Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquarium Dagboek Fipiliwip

Hey luc, waar komt het volgens jouw dan vandaan? Ik heb wel wat vissen zitten maar zit hier niet drie keer per dag te voeren...

Heb jij anders een tip om het onder de 10 te krijgen? Ik ben al plannen aan het maken om 1 vak van de sump om te vormen tot LEDERLAND ;) Al zegt Theo dat Xenia het nog beter zou moeten doen =)
Heb er geen idee van Filip,in deze moderne tijd heb je toch geen leders of xenia nodig om een laag nitraatgehalte te kunnen bekomen he,zelf even filosoferen he:)leders geven weer stoffen af waarvan de meeste sps niet echt kunnen genieten als we de literatuur mogen geloven

De lichten zijn net uit, PO4 is nu 0 NO3 minder dan 10. Ik doe een meting zaterdag in de voormiddag om dan eens te kijken. Wel mooie omschakeling, ik heb ik weken 25 gemeten, wel altijd vroeg in de dag... Zou het kunnen dat de koralen 15 mg nitraat opnemen op een hele lichtcyclus??

Hoi Filip
Misschien kun je met minder licht beter de kleurtjes van de testset aflezen? Die 10 past ook beter bij het beeld van je koralen op de foto's.

Gewoon doorgaan.

Groetjes, Theo

De lichten zijn net uit, PO4 is nu 0 NO3 minder dan 10. Ik doe een meting zaterdag in de voormiddag om dan eens te kijken. Wel mooie omschakeling, ik heb ik weken 25 gemeten, wel altijd vroeg in de dag... Zou het kunnen dat de koralen 15 mg nitraat opnemen op een hele lichtcyclus??

Momenteel staat er 280 liter vers aangemaakt water te draaien. Ik word ziek van de bruine kleurtjes, alles onder de HQI kleurt mooi, alles onder de 40 cm staat bruin.

Net geen 50% dus... Afschuimer of geen afschuimer, reactor of geen reactor, 14 ml wodka gedurende een maand toevoegen en geen verschil zien, wel dat is een constante. Als ik het kan delen door deze wissel zoveel te beter, dan kijk ik dan vanop dat punt wel verder.

Ergens deze week komt ook de witborst en de picasso van bij Erik mijn kant op gewaaid. Dan is zo een wissel een serieus risico op het visbestand. Bij deze dus... Een laatste schreeuw :). Anders zal het een bruine bak maar zijn :(.

Filip

De waterwissel is achter de rug... In totaal heeft alles maar een twintig minuutjes geduurd. Morgenvroeg meten we voor de eerste keer.

Ook heb ik net Erik aan de telefoon gehad, hij heeft geadviseerd even te stoppen met het toevoegen van iodine. Ook hier zal het een paar weekjes afwachten zijn eer we hier iets over zullen kunnen zeggen.

Net nitraat gemeten... 5. Hopelijk krijg ik het nu nog verder naar beneden met enkel de wodka methode. De afschuimer doet het veel beter dan ervoor.

Natuurlijk kan zo een actie nooit zonder reactie voorbij gaan. De papagaaivis lag dood achter het steen toen ik vanavond thuis kwam. Ik heb de halve bak mogen verbouwen om er aan te kunnen.

Filip, leuk te vernemen dat de dingen weer wat positiever zijn... Je aquarium ziet er op de foto's toch meer dan behoorlijk uit, vind ikzelf. Steenkoralen hebben heel wat stabiliteit nodig alvorens ze zich van hun beste kant laten zien. Alleszins niet opgeven nu je zover bent geraakt!

Ikzelf ga nu een visbokaal opstarten een van de volgende weken. Persoonlijk heb ik het gehad met moeilijke dieren en ingewikkelde techniek en dubieuze hypothesen. Het valt me op hoeveel mensen inmiddels een "dipje" hebben en dat om sterk uiteenlopende redenen... dus: zeker niet opgeven, he ;).

Groeten,
Jens.

Jammer van je vis Filip maar daar kan je zelf niet veel aan doen denk ik,was hij vermagerd of heb je iets anders aan hem gezien voor dat hij is gestorven?
Wel positief dat je no3 flink aan het zakken is nu,zoals Jens al aangeeft ziet je bak er zo slecht nog niet uit op de foto`s:)

Jammer van de papagaai Filip...heb je de witborst van Erik al zwemmen? Kzou daar toch even mee wachten tot je bak 100% is ;) !!

