves bedankt, we doen ons best maar zijn nog lang niet waar we moeten zijn.

Luc, bijna nen echte is een eer om van jou te horen :). Over welk bloemstukje heb je het juist? De gonio of dat ding met die bollekes op :rolleyes:

Aissa hartelijk bedankt. Zonder je DaSTaCo zou het hier allemaal wat minder staan. Ze beginnen volgende week de kelder uit te graven, nog een paar maandjes en je mag de grote broer dus komen leveren.

Filip
Het ding met de bollekes:p

Ochja we zullen wel zien, het staat er sinds zondag in en was toen bol-loos of hoe noem je dat :D. Het heeft dus al wel zijn best gedaan.

Ik weet er zelfs de naam niet van, maar ik vind het wel een heel mooi koraaltje. Ik heb het zelfs ooit gezien in een bak waar het het echt heel goed deed. Ik denk jammer genoeg dat het nitraat en fosfaat gehalte daar wat hoger stonden dan bij mij :o

Even wat nieuwe foto's. Ik vind dat de kleurtjes er echt op vooruitgaan. Ik heb de sporenelementen van RC in huis gehaald maar gebruik ze nog niet. Ik ga eerst toch maar een doseerapparaat aanschaffen voor ik hier aan begin. Zal voor volgende maand zijn denk ik :).

Enfin, bij deze dus:

Bijlagen

• IMG_5912.jpg
    IMG_5912.jpg
    218,1 KB · Weergaven: 11
  • IMG_5914.jpg
    IMG_5914.jpg
    137,1 KB · Weergaven: 8
  • IMG_5921.jpg
    IMG_5921.jpg
    254,8 KB · Weergaven: 14
  • IMG_5930.jpg
    IMG_5930.jpg
    197,4 KB · Weergaven: 12
  • IMG_5940.jpg
    IMG_5940.jpg
    187,9 KB · Weergaven: 9
xxx

Bijlagen

• IMG_5991.jpg
    IMG_5991.jpg
    249,6 KB · Weergaven: 15
  • IMG_5984.jpg
    IMG_5984.jpg
    91,1 KB · Weergaven: 10
  • IMG_5969.jpg
    IMG_5969.jpg
    245,3 KB · Weergaven: 11
  • IMG_5949.jpg
    IMG_5949.jpg
    155,9 KB · Weergaven: 8
  • IMG_5943.jpg
    IMG_5943.jpg
    147,5 KB · Weergaven: 5
Zo even een update van het Lubbeekse front, foto's zijn mooi maar vertellen eigenlijk niets over de bak.

De waardes zijn nu al even wat ze moeten zijn. Bij de meting gisterenavond had ik een nitraat van 0.2, fosfaat van 0.08 en KH staat op 8.

Ik heb op het internet de doseerunit + uitbreiding van Bubble Magus besteld, iedereen is zo in de wolken over de afschuimers dat ik benieuwd ben naar de doseerunits. Eens deze aangekomen zijn begin ik met de sporenelementen van RC. Op aanraden van velen begin ik met een halve dosering. Ik weet niet hoelang ik moet wachten op kleurverbetering, maar ik hoop binnen zes weken het 1 en ander te kunnen waarnemen.

Verder is EINDELIJK mijn bouwaanvraag goedgekeurd. Ik had gehoopt in mei te kunnen starten, maar de weg die door de nieuwe verkaveling loopt is tot 2 keer toe afgekeurd. Maar goed, eindelijk een lichtpuntje aan de hemel en ik hoop nu binnen een tweetal weken van start te zijn gegaan.

Zoals iedereen weet komt hier een iets groter aquarium in en daar ben ik nu volop voor aan het gaan. Het aankopen van koraal roep ik een halt toe. Als het wat tegenzit kan ik nog op zoek naar een plaats om mijn dieren onder te brengen, hetgeen ik hoop niet te moeten doen.

