Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Tanne

Dietger zei:
Zo'n rust dat jouw aquarium uitstraal, Tanne, dat heb ik echt nog nergens anders gezien. Complimenten :goed:
Dank je... Ik doe m'n best alles 'een geheel' te laten zijn.

lennert zei:
Vind de kleuren nu al mooi:)
ik zou graag een keer je bak live willen aanschouwen als dat zou mogen.
Denk alleen dat ik dan helemaal met een minderwaardigheids complex naar huis ga.
Echt een super bak!:goed:
;)
Thanx :) Keertje kijken ben je welkom voor. Als je nog 'even' wacht, zijn de kleurtjes als het goed is weer een heel stuk beter. Ik ben wat dingetjes aan het veranderen, de resultaten bevallen me wel tot nu toe! Over het minderwaardigheidscomplex zou ik me niet te druk maken, zo bijzonder is 't allemaal ook weer niet...

Tanne het mag gezegt worden dat je de koraaltjes zoals niemand anders mooi in de bak kan plaatsen

ik bedoel hiermee dat je niet alle koraaltje's langs el kaar kan plaatsen i.v.m. netelen en dat schijnt zoals ik kan zien niet te gebeuren

het ziet er prachtig uit
zeker een keer de moeite waard om dit live te bekijken

Laatst bewerkt:
Maikel, Thomas: thanx :)

Thomas: plaats je foto's van je nieuwe aanwinsten van vandaag in je dagboek? ;)

Van de spongepower zie ik nog niet veel. Maar bij sps-koralen schijnt het zo'n drie weken te duren voor je wat ziet. Sponsgroei zal in de bak zelf nauwelijks waarneembaar zijn door m'n vissen. Op enkele andere plekken (onder andere IN de schuimer!) denk ik wel een versterkte groei van sponsen te zien. Overigens merk ik dat, mede doordat ik wat andere dingetjes veranderd heb, de gezondheid en de kleuren van de koralen rap vooruit gaan!

Vandaag heb ik voor 't eerst ververst met natuurlijk zeewater, zo'n 140 liter. Minder dan de geplande 240, dat had met transportomstandigheden te maken. Binnenkort volgt er nog zo'n verversing, ik doe 't gewoon in meerdere etappes ;)

Morgen zal ik de ruiten eens goed schoonmaken (mes ipv magneet) zodat de verschillen hopelijk ook op foto vast te leggen zijn ;)

de foto's volgen morgenavond, ik plan morgen ook nog een paar aankoopjes te doen :p

op welke termijn ga je de tweede verversing doen? binnen de week? of eventjes ertussen laten ?

AquaThomas zei:
de foto's volgen morgenavond, ik plan morgen ook nog een paar aankoopjes te doen :p

op welke termijn ga je de tweede verversing doen? binnen de week? of eventjes ertussen laten ?
Dat hangt er vanaf wanneer het water er is. Het wordt ingenomen door dezelfde persoon als die ook water voor OHC haalt. Als het er is, hoor ik 't :)

Verder zie ik nu nog weinig veranderingen aan de bak, anders dan bij een 'normale' verversing. Wel zag ik dat de redox, in vergelijk met een normale verversing, wat minder ver daalde.

En hier weer twee nieuwe foto's :)

Bijlagen

• overz57.JPG
    overz57.JPG
    258,2 KB · Weergaven: 232
  • overz58.JPG
    overz58.JPG
    252,3 KB · Weergaven: 112
arjen_D zei:
hoi Tanne

Hoe staat het de 5 Serranocirrhitus latus?

Zie ze niet op de foto ;)
Er is er eentje 'verdwenen', maar de andere vier doen het prima. Dagelijks een flinke portie lobstereggs speciaal voor hen, sindsdien blijven ze mooi stevig en rond. Op de eerste van de twee foto's zie je er een als je heel goed kijkt, rechts onder het gorgoon rechtsboven...

Verrek jah nu zie ik het
biggrin.gif

Blijven ze als een groepje bij elkaar of is het meer solo?

Hoi,Tanne

Ik ben voor mijn aquarium op zoek naar foto's van de opbouw.Heb je er zo nog?Ik vind ze niet in uw dagboek,noch op de website.Of doe ik iets verkeerd?

arjen_D zei:
Verrek jah nu zie ik hethttp://www.zeewaterforum.org/forums/images/smilies/biggrin.gif

Blijven ze als een groepje bij elkaar of is het meer solo?
Meestal als groepje, eentje is wat brutaler dan de rest. Ik overweeg er nog een paar bij te zetten om zo tot 7 ofzo te komen. Zoals bekend hoeft dit visje niet met tientallen gehouden te worden.

VaVa zei:
Hoi,Tanne

Ik ben voor mijn aquarium op zoek naar foto's van de opbouw.Heb je er zo nog?Ik vind ze niet in uw dagboek,noch op de website.Of doe ik iets verkeerd?
Ik ben bang dat je zult moeten scrollen door het dagboek. Echte 'opbouwfoto's' zijn er niet, het aquarium is in noodtempo ingericht en opgestart, de opbouw is later langzaamaan gewijzigd tot wat het nu is. Dit aquarium draait sinds mei 2006, kan ook in 't dagboek handig zijn te weten ;)

VaVa zei:
Bedankt,gaan we zoeken;)
Al wat gevonden? ;)

Morgen de tweede verversing met natuurlijk zeewater, nogmaals zo'n 130-140 liter. Vandaag heb ik iets nieuws geprobeerd: ongelooflijk fijnmazig filterdoek, Superfish Crystalclear ofzo, ik heb de verpakking weggegooid :o

Verder vandaag een zee-egel met bijbehorend symbiontisch (?) krabje ingezet. De egel zit nu in een flink bealgd hoekje, het enige waar ik me een beetje zorgen om maak, is of de Pygo's niet aan zijn voetjes zullen knabbelen. Als dat zo is, kan de egel gewoon terug naar de winkel.

Hier een foto, gemaakt door Arie, de mijne volgt nog :)

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    53,9 KB · Weergaven: 69
tuurlijk;)De schetsen die je toen hebt gemaakt.Wel de hele dag zoet geweest.Begonnen in mei en beginnen te lezen.Dan weet je het wel hé.Niet kunnen stoppen en doorgelezen tot het laatste:D

heb je zoveel last van fijn zweefvuil Tanne of wil je gewoon zo veel mogelijk uit je systeem verwijderen?Mooie zeeegel trouwens,altijd apart met zo een garnaaltje erin:)

Mischien iets meer details over je filterdoek?

Wat doe je ermee? Ramen schoonmaken vloer dwijlen:D Waar zet je het voor de schuimer of na de schuimer?

Groetjes Michael

Tanne zei:
Verder vandaag een zee-egel met bijbehorend symbiontisch (?) krabje ingezet. De egel zit nu in een flink bealgd hoekje, het enige waar ik me een beetje zorgen om maak, is of de Pygo's niet aan zijn voetjes zullen knabbelen. Als dat zo is, kan de egel gewoon terug naar de winkel.
Heej, tof een zee-egel!!

Back
Bovenaan