Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquarium Dagboek Fipiliwip

Ik dacht dat dit zo hoorde luc... Wat is dan de juiste waarde? 1280?
Dit hangt samen met je zoutgehalte Filip,het tabelletje wat ik en Erik erbij hebben gezet zijn de ideale waarden,hoger gaan heeft echt geen nut wegens het sneller neerslaan waarna je opnieuw begint met toedienen.
Sommige aquqriums `gebruiken` meer mg als andere en dit is vooral te wijten aan het neerslaan,dit hangt samen met de gebruikte decoratie welk mg aantrekt.Ook in levend steen zitten grote verschillen wat het aantrekken van mg betreft.Kalkalgen bezitten gemiddeld maar 50 gram mg per kilo kalalgen dus daar is de oorzaak niet te zoeken:) van aqua`s die veel mg verbruiken.

Raar fenomeen vandaag, witborst heeft een paar stippen alsook de picasso. Ik kom al meer dan een week niet in de bak, laatste keer was zondag voor het plaatsen van een koraaltje.

Heb direct de UV lamp ingeschakeld. Is een oude, heb nog niet de tijd gehad om bij jeremy mijn nieuwe te gaan ophalen.

Hopelijk komt alles goed.

Filip

We duimen mee dat het beperkt blijft Filip :) !! Gijzij toch ook al nun echte :biggrin: !!
Raar fenomeen vandaag, witborst heeft een paar stippen alsook de picasso. Ik kom al meer dan een week niet in de bak, laatste keer was zondag voor het plaatsen van een koraaltje.

Heb direct de UV lamp ingeschakeld. Is een oude, heb nog niet de tijd gehad om bij jeremy mijn nieuwe te gaan ophalen.

Hopelijk komt alles goed.

Filip

Filip

Op reefsecrets presenteert men een nieuw product tegen witstip zijnde reefsafe..... HS cryptocell marin
Misschien eens gaan googelen wat de commentaren zijn.
Maar misschien gaat het wel vanzelf over.

yves

Bedankt Marc, Yves & Manuel,

Het is nog niet erg, de witborst heeft drie stipjes, de picasso 2. UV lamp staat op en ik voer nu 8 keer per dag om ze aan het eten te houden.

Ik ben nog niet aan het panikeren :). Ik vraag me alleen af wat hun zo gestresseerd heeft.

Filip

Bedankt Marc, Yves & Manuel,

Het is nog niet erg, de witborst heeft drie stipjes, de picasso 2. UV lamp staat op en ik voer nu 8 keer per dag om ze aan het eten te houden.

Ik ben nog niet aan het panikeren :). Ik vraag me alleen af wat hun zo gestresseerd heeft.

Filip

Nog geen paniek denk ik, je systeem is in top conditie en je vissen ook.
Ze zullen snel herstellen.

Ik kan vandaag al geen stip meer waarnemen. Toch nog een week alles laten zo als het is. Handen uit de bak, ruiten zo lang mogelijk laten voor wat ze zijn en UV op. Ook blijf ik nog veel voeren. Ik heb deze morgen nitraat gemeten, en dat was onmeetbaar.

Filip

Hey maat,

verzorg U goed hé

Mercie Vinnie, hopelijk ben ik na het weekend er terug bovenop.

Voor diegene die interesse hebben, ik ververs morgen 120 liter water. Moest iemand mijn ververswater willen stuur dan maar een pbtje.

Filip

Vandaag een mooie grote blauwe doopvont gaan ophalen in Nederland, was de vier uur onderweg meer dan waard.

Ook gisteren bij Theo een stekje roze hyacinthus en een stek roze calendrium gekocht. Was ik al even naar op zoek.

Hier wat beeldjes van de bak nu.

Bijlagen

• IMG_6505.jpg
    IMG_6505.jpg
    136,1 KB · Weergaven: 68
  • IMG_6515.jpg
    IMG_6515.jpg
    164,7 KB · Weergaven: 69
  • IMG_6523.jpg
    IMG_6523.jpg
    244,2 KB · Weergaven: 52
  • IMG_6527.jpg
    IMG_6527.jpg
    222,1 KB · Weergaven: 49
  • IMG_6528.jpg
    IMG_6528.jpg
    268,1 KB · Weergaven: 81
Merciekes Luc :).

Was nog vergeten te vermelden dat ik led licht in china heb besteld om boven het middenste vak in de sump te hangen. Ik moet de laatste tijd veel knippen door de groei en kan met de stekjes niets doen. Daar moet verandering in komen en dus wordt het middenste vak van de sump stekkenbak.

Ben ook heel benieuwd naar de kleurontwikkeling en de groei onder de led verlichting.

Filip

Hey Filip!

Ziet er goed uit zeg! Hele mooie kleuren!

Pracht doopvont ook! (ben jaloers :o:biggrin::biggrin:)

Mooie bak Filip. Goed ingegroeid. Ook de lichtval in je bak vind ik erg mooi.

Je bak wordt te klein voor de doopvonten Filip;),prachtig,betere filteraars kan je niet wensen.De inhoud gaat met sprongen vooruit.

Pieter

Back
Bovenaan