Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

De inbouwbak van Hans

Tevens een leuk close-upje (vond ik tenminste) van mijn zandzevende zeester:

Bijlagen

• 090220 Zandzevende Ster close-up.jpg
    090220 Zandzevende Ster close-up.jpg
    146 KB · Weergaven: 17
vanvelzen zei:
Tevens een leuk close-upje (vond ik tenminste) van mijn zandzevende zeester:
Toch Maak je wel Mooie fotos Hans !!!
Vind ik dan ;)

Dank beiden...

Ik fotografeer toch alleen maar met een Ixus 65 pocketcameraatje. Als het te fotograferen object dicht genoeg bij mijn glas zit, kan ik het net scherp krijgen in de Macrostand. Zo gauw het verder dan een cm of 10 is kan ik het echt vergeten...

Hierbij weer eens wat overzichtfotootjes van gisteren:

Bijlagen

• 090220 Overzicht Links.jpg
    090220 Overzicht Links.jpg
    338,4 KB · Weergaven: 40
  • 090220 Overzicht Rechts.jpg
    090220 Overzicht Rechts.jpg
    344,3 KB · Weergaven: 28
  • 090220 Overzicht Totaal.jpg
    090220 Overzicht Totaal.jpg
    262,5 KB · Weergaven: 45
Hoi Hans,

Je hebt het allemaal perfect voor elkaar, goed hoor...:goed:

Maar toch een aandachtspuntje (en ja dat is smaak gevoelig!!), ik denk dat je bak (veel) mooier zou zijn als het steen niet zo kolosaal aanwezig zou zijn. Het kan ook door de achterwand komen ) omdat ie helemaal dicht is.

Nogmaals het is een kwestie van smaak, maar mocht je je vervelen met de carnaval....dan is hier nog winst te behalen;) :)

Groet Ron,

RoGi zei:
Hoi Hans,

Je hebt het allemaal perfect voor elkaar, goed hoor...:goed:

Maar toch een aandachtspuntje (en ja dat is smaak gevoelig!!), ik denk dat je bak (veel) mooier zou zijn als het steen niet zo kolosaal aanwezig zou zijn. Het kan ook door de achterwand komen ) omdat ie helemaal dicht is.

Nogmaals het is een kwestie van smaak, maar mocht je je vervelen met de carnaval....dan is hier nog winst te behalen;) :)

Groet Ron,
Om exact weer te geven hoe de bak eruit ziet is zeer lastig op foto; je ziet de diepte niet genoeg. Het is idd zo dat de achterwand dat wat verergert, maar gelukkig valt het live erg mee en komt het steen niet kolossaal over (vind ik tenminste) Veel openingen en grotten; echt heel luchtig.
Maar goed, het gezicht is inderdaad een kwestie van smaak dus ik verander maar even niets (en dat komt niet door het carnaval...)
Dank anyway voor je compliment.

Grtn,
Hans

Nou Hans je bent er wel lekker mee bezig,

Hoop dat je vrouw het allemaal nog ok vind.
En ja zo'n bak als bij edwin daar dromen we allemaal wel van even nog wat jaartjes wachten.

Succes en hou je in de gaten.

Dennis

Vandaag was ik op bezoek bij Hans :cool:

wat heb hans een mooie bak staan zeg
echt alles in de puntjes.
ik heb wat leuke foto's voor hans gemaakt
misschien zullen jullie in de tijd wat foto's voor bij zien komen
maar dat moet hans natuurlijk zelf bepalen :p
verder hebben we lekker zitten kletsen
over van alles en nog wat
het was super gezellig mag ik wel zeggen
en de koffie van zijn vrouwtje was erg lekker :)

Hans Bedankt voor de gast vrijheid !!
en eer das moet je maar eens gauw een bakkie bij komen doen

Grtz Michel

dakine zei:
Nou Hans je bent er wel lekker mee bezig,

Hoop dat je vrouw het allemaal nog ok vind.
En ja zo'n bak als bij edwin daar dromen we allemaal wel van even nog wat jaartjes wachten.

Succes en hou je in de gaten.

Dennis
Dank Dennis. Met mijn vrouw geen enkel probleem; ze wordt volgens mij steeds enthousiaster aangezien ik haar toch wel stiekum wat tijd door zie brengen voor het glas (muv de handdoekwas dan, die toch wel exponentieel gestegen is). Ze doet het dagelijkse onderhoud als ik er niet ben dus dat zit wel goed.

En vwb de bak van Edwin heb je gelijk; dromen van "what could be" vergt tijd en geduld. Maar ik ben de bak niet opgestart voor maar één jaar dus dat komt wel goed...

djpinscher zei:
ik heb wat leuke foto's voor hans gemaakt
Ga ze vanavond downloaden Michel en zal er dan wat in mijn dagboek plaatsen. Dank voor de moeite iig. Was inderdaad gezellig en dat bakkie komt wel goed!