De BBK 300 die gebroken was toegekomen zal ik op eigen kosten mogen maken. TNT wil dat ik de afschuimer naar hun toestuur, wat ik niet van plan ben. Ze hebben er de vorige keer al zo mee gevoetbald en ik heb echt geen zin om nog meer schade aan het ding te krijgen. Ik vond de manier van handelen wel ronduit grof. Ik stelde voor om alles persoonlijk ginder af te leveren zodat ik zeker was dat er geen extra schade zou worden berokkend, maar dit kon niet. Ik ga er mij niet verder over uitspreken of ik begin weer lelijke woorden te zeggen ;).

Verder heb ik reeds de grotere broer van DaSTaCo aangeschaft (staat nog bij Aissa omdat ik gewoon te weinig plaats heb), een paar stromingspompen, de BBK dan en ga ik nu stillaan overgaan tot aankoop van de ATK en verlichting.

Ook ben ik bezig met volop kelders te bezoeken om een zo goed mogelijk idee te krijgen van wat ik wel en niet wil. Hier wil ik toch nog eens Luc bedanken wiens deur altijd open staat en er ook altijd is met een woordje advies en goede raad.

Ook wil ik Theo van RC nog eens bedanken voor alle geduld en het meefilosoferen.

Filip

Ik zou eigenlijk eens moeten langskomen voor je gaat verhuizen, want het is een schande dat ik de bak van de zeeaquariaan die volgens mij het dichtst bij mij woont nog niet bezocht heb :p

Naar waar ga je verhuizen? Ik had begrepen dat je in de buurt bleef.

Ochja we zullen wel zien, het staat er sinds zondag in en was toen bol-loos of hoe noem je dat :D. Het heeft dus al wel zijn best gedaan.

Ik weet er zelfs de naam niet van, maar ik vind het wel een heel mooi koraaltje. Ik heb het zelfs ooit gezien in een bak waar het het echt heel goed deed. Ik denk jammer genoeg dat het nitraat en fosfaat gehalte daar wat hoger stonden dan bij mij :o

Hoi Filip,
Dat is een soort zakpijp en de naam is volgens mij Oxycorynia Fascicularis. Moeilijk tot zo goed als onhoudbaar, maar hopelijk ben jij de uitzondering die de regel bevestigt.. :)

Mooie foto's btw... :goed:

Ik zou eigenlijk eens moeten langskomen voor je gaat verhuizen, want het is een schande dat ik de bak van de zeeaquariaan die volgens mij het dichtst bij mij woont nog niet bezocht heb :p

Naar waar ga je verhuizen? Ik had begrepen dat je in de buurt bleef.

Hey Wim, de schande is ook aan mijn kant, want ik ben ook nog niet bij je komen kijken :-).

Ik blijf inderdaad in de buurt, een twee kilometer van waar ik momenteel woon.

Hoi Filip,
Dat is een soort zakpijp en de naam is volgens mij Oxycorynia Fascicularis. Moeilijk tot zo goed als onhoudbaar, maar hopelijk ben jij de uitzondering die de regel bevestigt.. :)

Mooie foto's btw... :goed:

Bedankt hans, kan ik eindelijk eens er wat meer over beginnen lezen :). Voor het ogenblik doet ie het nog. Laten we hopen dat ik er nog eventjes van mag blijven genieten.

Hey Filip,

Dan was dat jou KH monster dat ik bij Aissa zien staan heb.

Ik moet zeggen je aquarium staat er echt mooi bij. Nogal een verschil sinds ik de laatste keer bij je ben geweest. Ik moet daar dringend nog eens werk van maken dus als je gaat verversen laat het me dan weten hé. Ik kan wat gerijpt water gebruiken. Emmers heb ik genoeg nu.

Wat betreft TNT is echt ongehoord.
Ik stel voor dat je iemand hoger in het management probeert te vinden en hem een mail stuurt met relaas en foto's....voorl ni opgeven daarvoor is die BBK te duur.

Btw als ge eens goesting hebt thuis ben je ook altijd welkom hé...dan kunnen we eens brainstormen over de opbouw van de ombouw ;-)

Grts en tot ziens of hoors

Vini

Hey Vince,

Niet dat ik niet wil, maar ik zou niet weten hoe ik een hoger iemand bij TNT te pakken kan krijgen.

