Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

spike's rif

Ja, met de stek alles ok. Ik moet hem wel nog vastzetten.

Wat is er dan nieuw aan de bbk? of bedoel je een zwaarder type?

Mooie vis!
In ieder geval een goed teken dat hij naar voedsel hapt. Dit heeft bij mij een weekje intens voederen gekost. Een mengeling van allerlei diepvries en droogvoer werd om het uur voor z'n neus gespoten. Na een weekje werd eerst de diepvries artemia eruit gepikt. Nu eet hij alles...

Heb je enig idee waar het dier vandaan komt?
De mijne heeft een gele keel, duidelijk anders dus.
Herinner je ook het antwoord van Tanne. Maar hoe het nu juist zit, weet ik ook niet.
Tanne zei:
om de een of andere reden worden er voor de Rode Zee momenteel geen exportvergunningen afgegeven. En uit de Rode Zee komen de best houdbare exemplaren. Nu weet ik ook wel dat er schitterende exemplaren met een gele keel (volgens leken hét teken voor een vis uit de Rode Zee) geïmporteerd worden, maar... Deze exemplaren komen van Bali! En helaas is de houdbaarheid van Pygo's die níet uit de Rode Zee (of van de Malediven, maar importen daar vandaan zijn écht zelden) komen niet erg goed.
Succes,

Stephan Reyntjens zei:
Mooie vis!
In ieder geval een goed teken dat hij naar voedsel hapt. Dit heeft bij mij een weekje intens voederen gekost. Een mengeling van allerlei diepvries en droogvoer werd om het uur voor z'n neus gespoten. Na een weekje werd eerst de diepvries artemia eruit gepikt. Nu eet hij alles...

Heb je enig idee waar het dier vandaan komt?
De mijne heeft een gele keel, duidelijk anders dus.
Herinner je ook het antwoord van Tanne. Maar hoe het nu juist zit, weet ik ook niet.

Succes,

de met de gele keel is uit de Indische Oceaan en deze komt uit de Pacific.

Pieter

15/08/2007 stip gehad in de bak gelukkig geen dieren verloren ,wat wel de mindere kant is van de zaak is dat ik een 5 tal acro's ben verloren of dit door de overzet is weet ik nog niet met zekerheid ik denk dat ik met de acro worm zit ....

spike zei:
15/08/2007 stip gehad in de bak gelukkig geen dieren verloren ,wat wel de mindere kant is van de zaak is dat ik een 5 tal acro's ben verloren of dit door de overzet is weet ik nog niet met zekerheid ik denk dat ik met de acro worm zit ....

Kurt,ik blijf erbij dat de overgang en het gebrek aan bacterieen door verandering en te weinig levend levend de oorzaak is.Om platwormen te bestrijden zonder je acro`s uit de bak te halen neem je een plantenspuit,zet deze onder druk,gevuld met osmosewater,een puntstraal van maken en blaas ze van de acro`s en van de voet af.De vissen doen de rest wel.Een trucje geleerd van joe uit New York,hijzelf gaat daar het aquarium in met duikerspak gewapend met een tuinslang om die krengen te bestrijden
Pieter

naso zei:
Kurt,ik blijf erbij dat de overgang en het gebrek aan bacterieen door verandering en te weinig levend levend de oorzaak is.Om platwormen te bestrijden zonder je acro`s uit de bak te halen neem je een plantenspuit,zet deze onder druk,gevuld met osmosewater,een puntstraal van maken en blaas ze van de acro`s en van de voet af.De vissen doen de rest wel.Een trucje geleerd van joe uit New York,hijzelf gaat daar het aquarium in met duikerspak gewapend met een tuinslang om die krengen te bestrijden
Pieter

hoi pieter bedankt voor de tip maar het is geert :D

Hoi Geert,balen van je verloren stukken :mad: hopen dat het hier bij blijft!! Heb je acrowormen gevonden op de overleden stukken......gaat toch niet van de 1 op andere dag!! Suc6 verders!!

mvg Manuel!!

zeer slecht nieuws hier , veel stukken ben ik aan het verliezen en dit op een min. van tijd ,sommige in een paar dagen andere in een paar uur.De koralen komen wit van aan de voet en in een min van tijd zijn ze volledig het vel verloren.
De waterwaarden zijn ok, wat zou dit kunnen zijn en hoe dit stoppen?

Aiaiaiaiai, echt niet leuk dit te moeten horen. Maar toch een beetje wat velen gevreesd hadden. Volgens mij ook een tekort aan leven(d steen). Dit proces stoppen zal waarschijnlijk moeilijk zijn. Misschien toch wat stekjes maken en bij vrienden onderbrengen?
En uiteraard veel verversen, ik zou dat in jouw geval zelfs met natuurlijk zeewater doen.
Veel sterkte, hopelijk blijven de verliezen beperkt!
(Hoe gaat het met de pygo, en de andere vissen?)

stukje van een koraal in een zoetwaterbadje gestoken dit is het resultaat volgens mij niks speciaals dat ervan af is gekomen of heb ik het mis

Bijlagen

• zoet.JPG
    zoet.JPG
    21,9 KB · Weergaven: 67
Back
Bovenaan