Hier zijn er dan wat:

Bijlagen

• mini-DSC00857.JPG
    mini-DSC00857.JPG
    179,6 KB · Weergaven: 13
  • mini-DSC00843.JPG
    mini-DSC00843.JPG
    124,3 KB · Weergaven: 12
  • mini-DSC00839.JPG
    mini-DSC00839.JPG
    154,3 KB · Weergaven: 15
  • mini-DSC00838.JPG
    mini-DSC00838.JPG
    171,1 KB · Weergaven: 15
  • mini-DSC00837.JPG
    mini-DSC00837.JPG
    147 KB · Weergaven: 13
En nog een paar:

Bijlagen

• mini-DSC00879.JPG
    mini-DSC00879.JPG
    196,3 KB · Weergaven: 62
  • mini-DSC00881.JPG
    mini-DSC00881.JPG
    100,3 KB · Weergaven: 14
  • mini-DSC00865.JPG
    mini-DSC00865.JPG
    203,2 KB · Weergaven: 15
  • mini-DSC00860.JPG
    mini-DSC00860.JPG
    165,5 KB · Weergaven: 11
  • mini-DSC00858.JPG
    mini-DSC00858.JPG
    118,1 KB · Weergaven: 11
Edwin.Dekker zei:
Het ziet er al goed uit Hans :goed:. Zie een aantal van de stekken staan, maar waar heb je de mint groene Hydnopora?
Staat er zeker in hoor Edwin, het pukkelkoraal staat op de vlakke steen naast de groene Hamers maar dat is niet helemaal zichtbaar op de overzichtsfoto. Zal eens een keer een foto maken van dichtbij...

vanvelzen zei:
Staat er zeker in hoor Edwin, het pukkelkoraal staat op de vlakke steen naast de groene Hamers maar dat is niet helemaal zichtbaar op de overzichtsfoto. Zal eens een keer een foto maken van dichtbij...
Zie hem nu staan Hans. Op foto de 3de foto van re#172. Groene kleur is er nog niet echt. Komt vanzelf wel.

hallo Hans,
de bak begint steeds meer op een echt rif te lijken met deze aanwinsten,
het ziet er nu al prachtig uit wat in de toekomst alleen maar mooier kan worden.
Ik heb alleen 1 opmerking , het koraaal op de 1 ste foto is een galaxea en moet erg veel ruimte hebben. Hij moet zeker 10 a 15 cm van andere koralen staan .
Het is een sterk netelend koraal, met netel draden van wel 15 cm, en kan het beste veel stroming hebben.
Als ik in de buurt ben, wil ik dit plaatje weleens in het echt bewonderen .:goed:

cor zei:
hallo Hans,
de bak begint steeds meer op een echt rif te lijken met deze aanwinsten,
het ziet er nu al prachtig uit wat in de toekomst alleen maar mooier kan worden.
Ik heb alleen 1 opmerking , het koraaal op de 1 ste foto is een galaxea en moet erg veel ruimte hebben. Hij moet zeker 10 a 15 cm van andere koralen staan .
Het is een sterk netelend koraal, met netel draden van wel 15 cm, en kan het beste veel stroming hebben.
Als ik in de buurt ben, wil ik dit plaatje weleens in het echt bewonderen .:goed:
Klopt helemaal Cor,
het is inderdaad Galaxea (oftewel kristalkoraal). Hij staat bij mij helemaal vrij (niet zo moeilijk met nog weinig koraal) en redelijk vol in de stroming. Ik heb al een paar keer 's nachts gekeken maar nog geen vechttentakels gezien maar dat zal ongetwijfeld nog wel komen.
Het is inderdaad een heel mooi koraaltje vind ik zelf en je bent altijd welkom om hem eens live te bekijken.:)

Weer eens aan het spelen geweest met mijn macro-optie op mijn toestelletje:

Bijlagen

• mini-IMG_2539.jpg
    mini-IMG_2539.jpg
    237,3 KB · Weergaven: 12
  • mini-IMG_2537.jpg
    mini-IMG_2537.jpg
    168,8 KB · Weergaven: 14
  • mini-IMG_2512.jpg
    mini-IMG_2512.jpg
    189 KB · Weergaven: 24
  • mini-IMG_2569.jpg
    mini-IMG_2569.jpg
    292,9 KB · Weergaven: 14
  • mini-IMG_2477.jpg
    mini-IMG_2477.jpg
    198,6 KB · Weergaven: 13
En nog een paar (Henkie ging er lekker voor zitten)

Bijlagen

• mini-IMG_2541.jpg
    mini-IMG_2541.jpg
    203 KB · Weergaven: 17
  • mini-IMG_2560.jpg
    mini-IMG_2560.jpg
    204,4 KB · Weergaven: 12
  • mini-IMG_2565.jpg
    mini-IMG_2565.jpg
    207,1 KB · Weergaven: 21
  • mini-IMG_2563.jpg
    mini-IMG_2563.jpg