Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

De inbouwbak van Hans

Nou Hans,

Complimenten.
Zo te zien aan de foto's ben je mooi door de opstart heen gerold.
Nu begint het echte leuke werk..... het verzamelen van een collectie koralen en andere bewoners. Gaat je zo te zien ook goed af. Onder andere de echte hamerkoraal is een mooie blikvanger.

Eric & Betty zei:
Mooie foto's zeg! met welk toestel heb jij die gemaakt?
Cameraatje is een Canon Ixus 65; een gewoon pocketcameraatje dus eigenlijk. Met wat geduld valt het nog best mee wat je aan resultaat kan boeken. Maar een betere camera staat nog wel op mijn verlanglijst; ik vind het fotograferen steeds leuker....

Wouter Gortenmulder zei:
Nou Hans,

Complimenten.
Zo te zien aan de foto's ben je mooi door de opstart heen gerold.
Nu begint het echte leuke werk..... het verzamelen van een collectie koralen en andere bewoners. Gaat je zo te zien ook goed af. Onder andere de echte hamerkoraal is een mooie blikvanger.
Dank je wel Wouter,
We wonen redelijk dicht bij elkaar in de buurt, dus het lijkt me zo dat we elkaar wel eens tegen gaan komen! Ben zelf ook erg blij met mijn Hamer; vooral onder wat blauwer licht is die echt spectaculair.

vanvelzen zei:
Cameraatje is een Canon Ixus 65; een gewoon pocketcameraatje dus eigenlijk. Met wat geduld valt het nog best mee wat je aan resultaat kan boeken. Maar een betere camera staat nog wel op mijn verlanglijst; ik vind het fotograferen steeds leuker....

Ik zeg al zo vaak, het toestel is van ondergeschikt belang...maar als je er lol in krijgt en je eisen wat hoger gaat leggen...

je hebt iig aanleg om mooie plaatjes te schieten...met 'beter' materiaal wordt het resultaat dan alleen maar mooier :goed:

Leuk he, die twee hobby's bij elkaar :cool:

Vandaag dan toch maar de Nardoa ster geretourneerd naar de winkel. Ik vroeg me al af waar deze ster van leefde aangezien hij al een aantal weken mijn aquarium in de rondte ging zonder ogenschijnlijk af te vallen. Gisteravond betrapte ik hem dus op mijn madeliefkoraal waarvan reeds een behoorlijk deel in zijn sterremaag was verdwenen... Vindt het een mooie ster, maar zelfs mijn vrouw krijgt niet zo duur te eten:rolleyes: ; dus return to sender....

Kreeg mijn gehele aankoopbedrag terug; mooie service!

De Boef aan het werk....
(niet helemaal duidelijk, maar deze is met een beveiligingscamera genomen):cool:

Bijlagen

• mini-IMG_2605.jpg
    mini-IMG_2605.jpg
    210,9 KB · Weergaven: 21
vanvelzen zei:
De Boef aan het werk....
(niet helemaal duidelijk, maar deze is met een beveiligingscamera genomen):cool:
het is zeker een boefje :)

nou ja goed opgelost om weer weg te doen ;)

Toch wel weer wat aardigs meegemaakt...

Kom van de week thuis uit mijn werk; ligt er een steen met een kleine Acro op zijn kop hoewel die toch ooit was vastgeplakt met een klein bolletje aquascape.
Vastplakken dus maar weer, maar nu met een flinke dot aquascape. Zo gezegd zo gedaan. Twee uurtjes later hoor ik mijn zoon: "Zoooo dan, moet je nou eens kijken..."
Loopt mijn Mespilia egel met het geheel (acro; steen en dot kleffe aquascape) als een mooie toren op zijn rug...

Vond het wel een grappig gezicht, maar hij mocht het toch niet houden..

Bijlagen

• mini-IMG_2632.jpg
    mini-IMG_2632.jpg
    236,2 KB · Weergaven: 25
vanvelzen zei:
Toch wel weer wat aardigs meegemaakt...

Kom van de week thuis uit mijn werk; ligt er een steen met een kleine Acro op zijn kop hoewel die toch ooit was vastgeplakt met een klein bolletje aquascape.
Vastplakken dus maar weer, maar nu met een flinke dot aquascape. Zo gezegd zo gedaan. Twee uurtjes later hoor ik mijn zoon: "Zoooo dan, moet je nou eens kijken..."
Loopt mijn Mespilia egel met het geheel (acro; steen en dot kleffe aquascape) als een mooie toren op zijn rug...

Vond het wel een grappig gezicht, maar hij mocht het toch niet houden..
Apart Stekje :)
waar heb je die gekocht :p
best grappig een lopent stekje ;)

Afgelopen week toch nog drie koraaltje op de kop getikt; een mooi flowerkoraal; een gele montipora en een druif....

Verder gaat het volgens mij goed; waarden blijven stabiel (No2, NO3 en PO4 allen nul; PH:8,3; KH:10,4; CA: 410 en Mg 1380) en ik zie mijn koraaltjes groeien. Vissen eten goed dus ik heb niets te klagen!

