Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Tanne

Heb nog nooit van mijn leven zo een mooi aquarium gezien.
Kan er alleen maar van dromen om later een aquarium te hebben dat er even hemels uit kan zien dan de uwe.

Echt mooi !

Volgens mij staat de hystrix er nog op de foto :confused:? Je bedoelt dit als grapje toch?

Wat ik zo mooi vind aan dit aquarium is dat het zo ongelofelijk vol staat, maar toch een bepaalde rust uitstraalt.

Vaak vind ik van die overvolle bakken met weet ik veel hoeveel koralen te druk.

Prachtige foto's overigens en inderdaad wat een geweldige bak is dit.

Gr. Roy

arjen_D zei:
Hoi Tanne

Ziet er nog steeds goed uit maar moet toch ff wennen nu de hystrix weg is;)

Boarder zei:
Volgens mij staat de hystrix er nog op de foto :confused:? Je bedoelt dit als grapje toch?

Wat ik zo mooi vind aan dit aquarium is dat het zo ongelofelijk vol staat, maar toch een bepaalde rust uitstraalt.

Vaak vind ik van die overvolle bakken met weet ik veel hoeveel koralen te druk.

Prachtige foto's overigens en inderdaad wat een geweldige bak is dit.

Gr. Roy
Er is toch flink in gesnoeid?:confused:

Manuel: idd latussen, ik heb er vijf. Ze zitten er alweer een aantal maanden in. Ik heb gemerkt dat een belangrijke truc om ze mooi rond te houden lobstereggs heet. Zonder lobstereggs heb je enorme hoeveelheden voer nodig. Ik geef, naast het voer dat ik toch altijd al gaf, dagelijks een blokje lobstereggs. De visjes worden langzaam maar zeker mooi rond.

Bas: thnx voor de foto's! Dagje was inderdaad erg gezellig!

Roland, dank je :) Ik doe m'n best. Rome is ook niet op één dag gebouwd, leders kunnen ook erg mooi zijn. Jouw bak begint er ook aardig op te lijken :)

Arjen: op de foto's stond de hystrix er nog ;). De hystrix is pas de volgende avond verwijderd. Bas heeft de foto's zó gemaakt dat de hystrix er net (niet) op stond denk ik :D Nieuwe foto's misschien vandaag: dan komt Michael ook langs.

Roy: ik doe m'n best... Een druk rommelig geheel is inderdaad niet wat ik wil. Ik denk dat een groot deel van de rust bepaald wordt doordat er een aantal vrij forse dominant aanwezige stukken in staat. Daardoor wordt de aandacht van alle kleine stukjes een beetje weg getrokken.

Vandaag weer is op pad geweest richting rotterdam (woon er bijna haha) Bak van Tanne had ik al weer tijdje niet gezien. De kleuren waren alweer een stuk beter dan de laatste keer het is weer echt een top bak!

Heb paar foto's gemaakt.

Groetjes michael

Bijlagen

• PA260001 (Large).JPG
    PA260001 (Large).JPG
    127,5 KB · Weergaven: 66
  • PA260012 (Large).JPG
    PA260012 (Large).JPG
    127,4 KB · Weergaven: 70
  • PA260017 (Large).JPG
    PA260017 (Large).JPG
    160,6 KB · Weergaven: 112
Zo... Gisteren even een onderhoudsbeurtje gedaan, alleen nog de algen langs de randen van de ruiten moeten nog.

Ik heb het geprobeerd: een wat dikkere zandbodem met gravende en woelende dieren. Net als bij het Openhaardencentrum vond ik het tegenvallen: ik zag, net als de mensen van OHC, teruglopende kleuren bij verschillende koralen. Daarbij vind ik het geen prettig idee een potentiele vuilophoping in de bak te hebben.

Er uit dus, dat zand! Gisteren heb ik vrijwel al het oude zand weg gezogen en meteen zo'n 160 L ververst. Daarna een zak nieuw zand er in en alles ziet er meteen frisser uit. Ik ben benieuwd hoe de koralen de komende dagen gaan reageren. Ik kan goed vergelijken: ik doe geregeld een vergelijkbare verversing zónder dingen met het zand te doen, dus vergelijkingsmateriaal is aanwezig.

