Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

spike's rif

spike

Senior Forumlid
Het is bijna zover donderdag 19/07/2007 in de voormiddag is het de grote dag voor me.De nieuwe bak komt eraan die zal geleverd worden door zanclus.De bak word 1.60*70*70 en is in optiwhite glas ,de opbouw zal voornamelijk bestaan uit keramiek en zo min mogelijk levend steen .De voorbereiding is hier al druk bezig en vandaag ga ik richting manuel om wat levend steen.Foto's zullen zekers volgen van het gebeuren .Hoop alleen dat ik niet teveel dieren ga verliezen bij de overzet

spike zei:
Het is bijna zover donderdag 19/07/2007 in de voormiddag is het de grote dag voor me.De nieuwe bak komt eraan die zal geleverd worden door zanclus.De bak word 1.60*70*70 en is in optiwhite glas ,de opbouw zal voornamelijk bestaan uit keramiek en zo min mogelijk levend steen .De voorbereiding is hier al druk bezig en vandaag ga ik richting manuel om wat levend steen.Foto's zullen zekers volgen van het gebeuren .Hoop alleen dat ik niet teveel dieren ga verliezen bij de overzet
hi spike

waarom gebruik jij niet het bestaande levend steen ,uit jouw draaiende bak?
het risico is groot hoor !
vooral voor de acro's....
het overbrengen ,van jouw bestaande opbouw en water ,zal voor minder problemen zorgen , dan het vers steen en kiramic .;)

franky zei:
hi spike

waarom gebruik jij niet het bestaande levend steen ,uit jouw draaiende bak?
het risico is groot hoor !
vooral voor de acro's....
het overbrengen ,van jouw bestaande opbouw en water ,zal voor minder problemen zorgen , dan het vers steen en kiramic .;)

wil gewoon andere steen en de steen van bij manuel is al goed gerijpt dus kan volgens mij geen probleem geven en keramiek is toch geen risico?

Geert kennende wordt dit weer een pareltje, ééntje om zeker te blijven volgen!:eek:

Succes,

Kurt

Hey Geert staat je opblaasbadje al vol :D ?! Alvast suc6 met de nieuwe start!! Tot zo ai!!
mvg Manuel!!

Je wilt dus zonder rijping of indraaifase je huidige bakinhoud overzetten in een nieuwe bak die nagenoeg volledig is ingericht met rifkeramiek?

Lijkt mij persoonlijk het domste wat je kunt doen (maar goed, da's mijn mening).

Ik heb al te veel horrorbakken gezien met rifkeramiek waarbij dit niet de tijd krijgt te rijpen. Dit is meestal niet echt een succes gebleken.

Mefisto zei:
Je wilt dus zonder rijping of indraaifase je huidige bakinhoud overzetten in een nieuwe bak die nagenoeg volledig is ingericht met rifkeramiek?

Lijkt mij persoonlijk het domste wat je kunt doen (maar goed, da's mijn mening).

Ik heb al te veel horrorbakken gezien met rifkeramiek waarbij dit niet de tijd krijgt te rijpen. Dit is meestal niet echt een succes gebleken.

Volledig mee eens.De schok wordt veel te groot voor de dieren.ENTEN met VERS levend en minimaal 2 a3 weken wachten.Ik denk dat je anders je dierenbestand op het spel zet.

Pieter

manuel69 zei:
Hey Geert staat je opblaasbadje al vol :D ?! Alvast suc6 met de nieuwe start!! Tot zo ai!!
mvg Manuel!!
juist thuis manuel nu de steen in het badje doen ze echt prachtig steen dat ik meegenomen heb en bedankt voor de leuke en gezellige ontvangst

En een prachtige bak heb je staan :goed:

alweer iets moois om te volgen,we worden verwend hier de laatste tijd,wat het keramiek betreft,heb het zelf ook als volledige achterwand,de zuil en brug,er kan de eerste tijd silicaat uit komen waarop dus inderdaad lange draadalgen gaan groeien,dus met koralen zal je toch wat moeten opletten,zou dit zeker meten de eerste weken en indien nodig maatregelen treffen.

Hoi Geert,weer gezellig gebabbeld :) Gebruik zeker al je water uit je vorige bak he ;) !! Suc6 met je nieuwe start!!

mvg Manuel

jawsee zei:
alweer iets moois om te volgen,we worden verwend hier de laatste tijd,wat het keramiek betreft,heb het zelf ook als volledige achterwand,de zuil en brug,er kan de eerste tijd silicaat uit komen waarop dus inderdaad lange draadalgen gaan groeien,dus met koralen zal je toch wat moeten opletten,zou dit zeker meten de eerste weken en indien nodig maatregelen treffen.

ga ik zekers doen luc maar ben er eigenlijk wel gerust in wat de overzet betreft goede voorbereiding doet wonderen :)

hier dus een beetje van de voorbereiding ,had eerst een zwembadje in de woonkamer gezet maar vrouwtje vond dit niet echt ok :) dus badje buiten (met dit weer no prob en beetje afschermen met wat platen )is zo ééntje van een meter of 3 lang en 1 meter breed dus genoeg ruimte om alles er in te plaatsen. Dus donderdag morgen zal ik beginnen ,ik denk rond 5 uur in de ochtend.De dieren zullen er niet lang moeten in verblijven aangezien de nieuwe bak donderdag geleverd word tussen 10.00-11.00 uur.Hier een plaatje van het buiten aquariumke :D

Bijlagen

• DSC_0010.JPG
    DSC_0010.JPG
    112,9 KB · Weergaven: 49
  • DSC_0009.JPG
    DSC_0009.JPG
    106,6 KB · Weergaven: 51
naso zei:
Volledig mee eens.De schok wordt veel te groot voor de dieren.ENTEN met VERS levend en minimaal 2 a3 weken wachten.Ik denk dat je anders je dierenbestand op het spel zet.

Pieter
hoi pieter ,
het steen heeft wel al een rijpingsproces achter de rug in de bak van manuel dus volgens mij no prob ,ook zal ik zoveel mogelijk water gebruiken vanin mijn huidige bak

en indien je nog water nodig hebt mag je dit steeds kommen halen ;)

Een flink aquarium heb je daar staan ;)

Ben eens benieuwd wat je ervan gaat maken...

Gezien je vorige bak hou ik m'n stoel al vast !

Greetz,

Michael.

spike zei:
hoi pieter ,
het steen heeft wel al een rijpingsproces achter de rug in de bak van manuel dus volgens mij no prob ,ook zal ik zoveel mogelijk water gebruiken vanin mijn huidige bak
De steen is wel gerijpt, maar de rifkeramiek niet. Ik gun het je niet, maar ik voorspel ellende.
Mocht alles soepel blijven verlopen, durf ik ook mijn woorden terug te nemen:goed:.

Veel plezier em succes toegewenst voor donderdag.

Back
Bovenaan