Mooneater
Thijs
Dat ziet er prima uit , mocht je je ooit nog is vervelen.... ik woon in Katwijk dus niet al te ver![]()
Oh, daar fiets ik zo heen

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Dat ziet er prima uit , mocht je je ooit nog is vervelen.... ik woon in Katwijk dus niet al te ver![]()
Dat konden best wel eens de nemos zijn , zien er vredelievend uit maar zijn dat niet altijd.
bij mij waren het relaxte vissen tot ze weer ergens eieren afzette......
Jack in the box kun je het beste in je bak loslaten als het licht uit is en Er moeten idd genoeg directe schuilplaatsen zijn.Het zou kunnen natuurlijk... hoewel deze nemo's relatief "lief" zijn - ze vallen mij amper aan, en ze hebben nog nooit eieren afgezet.
Voor nu zit Monsieur Jack in het drijfbakje met wat koraalbreuk en pvc buisjes. Hopelijk vind hij daar zn draai, en kan ik hem dan met buisjes en al in de bak zetten - dan heeft hij in ieder geval een holletje.
Het rondzwemmen in de hoek en water happen is (heb ik gevonden op het internet) een teken van dat hij niet zijn plekje kan vinden. Hetzij vanwege te weinig schuilmogelijkheden, hetzij wegens opgejaagd worden.
Wordt vervolgd...
Voordeel is wel dat hij steeds makkelijk te vangen is![]()
Ziet er mooi volgroeid uit!!
Wat is dat stuk voorin de hoek. Wat in het zand staat?
Heliopora coerulea
Prachtige plaatjes.Alles draait gestaag door.
Op de website van dejong zag ik dat er een zending Koumansetta rainfordi tank bred is binnengekomen. Met een voorliefde voor tank bred spreekt mij dat erg aan, maar tegelijkertijd viel me al een tijdje op dat mijn LSD pitvis erg mager is. Dus de stoute schoenen aangetrokken, en een artemiakweek opgezeten in de stekkenbak, hopelijk kan ik daarmee de pitvis wat vet op de botten geven. (en dan de rainfordi introduceren, welke ook zooplankton en klein grut eten, dus competitie zijn).
Daarnaast ben ik aan het overwegen om misschien een copepoden kweek op te zetten in de schuur, maar met de winter voor de deur is dat niet de meest gunstige setting. Een bakje in een piepschuimen doos zou nog kunnen, maar echt ideaal is het allemaal niet. Eerst maar even kijken of de pitvis de nauplien eet, en anders misschien de artemia opkweken, dat kan ook nog.
Bekijk bijlage 544326
Bekijk bijlage 544327
Bekijk bijlage 544328
Bekijk bijlage 544329
Mooie montiVan de week samen met @JelleBijker een tripje door Nederland gemaakt langs diverse (zee)aquariumzaken. Was als altijd een erg fijne dag, en een paar mooie stukjes weten te scoren, en een koumansetta rainfordi tank bred gekocht. Tot mijn grote verrassing was deze van een flink groot formaat!
Daarnaast mis ik sinds 2 weken mijn grote percnon krab. Daarvoor een vervanging gekocht, die ik 2 dagen later ook alweer kwijt ben... misschien aan het vervellen?
Als laatste weer wat zand achter de rotspartij teruggejat van de pistoolgarnaal, en ook wat nieuw zand toegevoegd.
Bekijk bijlage 546263
Acropora formosa / tortuosa? stek van de grote kolonie in de sps showbak van Ocean & Lake
Bekijk bijlage 546262
Bekijk bijlage 546266
Bekijk bijlage 546264
Bekijk bijlage 546265
Bekijk bijlage 546267
Mooie monti![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.