Ik heb zowel naar de nederlandse als de belgische TNT gebeld om mijn ongenoegen te uiten. Echter zonder resultaat.

Filip

Als ik dat zo lees (grotere schuimer en dastaco) gaat de nieuwe bak nog niet een beetje groter worden.:biggrin:
Bak staat er prima bij,Filip,hoop dat de nieuwe nog mooier wordt.:goed:

Hey VaVa,

Bedankt voor het clompiment, ik volg je dagboek op het andere forum :goed:. ik heb hier een dendro die het maar niet wil doen, misschien kan hij nog een kans maken in jou bak. Je mag hem in alle geval gratis komen ophalen moest je hem willen.

De bak zoals hij getekend staat op het plan is 250 lang, 100 breed en 70 hoog. Liefst van alles had ik een 120 breed gehad, maar ik heb schrik dat ik dan te ver ga en van de diepte niet meer ga kunnen genieten omdat ik de bak niet helder geoeg krijg.

Ik heb een dikke meter aan de achterkant van het aquarium om erin te kunnen werken en de kast ervoor zal ook open kunnen. Ik hou niet zo van het principe dat ik iedere keer een rondje moet lopen om te kijken of het koraaltje goed staat.

Ook heb ik een 20 vierkante meter in de kelder voorzien als filter ruimte. Hier wil ik vooral koralen en vissen laten overwennen zonder dat ze mijn hele systeem kunnen schaden. Ook vissen wil ik kunnen uitvangen zodat ze hun terretorium kwijt zijn en niet zo agressief tegenover nieuwelingen zijn. En natuurlijk de nieuwelingen eerst goed doorvoeden voor ze in hun nieuwe habitat komen.

Filip

Hey Wim, de schande is ook aan mijn kant, want ik ben ook nog niet bij je komen kijken :-).

Ik blijf inderdaad in de buurt, een twee kilometer van waar ik momenteel woon.

Goed dat je in de buurt blijft, dan kunnen toch proberen laten zien dat ze niet alleen in Limburg mooie bakken hebben :p

Goed dat je in de buurt blijft, dan kunnen toch proberen laten zien dat ze niet alleen in Limburg mooie bakken hebben :p
Ja Wim,zo moet ge hier maar beginnen heroflrofldan gaan we hier in den Limburg eens een tandje bijstekenrofl
Mooie poeskes Filip,zie dat ge Eva haar poezenkamerke groot genoeg bouwt he:pdesnoods maar een kleiner bakske voor u

Alleez, voelde u nu weer aangesproken Luc? rofl

Alleez, voelde u nu weer aangesproken Luc? rofl

Wordt tijd voor eens wat concurentie he Wim-geinigmaar Filip is aardig op weg,zijn bak wordt steeds mooier

Luc, aub! :) Zeg zo een dingen niet, ik heb zo mijn best moeten doen om een muurtje te mogen hebben!! :).

Ja Wim,zo moet ge hier maar beginnen heroflrofldan gaan we hier in den Limburg eens een tandje bijstekenrofl
Mooie poeskes Filip,zie dat ge Eva haar poezenkamerke groot genoeg bouwt he:pdesnoods maar een kleiner bakske voor u

Donderdag heb ik bij Theo een anampses meleagrides gekocht, ik heb hem nog altijd niet terug gezien. Echt zorgen maak ik mij er nog niet in. De gele lipvisjes hebben 10 dagen verstopt gezeten alvorens ze tevoorschijn kwamen.

Smorgens zit de zon nogal in de bak en is het moeilijk om foto's te trekken met enkel het blauw licht aan. Bij deze toch een poging.

Bijlagen

• IMG_6030.JPG
    IMG_6030.JPG
    143,9 KB · Weergaven: 51
  • IMG_6035.JPG
    IMG_6035.JPG
    129,7 KB · Weergaven: 28
Back
Bovenaan