Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquarium Dagboek Fipiliwip

Niet te bescheiden Filip, je bak staat er heel goed bij.

mvgr
twan

Hoi Filip volgens mij heb jij nog niet door dat jij een erg mooie bak heb ;)

Maar wat ik vragen wilde.Ik tel daar heel wat pompen.
Wat precies, en hoeveel stroming zit er in de bak?

Hey E.T.H.,

Ik heb eeb Red Dragon 6500 als opvoer, een Red Dragon 14000 als Closed loop, 2 x Tunze 6100.00 (12000 liter) die pulseren overdag en twee nano streams van 4500 liter die naar het wateroppervlak blazen om de kamlaag extra te breken. Heel wat stroming dus :). Maar soms heb ik nog het gevoel dat het water stilstaat :rolleyes:

Filip

Dat is heel wat man:eek:

En je bodem bedekking blijft gewoon liggen?
Of heb je daarom een wat dikkere bodem dan gemiddeld.

Groeten Erwin

1 hoek wordt altijd weggeblazen erwin. De rest blijft relatief goed liggen.

Ik heb inderdaad een behoorlijk dikke zandbodem, maar dit eerder omdat een dikke zandbodem veel bacs en nuttige dieren huisvest :).

Filip

Update: gisteren zag ik voor het eer in een jaar tijd een glasanemoon in de bak, vandaag naar RC (derde keer dit weekend *zucht*) gereden voor een Parachaetodon ocellatus en een tomentosus op te halen. Vooral de occelatus kreeg de witborst op zijn nek, spiegeltje gehangen en het beest wordt gerust gelaten.

Ook de verlichting wat aangepast, vroeger had ik 4 x T5 blauw in combinaite met de HQI, dit is nu 2xwit en 2x blauw geworden.

Ook bij Theo een prachtige granulosa meegenomen. Ziet er naar uit dat het een echte bleu tip gaat worden.

Nu wat sfeerfoto's, ook eentje van het gieten van de kelder van het nieuwe huis..

Bijlagen

• IMG_6922.jpg
    IMG_6922.jpg
    121 KB · Weergaven: 32
  • IMG_6944.jpg
    IMG_6944.jpg
    105 KB · Weergaven: 19
  • IMG_6949.jpg
    IMG_6949.jpg
    107,2 KB · Weergaven: 18
  • IMG_6966.jpg
    IMG_6966.jpg
    141,2 KB · Weergaven: 68
Parachaetodon ocellatus is een zeer goede (100 %) glasanemoneneter. Heb die zelf gehad. Hij zal wel wat aan de poliepen pikken. Daarna eet hij beter diepvriesvoer en gaat het beter. Even op de tanden bijten. Uiteindelijk vond ik het een prachtvis.

in 1 woord....... prachtig!!!!! de bak, het meubel, techniek, opbouw en de inhoud... echt schitterend

gr.jarno

Na het verkopen van de hysterix had ik terug wat plaats aan de rechter-achterkant. Vandaag dan ook op pad gegaan en 2 tafels gekocht van de coralsea...

Een geluk dat Limburg te bereiken viel, ik heb 3 andere zeewater afspraken moeten cancellen door de sneeuw :(.

Eerst wat foto's van in het emmertje, daarna van in de bak :).

Bijlagen

• IMG_6970.jpg
    IMG_6970.jpg
    107 KB · Weergaven: 10
  • IMG_6971.jpg
    IMG_6971.jpg
    141,4 KB · Weergaven: 11
  • IMG_6998.jpg
    IMG_6998.jpg
    160,4 KB · Weergaven: 11
  • IMG_7024.jpg
    IMG_7024.jpg
    232,7 KB · Weergaven: 30
  • IMG_7031.jpg
    IMG_7031.jpg
    111,1 KB · Weergaven: 12
Filip,

was daar ook omstreeks 16.50u. Denk dat jij nog voor mij was want ik heb jou daar helaas niet gezien. Skoon stukken hé.:eek:

Bak blijft er maar op vooruit gaan Filip
icon14.gif

India, dan hebben we elkaar gemist, ik was daar om 17.00 en was de persoon die direct met een emmertje aan de slag ging :).

Jammer, want ik had je graag ontmoet!

Mercie Aissa & Gerrit, de bak staat er inderdaad niet slecht bij. Toen ik om 17u bij Theo toekwam was ik al een half uur later dan voorzien, mijn hart stond stil bij het zien van alle wagens, maar ik was om 1 of andere reden toch nog altijd de eerste die stukken heeft uit de bakken genomen. Gelukkgi maar ook :).

Normaal doe ik zoiets nooit en vraag ik altijd eerst beleefd prijs, maar ik was er speciaal voor gekomen en heb al genoeg stukken aan mijn neus zien voorbij gaan.

Filip

India, dan hebben we elkaar gemist, ik was daar om 17.00 en was de persoon die direct met een emmertje aan de slag ging :).

Jammer, want ik had je graag ontmoet!

Filip,

was jij diegene die nog moest werken vannacht?

Hmm nee Bart :). Ik was wel de enige roker denk ik... En ik heb Theo zijn vrouw helpen foto's trekken door de plexi glaasjes vast te houden...

Blijf het jammer vinden, staat al even op mijn agenda om je eens te ontmoeten...

Ik zie dat je ook enkele prachtstukken hebt meegenomen... Heb ook enkele prachtstukken aan mijn neus zien voorbijgaan. Het leven is voor de rappe he!! Heb toch nog enkele stukken aangekocht hoor. Heb je ook gezien gisteren. Was er samen met Bart tegen 17h. Volgende keer maken we een praatje. Succes met de koraaltjes. Er zitten echt toppers bij!

Back
Bovenaan