Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquarium Dagboek Fipiliwip

Doe ik ook niet india, alleen iedere dag alle goden bedanken en hopen dat het goed blijft gaan :).

Btw, de anampses is volgens mij dood, is nog altijd niet te zein, 10 dagen is te lang...

Ik zag trouwens je reactie in het dagboek van joma over de uitgedraaide dop in de BBK, ik heb de mijne bij wijze van test terug ingedraaid. De opbrengst is groter, maar lichter van kleur. Ik zal er eens een fototje van proberen nemen.

Filip

Heb je al gekeken in je overloop met de stromingspompen even uit? Ik heb er al altijd de dieren ingevonden terwijl ik met de pompen op zeker leek te zijn dat er niets in zat. Ik weet dat het wat moeilijker is met een volle bak, maar misschien toch het overwegen waard?

Hey Eric & Betty,

Blij jullie terug te zien op het forum!! :)

FTS = Full Tank Shot

Plannen van het huis zijn rond! 23 November beginnen ze te graven, februari is het water wind dicht, tussen mei en augustus willen we verhuizen... Ik slaap er nu al niet meer van :rolleyes:

Filip

Dat komt wel goed Vinnie, je hebt ondertussen wat mensen gezien en van hun keer op keer de zelfde regeltjes te horen gekregen. Niet vergeten dus :).

Wanneer gaat je vorige bak in de verkoop ;)?

Filip

Inderdaad Filip....Ik zal me daar zeker aan houden

Mijn huidige bak gaat Nu in de verkoop

Ik zie nu pas wat een ontzettend mooie bak daar staat! Erg spannend, een verhuizing op komst... Veel succes daarmee alvast!

Ok, iemand moet de domme vragen stellen dus ik offer me maar op :p.

Op de beker van je afschuimer heb je plakband geplakt met daarop strepen. Heb je dit gedaan om gemakkelijk af te kunnen lezen hoeveel ml je afschuimt of schuilt er nog iets anders achter?

Ciao,
Marc

Moet zeggen dat de kleuren hard vooruit gaan Filip...altijd net voor un verhuis :biggrin: ;) !!
Mooie collectie heb je al verzameld!! Zijn er nog dingen die je gaat veranderen?!

Ok, iemand moet de domme vragen stellen dus ik offer me maar op :p.

Op de beker van je afschuimer heb je plakband geplakt met daarop strepen. Heb je dit gedaan om gemakkelijk af te kunnen lezen hoeveel ml je afschuimt of schuilt er nog iets anders achter?

Ciao,
Marc

Hey Skal tura, een domme vraag is niet hoor. Ik gebruikte de afschuimer met de dop er bijna volledig uitgedraaid. Bij wijze van test heb ik iedere dag een streep getrokken om te zien hoeveel hij had afgeschuimd.

Nu heb ik de dop zo ingesteld als voorgeschreven door BBK en kan nu kijken of er inderdaad een verbetering is. Ik denk alleen dat ik het experiment zal moeten overdoen, met de anthiassen is het niet echt meer fair om te vergelijken :).

Bedankt Tanne & Manuel,

De verhuis is ten vroegste pas in mei, dus ik kan van deze bak nog wel een beetje genieten.

Ja hoor Manuel, de grote roze hysterix die ik had gekocht om de buis te verstoppen van de closed loop gaat eruit. Hier komen allemaal tafeltjes te hangen. Ik denk niet dat het moeilijk is om te zien dat mijn hart bij acro's ligt :).

Filip

Het is zeker niet moeikijk om te zien dat je een echt liefhebber bent.
Mijn complimenten voor de schoonheid van uw bak.

Bedankt Tanne & Manuel,

De verhuis is ten vroegste pas in mei, dus ik kan van deze bak nog wel een beetje genieten.

Ja hoor Manuel, de grote roze hysterix die ik had gekocht om de buis te verstoppen van de closed loop gaat eruit. Hier komen allemaal tafeltjes te hangen. Ik denk niet dat het moeilijk is om te zien dat mijn hart bij acro's ligt :).

Filip
Je zal best nog wel wat langer kunnen genieten Filip of ga jij de eerste zijn in Belgie die zijn bouwplanning haalt:pmei is erg snel hoor en hat kan nog vriezen gaan,de bak heb je verkocht dacht ik en de livestock die ga je toch proberen om over te houden neem ik aan,prachtige foto`s:goed:

Je zal best nog wel wat langer kunnen genieten Filip of ga jij de eerste zijn in Belgie die zijn bouwplanning haalt:pmei is erg snel hoor en hat kan nog vriezen gaan,de bak heb je verkocht dacht ik en de livestock die ga je toch proberen om over te houden neem ik aan,prachtige foto`s:goed:

Hey Luc, enkel de ruwbouw (water-wind-dicht) wordt gezet door een firma, al de rest wordt door ons zelf gedaan. Altijd handig als je wat stielmannen in de familie hebt zitten :)

De livestock wil ik inderdaad houden, voor de bak zelf heb ik meerdere geïnteresseerden, maar ik heb hem nog niet concreet verkocht...

