Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquarium Dagboek Fipiliwip

Soms kan je als mens wat meemaken. Bij het fout lezen van instructies over het opwarmen van een kersenpitkussentje heb ik dit fout opgewarmd, bij het openen van de microgolf oven deur sloegen de vlammen eruit. Heel het huis vol rook.

Direct het brandend geval in de wasbak gesmeten en water opgegoten, eiwitafschuimer zal nog een uurtje uitblijven.

Normaal had ik geschreven over de prachtige acro tafel die ik bij eddy heb gekocht vandaag en de anthias-school die ik bij ocean reef heb meegenomen maar mijn hart gaat nog net iets te veel te keer om foto's te nemen :)

Filip,

Wie niets doet kan niets verkeerd doen.Er zullen langer kersepitten kussens zijn dan wij.
Ben benieuwd welk plaatsje je nieuwe koraal heeft gekregen.In iedergeval veel succes ermee.

Gr,Eddy

Filip, Het lijkt wel de week van dingen in brand steken in de keuken. Virginie heeft olie in een kookpot gedaan, vuur op maximum en dan beginnen bellen en blijven bellen. Vlammen sloegen uit de pan. Gelukkig hebben we een branddeken in de keuken. Ben benieuwd naar je koraal.

Hey Eddy & Wim,

Het was me wat. De brand was 1 ding, maar het niet kunnen uitkrijgen omdat mijn ogen zo traanden van de rook was echt verschiet-achtig.

Het koraaltje hangt mooi, ik heb bijna een hele put lijm mogen opgebruiken eer het wilde blijven hangen.

Het zal de komende dagen goed meten en wikken en wegen worden met de anthias-school in de bak. Het is een echte aanwinst, maar om een nitraatstijging te krijgen zijn ze mij niet genoeg waard.

Filip

We moeten nu toch wel eens afspreken hoor. Ik ben de afgelopen dagen een paar keer langs het rondpunt in Lubbeek gereden op weg naar Korbeek-lo en de dierenwinkel voor eten voor de honden. Ik kan dan beter eens binnenspringen denk ik :biggrin:

wat foto's van de nieuwe aanwinsten

Bijlagen

• IMG_6193.jpg
    IMG_6193.jpg
    237,7 KB · Weergaven: 29
  • IMG_6200.jpg
    IMG_6200.jpg
    150,9 KB · Weergaven: 18
  • IMG_6202.jpg
    IMG_6202.jpg
    152 KB · Weergaven: 18
  • IMG_6204.jpg
    IMG_6204.jpg
    159,3 KB · Weergaven: 20
  • IMG_6207.jpg
    IMG_6207.jpg
    208,7 KB · Weergaven: 20
Echt knap man....het gaat nog wel een tijdje duren eer mijn aquarium er zo uit ziet.

Grts en tot woensdag

Vini

Lijkt inderdaad verdwenen nu Luc, maar als ik soms begin na te denken twijfel ik nog altijd. Kijk maar naar Twan met zijn rode pluisalg die nu de lichten uitdoet, kijk naar Manuel met zijn nitraat, en ga zo maar door. Ik zie je ook nog zeggen dat een fish-only ook niet lelijk is.

Ochja het gaat nu goed :).

Filip

mooi werk Filip,waar is de tijd dat je dacht dat je niet voor deze hobby geboren was:ptis een echt rifje nu:goed:

Dat komt wel goed Vinnie, je hebt ondertussen wat mensen gezien en van hun keer op keer de zelfde regeltjes te horen gekregen. Niet vergeten dus :).

Wanneer gaat je vorige bak in de verkoop ;)?

Filip

Echt knap man....het gaat nog wel een tijdje duren eer mijn aquarium er zo uit ziet.

Grts en tot woensdag

Vini

Knap hoor Filip,:eek:
nu mag je toch niet meer klagen.;)

Doe ik ook niet india, alleen iedere dag alle goden bedanken en hopen dat het goed blijft gaan :).

Btw, de anampses is volgens mij dood, is nog altijd niet te zein, 10 dagen is te lang...

Ik zag trouwens je reactie in het dagboek van joma over de uitgedraaide dop in de BBK, ik heb de mijne bij wijze van test terug ingedraaid. De opbrengst is groter, maar lichter van kleur. Ik zal er eens een fototje van proberen nemen.

Filip

Foto's van de afschuimer, de dop, een FTS en eentje van de vissen, ze zwommen zo mooi voor mij, ik kon het echt niet laten :)

Bijlagen

• IMG_6222.jpg
    IMG_6222.jpg
    112,2 KB · Weergaven: 14
  • IMG_6226.jpg
    IMG_6226.jpg
    140,1 KB · Weergaven: 14
  • IMG_6231.jpg
    IMG_6231.jpg
    244,9 KB · Weergaven: 32
  • IMG_6251.jpg
    IMG_6251.jpg