Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquarium Dagboek Fipiliwip

Hey Jochem,

Dan zouik juist gedoseerd moeten hebben.

Ochja, we zien nu wel wat de bacterieën gaan doen. De uitstroom van de opvoer had ik opgedeeld omdat ik het gevoel had dat er te zware uitstroming uitkwam. Deze heb ik nu terug gebracht naar 1. De montiplaat heeft behoorlijk wat vel verloren hierdoor, ik heb hem een nieuw plaatsje gegeven en hoop dat ie het haalt.

Voor de rest blijf ik met flap op de bodem zitten. Ik voeg nu dagelijks een massa aan bacterieën toe.

Deze nacht kon ik de slaap niet vatten en heb ik wel kunnen vaststellen dat de bak vanaf 6 uur smorgens vol zon heeft. Ik weet niet of dit er iets mee te maken kan hebben.

Ik zal eens provisoir verzinnen om de bak aan die kant van de zon te sparen.

Groeten

Twee kiekjes van de bak momenteel... Sorry voor de slechte kwaliteit, ik moet dringend mijn camera terug gaan halen bij de papa :o

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    571,8 KB · Weergaven: 36
  • 2.jpg
    2.jpg
    626,1 KB · Weergaven: 65
Zondag aanstaande mag ik deze mooie bak eindelijk eens live aanschouwen. Naar wat ik mij heb laten vertellen zullen de kleine kittens en de hoofdkit ook allen aanwezig zijn.

De beloofd weeral een schoon zicht te worden, ik verheug er me al op. :)

Grtz

Filip,

Het was zoals gewoonlijk weer een unieke ervaring om je prachtkubus en toch wel je "TOP" techniek te aanschouwen.

Doe zo verder

Grtz

We kijken al uit naar je bezoek jelle! Jammer genoeg moet de hoofdkit wel gaan werken... :)

Omdat ik nog altijd met wat flap sukkelde en na de kuur van chemiclean met wat bruine slijmalg ben ik begonnen met het toedienen van Coralsnow & zeobak in samenwerking met prodibio bacteriën en heb ik ook 1 maal de lijn van BioGro in de bak gekieperd.

Ik sta nu een week verder en het werkt. De cyano neemt zienderogen af, de bruine alg verdwijnt, kleuren staan meer dan goed en alles vertoont mooie groeipunten.

Wel is het af te raden om na het toedienen van de coralsnow je nitraat te gaan meten, ik had een uurtje gewacht, doe de meting, toont de testset meer dan 25 nitraat aan! *iep*. Ik vond het enorm vreemd deze waarde te meten, zeker omdat ik geen bruine koralen heb, alles mooi groeit, de afschuimer niet overdreven zijn best moet doen, ik de ruiten niet alle dagen vol aanslag heb zitten en ik een PO4 lager heb dan de test van MERK kan tonen.

's Avonds thuisgekomen terug gemeten, was ie maar 5 :). Blijkbaar zit er dus iets in de coralsnow dat reageert met de salifert test. *oef*.

Nu naar Theo wat van die gekleurde gorgoontjes gaan scoren -juichen

Mooi dat de plaaggeesten verdwijnen, en de bak weer een lust zal zijn om naar te kijken. Ik vind het al een plaatje en er mooi uit zien.

En wat foto's van de huidige situatie... Alles wat donkerder door de aanhoudende nitraat waarde van 20....

Bijlagen

• IMG_3094.JPG
    IMG_3094.JPG
    118,9 KB · Weergaven: 15
  • IMG_3090.JPG
    IMG_3090.JPG
    99 KB · Weergaven: 13
  • IMG_3072.JPG
    IMG_3072.JPG
    89,8 KB · Weergaven: 14
  • IMG_3067.JPG
    IMG_3067.JPG
    102,1 KB · Weergaven: 14
  • IMG_3062.JPG
    IMG_3062.JPG
    141,4 KB · Weergaven: 14
En de laatste.

Bijlagen

• IMG_3095.JPG
    IMG_3095.JPG
    104,3 KB · Weergaven: 8
  • IMG_3099.JPG
    IMG_3099.JPG
    129,4 KB · Weergaven: 12
  • IMG_3101.JPG
    IMG_3101.JPG
    101,2 KB · Weergaven: 10
't Ziet er toch zeer goed uit !

Ondanks je constante nitraat problemen vind ik je koralen (zo van de foto af gezien) er toch zeer goed bijstaan... Volop kleur, en ik ontwaar toch ook genoeg groeipunten volgens mij
Qua opbouw en bezetting echt een hele mooie bak; HULDE

Staat er zeker goed bij Filip :goed: !!

Hans, Hans & Manuel bedankt voor de reactie. Doet altijd plezier om zo een dingen te horen. Ik streef ook iedere dag om ooit een grote speler zoals jullie te mogen worden! :)

Filip

Zoals je reeds vermelde in mijn dagboek ook van mijn kant leuk je te ontmoeten.
Ik hield jouw dagboek al van in het begin in het oog.
Het is toch reeds een zéér mooi resultaat voor een bak van nog maar ongeveer 7-8maand oud!:eek:

Yves

Hey Yves,

Kost nog moeite! In mijn ogen is dat de manier om er te komen! Alhoewel dat je soms wel de hamster in het oog moet houden :p.

Zoals je ook gehoord hebt bij Theo, zit ik met het fenomeen nitraat en slecht afschuimen... Ik heb een wervelbed ingeschakeld met rowaphos en zit sinds 2 dagen in het lawaai van een afschuimer zonder demper. De dop is ook uit de pomp verdwenen.

Theo zei een week te wachten vooraleer conclusies over de afschuimer te trekken, dus ik wacht nu een week. Ik probeer morgen een foto te posten over de opbrengt, de kleur, etc, en doe dit zondag weer.

Moest het aan een slechte demper gelegen hebben dan is dit een smet op mijn blazoen, maar wel eentje die ik fier draag. Wie niets meemaakt kan ook niets leren!

Groeten

Filip

Filip

Zoals je reeds vermelde in mijn dagboek ook van mijn kant leuk je te ontmoeten.
Ik hield jouw dagboek al van in het begin in het oog.
Het is toch reeds een zéér mooi resultaat voor een bak van nog maar ongeveer 7-8maand oud!:eek:

Yves

Na nu drie dagen heb ik net geen centimeter afgeschuimd... -HuilenIk stel geen vragen waar het nitraat vandaan komt :(
ik wel:per zijn bakken met nauwelijks tot geen afschuimer zonder no3 Filip

Hey luc, waar komt het volgens jouw dan vandaan? Ik heb wel wat vissen zitten maar zit hier niet drie keer per dag te voeren...

Heb jij anders een tip om het onder de 10 te krijgen? Ik ben al plannen aan het maken om 1 vak van de sump om te vormen tot LEDERLAND ;) Al zegt Theo dat Xenia het nog beter zou moeten doen =)

ik wel:per zijn bakken met nauwelijks tot geen afschuimer zonder no3 Filip

Back
Bovenaan