Het verhuizen van de livestock baart mij nu al kopzorgen, eigenlijk zou het nieuwe aquairum moeten ingedraaid zijn als ik verhuis, dit is dus 3 maand. Maar de plakker komt pas als alle leidingen en dergelijke zijn gelegd... Misschien moet ik een soort bak in de kelder laten zetten waar ik licht en dergelijke kan bovenhangen, een beetje zoals jij hebt gedaan.

De witborst zal ik verkopen denk ik, het is te riskant deze te gaan overzetten en nog is over te zetten en weer over te zetten.

Filip

Filip,

Ik denk dat we meninge weddingschap kunnen afsluiten over je bouwtermijn. Ik gok dat je mei niet haalt en zelfs augustus niet. Stout hé :biggrin: Toen ik mijn bouwtermijn vertelde hebben ze net hetzelfde gedaan en ze hebben gelijk gehad. :biggrin:

Anders moet je zo'n grijze container zetten in je kelder. Ik herrinner dat Erwin Van Agtmael (hier op het forum) dat ook lang gedaan heeft in afwachting van zijn aquarium, dus "technisch" kan het.

Wel opletten met bouwen en aquarium. We hebben speciaal het aquarium uitgesteld omdat we eerste wilde schilderen in huis. Ik denk vooral aan stof dat overal kruipt en gips geeft nog maanden vocht af (tot na de eerste winter eigenlijk). Misschien kan je alles tijdelijk bij familie onder te brengen?

Hey Wim,

Moest ik dat kunnen lag ik hier niet van wakker hé :). De aquarium microbe is jammer genoeg alleen bij mij toegeslagen.

Ochja, ieder zijn hobby. Over het schilderen maak ik mij niet zo veel zorgen. Het is vooral de afschuimer die het kwaad veroorzaakt bij dit soort acties, en deze staat bij mij in de kelder, in een afgesloten ruimte, zonder giftige dampen :).

De bouwtermijn is niet afhankelijk van derden bij mij. Ik doe het allemaal zelf. Verhuizen kan in mijn ogen van zodra er vloer ligt. Het moet niet allemaal mooi afgewerkt zijn voor ik er in kruip. En ik heb echt wel veeeeel familie langs mijn vrouw haar kant die in de bouw werkt, komt wel goed dus :)

Ook ga ik mijn huidig stulpje niet opzeggen voor ik er daar echt in kan. Het is dan maar wat langer betalen. Liever dat dan terug bij mama of papa te moeten gaan wonen met alle gevolgen vandien. Ik kom graag ergens thuis, en niet ergens anders.

En dan nog, ik zie mezelf niet maanden/jaren zonder aquarium zitten. Ik moet de hele godsganse dag op het werk op een scherm kijken. Als ik thuis kom is de TV er zelfs teveel aan. Ik geniet echt van achter mijn bak te gaan zitten. Ook al is het soms maar om naar problemen te kijken en mij te enerveren. Het is gewoon even iets anders.

Filip

Hey Wim,

Moest ik dat kunnen lag ik hier niet van wakker hé :). De aquarium microbe is jammer genoeg alleen bij mij toegeslagen.

Ochja, ieder zijn hobby. Over het schilderen maak ik mij niet zo veel zorgen. Het is vooral de afschuimer die het kwaad veroorzaakt bij dit soort acties, en deze staat bij mij in de kelder, in een afgesloten ruimte, zonder giftige dampen :).

De bouwtermijn is niet afhankelijk van derden bij mij. Ik doe het allemaal zelf. Verhuizen kan in mijn ogen van zodra er vloer ligt. Het moet niet allemaal mooi afgewerkt zijn voor ik er in kruip. En ik heb echt wel veeeeel familie langs mijn vrouw haar kant die in de bouw werkt, komt wel goed dus :)

En dan nog, ik zie mezelf niet maanden/jaren zonder aquarium zitten. Ik moet de hele godsganse dag op het werk op een scherm kijken. Als ik thuis kom is de TV er zelfs teveel aan. Ik geniet echt van achter mijn bak te gaan zitten. Ook al is het soms maar om naar problemen te kijken en mij te enerveren. Het is gewoon even iets anders.

Filip

En toch hou ik mijn gok op na augustus 2010. :biggrin: Als je sneller bent dan ga ik je persoonlijk komen feliciteren. :biggrin:

PS: Ik heb ook alles zelf gedaan met uitzondering van metsen, chappen en plakken.

Goed Wim, das dan afgesproken :). Ik snap niet waar je zo lang hebt over gedaan ma bon ;).

jaja... soms wat afgeleidt door schone dingen, maar voor de rest heb ik redelijk doorgewerkt. :biggrin: Ik was wel alleen, met Virginie. :biggrin:

Dat valt tegen hé Wim :). Met zijn tweeën kan ik het mij inbeelden dat het wat langer duurt. Wij zijn ongeveer met een man of 10, afspraak is wel dat de gepresteerde uren bij de 1 ook bij de andere moeten worden geleverd.

2 ervan hebben nu net grond gekocht, ik zal dus de komende tien jaar geen weekend meer thuis zijn denk ik ;)

Filip

Ik vraag me af of Wim niet teveel afleiding heeft gehad :biggrin:

één ding weet ik zeker...da is dat de Fipiliwip zijn deadline gaat halen.
Met tien man da werk vliegt vooruit.

Grts

Vini

Back
Bovenaan