Bijlagen

• overz53.JPG
    overz53.JPG
    247,7 KB · Weergaven: 196
ziet er alweer stuk strakker uit zo! ook de nieuwe plek van de oavona lijkt me niet verkeerd voor zover dat op een foto te zien is.

De bak lijkt vol op de foto's.....echter, er is nog plek! En een wijs man zei mij ooit: Een aquarium is pas vol als je geen steen meer ziet! Wat staat er nog op de verlanglijst?

Overigens, ik was na m'n bezoekje positief verrast! De foto's geven (vind ik) toch een vertekend beeld! De opbouw is net zo luchtig, zoniet nog luchtiger dan die van de vorige!

:goed:

Laatst bewerkt:
Ookal doe ik zelf tijdelijk wat rustiger aan met mijn bak, het blijft inspirerend om af en toe in jouw dagboek te kijken Tanne :goed:

Lennert: thanx ;) De HQI's zijn BLV 10.000 K, de T5 AM 15.000 en AM blauw. Ik vind de kleur precies goed, maar de HQI's branden iets geler, doordat ze op E-VSA's branden. Ik weet het, dit zou anders moeten zijn, maar kennelijk heb ik afwijkende E-VSA's... :S

Bas en Arjent: Het was weer gezellig! Die wijze man had natuurlijk wel gelijk, maar is zelf deels van gedachten veranderd, vooral qua aantal soorten. Ik ben zelf niet wijs, maar houd 't voortaan bij minder, maar grotere kolonies...

Frode: hoe bevalt jouw 'light' aquarium?

Robku: thanx :) Hoe is het met jouw bak tegenwoordig?

Tanne zei:
Robku: thanx :) Hoe is het met jouw bak tegenwoordig?
Hihihi... Ik ben er 2 jaar geleden helemaal mee gestopt... Ben nu veel aan het duiken :goed: ook in Nederland... Jij duikt toch ook?

Maare het gaat weer kriebelen... De bak bedoel ik dan... en heb er zo'n heerlijke ruimte voor... Vandaar dat ik weer eens hier kwam kijken...

Robku zei:
Hihihi... Ik ben er 2 jaar geleden helemaal mee gestopt... Ben nu veel aan het duiken :goed: ook in Nederland... Jij duikt toch ook?

Maare het gaat weer kriebelen... De bak bedoel ik dan... en heb er zo'n heerlijke ruimte voor... Vandaar dat ik weer eens hier kwam kijken...
Viel me al op ,Rob, je bent weer nadrukkelijk op het forum aanwezig;)

Tanne zei:
...

Frode: hoe bevalt jouw 'light' aquarium?

...

wat kan ik zeggen, slecht :D

...nog altijd beter dan niks en natuurlijk boeiend genoeg...maar het kriebelt al, ik moet niet te veel naar al die mooie sps bakken kijken hier op het forum.
Ik denk er zwaar over om via balling 'light' over doseerpomp mijn kh en calcium te gaan beheren. Lijkt me aardig onderhouds-arm.
Stroming is al weer wat opgevoerd en mijn grotere afschuimer kon ik aan de straatstenen niet kwijt.
De studie is wel aardig op de rails...kortom...het zou zo maar kunnen dat ik over enkele weken/maanden weer klaar ben voor wat sps ;)

Tanne zei:
Lennert: thanx ;) De HQI's zijn BLV 10.000 K, de T5 AM 15.000 en AM blauw. Ik vind de kleur precies goed, maar de HQI's branden iets geler, doordat ze op E-VSA's branden. Ik weet het, dit zou anders moeten zijn, maar kennelijk heb ik afwijkende E-VSA's... :S

Goeiedag Tanne

Als ik het goed heb dan heb je 150 watt.
Pieter heeft nog een E-vsa liggen,als je wil zou je deze even kunnen
lenen om zeker te weten dat het hier aan ligt.

mvg Richard

:D

Bijlagen

• PB100037 (Medium).JPG
    PB100037 (Medium).JPG
    69,5 KB · Weergaven: 23
  • PB100042 (Medium).JPG
    PB100042 (Medium).JPG
    124,9 KB · Weergaven: 39
  • PB100054 (Medium).JPG
    PB100054 (Medium).JPG
    69,7 KB · Weergaven: 23