U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Welke doseerpomp gebruik je nu?Met behulp van een nieuwe doseerpomp (nogmaals veel dank @W.vreeswijk !) nu dan toch de KH en Ca stabiel gekregen. Trace en carbon doseer ik even niet (carbon doseerde ik toch al vrij weinig, zo'n 10 ml azijn + suiker oplossing per dag).
Daarmee lijkt de bak weer op de rit. De koralen kleuren ook alweer wat bij en alles lijkt weer in rustiger vaarwater.
In de stekkenbak daarentegen is het aanmodderen de laatste weken. Hoewel er geen plukje alg te bekennen is in de hoofdbak, zit de stekkenbak vol met draadalg. Ik heb al extra slakken overgeplaatst van de hoofdbak naar de stekkenbak, en nu sinds een kleine week ook een Salarias erbij geplaatst, ik hoop dat dat gaat helpen. Misschien dat het ook nog kan komen doordat er relatief oude T5 balken boven hangen? Andere tips zijn natuurlijk welkom!
Een paar snelle impressies:
Bekijk bijlage 532644Bekijk bijlage 532645
(de stekkenbak heb ik even in 2en gedeeld met een stekkenrooster, omdat de andere bewoner, een zesstreep lipvis, wellicht wat territoriaal kan uitvallen, zo kunnen ze eerst wat aan elkaar wennen)
De alg in kwestie:
Bekijk bijlage 532646Bekijk bijlage 532647
Ik zie dat je tijdelijk bent gestopt met trace. Ik heb dat ook een hele tijd gedaan en zou toch een minimumdosering aanhouden ivm alle sporenelementen. Ik zag echt verschil toen ik weer begon met trace.
Een standaard JebaoWelke doseerpomp gebruik je nu?
Goed punt, 2 kopjes kreeg ik even zo snel niet goed gecalibreerd, vandaar dat ik trace even heb laten schieten

Al met al prima waarden, hoewel het wel snel afneemt met de diepte.
oei, begin dan maar zeker laag genoeg met die coral care![]()
De bak is 50 cm hoog, het valt meeVoor zover ik kan inschatten heb je best een hoge bak? Verminderen van verlichting is uiteraard door onzuiverheden in het water. Gebruik je methodes om het water te 'polijsten'? Filteren over kool? Zonee kan dat een leuk experiment zijn wat de invloed is... Of andere methodes...

De cc gaat op 20 cm boven het water hangen, iets hoger dan aangeraden geloof ik.Dit zijn hele mooie waarden.
Ben heel benieuwd met welk Wattage en instellingen de CoralCare dit evenaard.
Met een waterhoogte van 50 cm gok ik erop dat de CC op max. 50~60% uitkomt. (Eén en ander afhankelijk van de kleurinstellingen natuurlijk.)
Juist door met een PAR meting wat verificatie uit te voeren zal de kans op verbranden nihil zijn.
Prima waardes zo hoor.Ok, ik had duidelijk niet op het juiste moment gemeten gisteren.
Vandaag wat meer meetpunten genomen, en goed opgelet dat alle balken op 100% aan stonden (het display staat op de muur gericht, want kan niet uit, dus dat kan ik normaliter niet uitlezen / handmatig verstellen zonder de hele verlichting om te draaien).
De waardes zijn nu een stuk hoger en meer naar wat ik had verwacht met 8x24W T5.
Bekijk bijlage 533523

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.