Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

115l zeewater

Op de foto lijkt het niet zo erg maar de kleuren komen er nog echt door. Zou het kunnen dat de verf vervallen is? Of moet ik meerdere lagen geven?
Jij hebt er nog zand aan toegevoegd, zou het daar iets mee te maken hebben?

Normaal kan deze verf niet vervallen,omdat het een 2 componentverf is.Je kan er na droging eventueel een 2é laag overzetten,met wat meer kleurstof in het mengsel.
Ik had er inderdaad wat zand ingedaan,eigenlijk zonder zichtbaar effect.

Gr,Eddy

toch vind ik het op zich wel een mooi effect geven die achterwand zo. ben benieuwd naar je 2e laag!

Ben ook benieuwd Mathijs......ziet er toch wel aardig uit :goed: !!

mvg Manuel!!

Dietger zei:
Ik vind nochtans dat er door de donkerdere plekjes een erg natuurlijke structuur wordt gecreëerd.
Yep, en zeker als daar nog kalkalgen over groeien.Het levende steen is ook niet egaal van kleur,hé!!

Ik vind het resultaat wel tof, als ik eerlijk mag zijn. Over dat doorschijnen zou ik me geen zorgen maken, want de kalkalgen bedekken het geheel na verloop van tijd; onder de goede omstandigheden kunnen ze zeer snel groeien :D

Deze foto is genomen ongeveer 5 maand nadat ik het aquarium gevuld had.Het stukje met rode pen getekend is levend steen,om te laten zien dat er bijna geen verschil meer zichtbaar is.Let wel,zoals je weet heb ik een kalkreactor en vul verdamt water bij met calciumhydroxide water.De snelheid van aangroeien van de kalkalgen is niet in ieder aquarium gelijk.Nieuwe steen,of steen uit een bestaand systeem, welke rijkelijk begroeit zijn met kalkalgen ,aanbrengen in uw aquarium kan zeker helpen.

Gr,Eddy

Ik ga er toch nog een tweede laag opzetten. Deze keer ga ik wat grof zand toevoegen en er wat meer kleurstof bij doen.
Als het nu dan niet zou lukken stop ik ermee. ( met verven natuurlijk:p )

Als je er zand onder mengt zie dan dat het kurkdroog is,of je hebt problemen met het drogen van de epoxy.

Gr,Eddy

Zizo, de tweede (en laatste) laag zit erop.

Het volgende wat moet gebeuren is het aquarium eerst een paar keer goed uitspoelen, chekken op lekkages en pvc aansluiten.

Bijlagen

• Picture 069.jpg
    Picture 069.jpg
    443,2 KB · Weergaven: 26
  • Picture 067.jpg
    Picture 067.jpg
    457,2 KB · Weergaven: 27
Back
Bovenaan