Bijlagen

• mini-IMG_2602.jpg
    mini-IMG_2602.jpg
    242,3 KB · Weergaven: 73
  • mini-IMG_2606.jpg
    mini-IMG_2606.jpg
    224,5 KB · Weergaven: 9
  • mini-IMG_2634.jpg
    mini-IMG_2634.jpg
    232,6 KB · Weergaven: 9
  • mini-IMG_2600.jpg
    mini-IMG_2600.jpg
    174,5 KB · Weergaven: 11
Zojuist weer eens lekker in mijn bak aan het turen (voetbal was toch weer niks) en zie ik zomaar wat pootjes onder een Oortje vandaan komen, vissend naar de Cyclops die ik zojuist in de bak had gedaan....
Mischien een nazaat van mijn Gemarmerde Slangster (die ik maar zeeer zelden zie) of anders een brokkelsterretje...

Bijlagen

• mini-IMG_2650.jpg
    mini-IMG_2650.jpg
    181 KB · Weergaven: 14
En verder zomaar weer eens een fotogenieke pose van mijn Salarias. Hij gaat er steeds beter voor zitten lijkt wel...

Bijlagen

• mini-IMG_2656.jpg
    mini-IMG_2656.jpg
    203,8 KB · Weergaven: 16
Hoi Hans,

Mooie bak heb je, die achterwand is echt heel gaaf!
En mooie foto's van je Salarias, beestje houdt van de camera :goed:

ziet er weer goed uit hans !

ik ben ook al weer met kleine stapjes bezicht voor me grote bak ;)

2x hqi bakken heb ik al in de house 3x 150 watt per balk

en zo net een afschuimer gewonnen :goed:

dus al bij al we zijn op weg

ps waar had jij je acherwand gekocht
ook waar je bak vandaan komt
dan weet ik genoeg ;)

grtz

djpinscher zei:
ps waar had jij je acherwand gekocht
ook waar je bak vandaan komt
dan weet ik genoeg ;)
Ja klopt Michel; de achterwand komt ook uit Hazerswoude... Ze hebben hem er daar ook in geplakt maar is éénvoudig zelf te doen.

Je bent aardig op weg met je grote toekomstige bak, zo te lezen. Met je huidige ontwikkelingen wordt het tijd dat je je dagboek weer eens bijwerkt...;)

Jorick zei:
Hoi Hans,

Mooie bak heb je, die achterwand is echt heel gaaf!
En mooie foto's van je Salarias, beestje houdt van de camera :goed:
Dank Jorick, voor de complimenten.
Ben ook heel blij met de achterwacht; is redelijk grillig (maar natuurlijk niet zoals bij Keramiek), begroeit makkelijk en het is relatief eenvoudig om er eens een koraaltje in te prikken.
En toch ook niet onbelangrijk: lang niet zoveel poetswerk als met een blauwe achtergrond aangezien ik er bij mijn inbouwbak toch niet heel makkelijk bijkom. Nadeel t.o.v. de blauwe achtergrond is wel dat je toch wat minder dieptewerking hebt, vooral op foto's....

vanvelzen zei:
Afgelopen week toch nog drie koraaltje op de kop getikt; een mooi flowerkoraal; een gele montipora en een druif....
Hans als je deze bedoelt, is het een Duncanopsammia axifuga en geen flower.
Het ziet er overigens allemaal goed uit!

Edwin.Dekker zei:
Hans als je deze bedoelt, is het een Duncanopsammia axifuga en geen flower.
Het ziet er overigens allemaal goed uit!
Klopt helemaal Edwin.... Heb hem inmiddels opgezocht op de Meerwasser lexicon en daar gevonden (kon hem niet vinden in de .info database). Ik hou graag mijn eigen database met dieren up-to-date en dit soort reacties helpt daarbij...
Ik heb gisteren dit koraal gevoerd met hele kleine stukjes mossel en hij nam het zeer graag aan (de poliepen grijpen echt naar het vlees). Verder zie ik dat ie regelmatig Cyclops en Mysis pakt als het voorbijkomt wanneer ik de vissen voer en krijgt het regelmatig zooplankton

vanvelzen zei:
Ja klopt Michel; de achterwand komt ook uit Hazerswoude... Ze hebben hem er daar ook in geplakt maar is éénvoudig zelf te doen.

Je bent aardig op weg met je grote toekomstige bak, zo te lezen. Met je huidige ontwikkelingen wordt het tijd dat je je dagboek weer eens bijwerkt...;)
dat zeker goed komen hans maar eerst
moet ik even mijn vissen verkopen wat er nu nog in de bak zit en ja ik heb nog geen haast he
ik ben toch ook nog met red devil bezig met ze grote bak dus ja nog werk zat

maar eerdas zal ik weer wat fotos plaatsen van me rms

GRtz

Back
Bovenaan