Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

spike's rif

Hallo Spike,

heb je geen schrik met het vers gebruikte keramiek? Naar wat ik hierover vernomen heb, kunnen er nogal wat problemen onstaan bij het onmiddelijk plaatsen van koralen.

Groeten,
Marco

spike zei:
vandaag neem ik waar dat de bak zeer wit ziet ,zou dit zijn door het keramiek dat stof afheeft ?

Zou kunnen,

Het zo ook een bacterie explosie kunnen zijn daar zou ik minder blij mee zijn.

Groetjes Michael

als het stof is lijkt me dit vreemd,neem aan dat je het tenminste ééns afgespoten hebt met een tuinslang,zou toch opletten met je granulosa's en dergelijk gevoelige koralen,desnoods het stof er nu en dan wat afwaaien

indien je eens wilt proberen met het filteren over een gafzak ik heb er liggen je mag er gerust 1 of 2 in bruikleen hebben ;)

Hier een paar foto's hoe tezien is hoe de keramiek van wit naar bruin gaat in een paar dagen tijd, bak draaid ondertussen 6 dagen en alles blijft ok.Ook de waterwaardes zijn ok

Bijlagen

• Afbeelding 002.jpg
    Afbeelding 002.jpg
    113,6 KB · Weergaven: 57
  • Afbeelding 003.jpg
    Afbeelding 003.jpg
    127,9 KB · Weergaven: 40
  • Afbeelding 006.jpg
    Afbeelding 006.jpg
    113,6 KB · Weergaven: 53
Mijn complimenten Spike :D

Wat voor merk en soort T5-lampen heb jij erboven hangen ?

Heel veel suc6,
Stef

hallo Geert,

Rifkeramiek kan toch mooi zijn hé. Prachtige bak trouwens. En de ombouw mag er ook zijn (zijn dit houten meubelpanelen met een alu-look ?). Misschien zie ik hem dinsadag as live.

grtz Marc

scaramouche zei:
hallo Geert,

Rifkeramiek kan toch mooi zijn hé. Prachtige bak trouwens. En de ombouw mag er ook zijn (zijn dit houten meubelpanelen met een alu-look ?). Misschien zie ik hem dinsadag as live.

grtz Marc
idd mooi he die rifekeramiek persoonlijke smaak natuurlijk ,de ombouw zijn geen houten platen wat het materiaal precies is mag joost weten zou anders zeggen,als je het echt wil weten neems eens contact op met zanclus

Geert,is dit niet erg blauw met deze combi,zijn bv oranje vissen nog oranje?zit hier zelf wat te spelen momenteel met combinaties en denk dat ik het vanaf nu hier ga houden op alle t5 blauw gecombineerd met 10000 k hqi,laat deze laatste dan wel langer branden om het te blauwe van de t5 te compenseren,tesamen zijn ze erg mooi.Van de rest nog alles naar wens?

Back
Bovenaan