Mooneater
Thijs
Bak staat er weer prachtig bij Thijs!
Dankjewel!
U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Bak staat er weer prachtig bij Thijs!

Top bak!!!De bak draait rustig door. Wel lijkt de rainfordi popeye te hebben / een lichte beschadiging aan zn oog - hij zit nu ook wat vaker verstopt. Hopen dat het goed gaat.
Ook deze week weer eens een zakje kool in de sump gestopt, dat kan ook geen kwaad om weer eens te doen
Het KH verbruik blijft lekker stijgen, dus de groei zit er goed in, ik zit nu op 100 ml DSR EZ-Buffer per dag, dat is een groei van 6 dKH per 100 L per dag, oftewel voor de hele bak (plus stekkenbak) komt dat op een groei van ong 2.5 dKH per dag. Nog ff en ik moet aan de calcium reactor
Ik ben daarnaast aan het kijken of ik de verlichting boven mijn stekkenbak niet wil upgraden. Op het moment zit daar 2x 24W T5 en 1x JMB 18W full blue boven, maar de groei blijft wat achter (max PAR is 150), en de spreiding is ook niet ideaal. Ik heb alleen even geen zin om de volle mep te betalen, dus het is even zoeken naar een 2e handsje, of een andere slimme oplossing. De stekkenbak is 60x35 cm met 20cm wh, met de verlichting op max 15cm boven het wateroppervlak. De verlichting komt dan op een dekplaat met gat te liggen, dus mag eigenlijk ook niet te groot zijn.
Ik kwam al de PopBloom Shannon 40 tegen, deze is goedkoop (pluspunt), levert veel licht (500 PAR op 30 cm water diepte uit mn hoofd), maar is tegelijkertijd ook vrij groot (40cm x 20 cm), waardoor ik nog maar moeilijk in de bak kan na plaatsen. Betere optie zou dan een Hydra zijn, maar ik vind 300+ euro voor een stekkenbak lampje toch wat te gortig. Kortom, lekker zoeken naar mogelijkheden en de verkoopsectie (en marktplaats) in de gaten houden
Genoeg geluld, foto's!
Bekijk bijlage 547752
Bekijk bijlage 547753
Bekijk bijlage 547754
Bekijk bijlage 547756
Bekijk bijlage 547757
Bekijk bijlage 547755
Bekijk bijlage 547749
Bekijk bijlage 547751
Mooie update weer en leuk die timelapse!
Gaaf gedaan met die timelapse!
Oh tof! Heb je ook een foto? Hoe doet hij het bij jou?Mooie bak heb je daar
Ik denk dat ik dezelfde bruine formosa heb staan als jij in je bak heb.
Dankjewel!Top bak!!!
Ziet er goed uit! Is een leuke soort volgens mij, hoewel niet heel kleurrijkIk heb deze zelf pas een paar dagen in de bak staan, is nog een beetje flets. Bekijk bijlage 549605
Hieronder nog een foto van diegene waar ik hem van heb gekocht.Bekijk bijlage 549606

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.