Hey Jens, blij te horen dat je nog altijd actief bezig bent! :) Ik kom zeker eens kijken naar je vis bokaal. Ik had in de james bond film "octopussy" en niet onaardig fish-only aquarium gezien...

Filip, leuk te vernemen dat de dingen weer wat positiever zijn... Je aquarium ziet er op de foto's toch meer dan behoorlijk uit, vind ikzelf. Steenkoralen hebben heel wat stabiliteit nodig alvorens ze zich van hun beste kant laten zien. Alleszins niet opgeven nu je zover bent geraakt!

Ikzelf ga nu een visbokaal opstarten een van de volgende weken. Persoonlijk heb ik het gehad met moeilijke dieren en ingewikkelde techniek en dubieuze hypothesen. Het valt me op hoeveel mensen inmiddels een "dipje" hebben en dat om sterk uiteenlopende redenen... dus: zeker niet opgeven, he ;).

Groeten,
Jens.

Hey Luc,

Ik zag hem de laatste keren enkel bij het voeren... En dan nog was ie er niet direct. Toen hij dan eergisteren niet meer kwam opdagen heb ik gezocht tot ik wist waar hij zat, daar lag hij dan ook dood gisterenavond :(.

Kan zoveel redenen hebben... Er is hier geen enkele andere vis die minder zwemt of eet, in tegendeel, allemaal goed dik en geen stipje te bespeuren.

Jammer van je vis Filip maar daar kan je zelf niet veel aan doen denk ik,was hij vermagerd of heb je iets anders aan hem gezien voor dat hij is gestorven?
Wel positief dat je no3 flink aan het zakken is nu,zoals Jens al aangeeft ziet je bak er zo slecht nog niet uit op de foto`s:)

Laatst bewerkt:
Hey Manuel,

De witborst komt dit weekend normaal gezien binnengewaaid. Bedoeling is nu van de bak lange tijd gerust te laten zodat hij terug op zijn positieven kan komen van de grote wissel...

Jammer van de papagaai Filip...heb je de witborst van Erik al zwemmen? Kzou daar toch even mee wachten tot je bak 100% is ;) !!

En wat foto's, oa ook eentje van mijn nieuwe nitraatvebruiker....

Bijlagen

• IMG_3245.JPG
    IMG_3245.JPG
    130,1 KB · Weergaven: 22
  • IMG_3263.JPG
    IMG_3263.JPG
    74,2 KB · Weergaven: 47
  • IMG_3273.JPG
    IMG_3273.JPG
    139,8 KB · Weergaven: 32
  • IMG_3279.JPG
    IMG_3279.JPG
    111,9 KB · Weergaven: 20
  • IMG_3297.JPG
    IMG_3297.JPG
    105,8 KB · Weergaven: 19
En de laatste.... Kleurtjes komen denk ik langzaam toch terug :)

Bijlagen

• IMG_3337.JPG
    IMG_3337.JPG
    89,6 KB · Weergaven: 9
  • IMG_3326.JPG
    IMG_3326.JPG
    109,6 KB · Weergaven: 8
  • IMG_3312.JPG
    IMG_3312.JPG
    163,9 KB · Weergaven: 20
  • IMG_3299.JPG
    IMG_3299.JPG
    94,7 KB · Weergaven: 9
Het ziet er alles weer mooi uit Filip,
En worden de nieuwe dokters met rust gelaten?
Nog veel succes er mee.
Groetjes Erik

hey Erik,

Zonder enige vorm van agressie aanvaard in de bak. De grote naso was de eerste minuten spierwit maar dat was het dan ook.... De witborst is al mooi aan het grazen, voornamelijk aan de achterwand waar ik nog hier en daar een groen plekje heb :).

Bedankt voor oortje trouwens... Ik dacht dat je wat voer in de emmer had gegooid, was een heel aangename verrassing toen ik thuis kwam :).

Groeten

Filip

Het ziet er alles weer mooi uit Filip,
En worden de nieuwe dokters met rust gelaten?
Nog veel succes er mee.
Groetjes Erik

De foto`s worden steeds beter Filip dus de koralen ook zo te zien:)ondanks wat tegenslagen heb je nog steeds het plezier niet verloren en ben je niet bang om weer een iets gewaagder visje bij te nemen in je groepje,succes ermee:goed:

Ziet er zeer goed uit,niks te klagen over de kleurtjes zo te zien :goed: :biggrin: !! Wat is de uitstroom van jou reactor Filip?!

Back
Bovenaan