Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

115l zeewater

ziet er leuk uit matthijs! die achterwand die je gemaakt heb vind ik ook erg mooi!
veel succes met alles!

Het is hier een beetje stilletjes, daar moet wat aan gedaan worden.
Er valt eigenlijk niet veel te vertellen, Rudi heeft de rubberen ring voor m'n opvoerpomp nog steeds niet dus ik kan niet verder.

Ik heb al wel een lijstje gemaakt van welke dieren ik in het aquarium zou willen zetten:

1 Salarias fasciatus Gestreepte rotsspringer

2 Pterapogon kauderni Juweelkardinaalbaars

2 Opistognathus aurifrons Jack in the box

1 Halichoeres chrysus Citroenlipvis, kanarie lipvis

1 Macropharyngodon bipartitus Diamant lipvis

1 Pseudochromis fridmani Koning Salomon

2 Percnon gibbesi Gibbesi krab

1 Tubastrea sp. Aardbeikoraal

Ik heb het aardbeikoraal erbij gezet omdat het toch evenveel en zelfs 'meer' aandacht vraagt als vissen.

Laatst bewerkt:
dat zijn mooie visjes :) en koraal dan :p

Als ik geluk heb kan ik hem eventueel wel wennen aan groenvoer.
Zijn er nog andere mensen die van mening zijn dat een salarias in dit formaat bak niet kan?

Hey Mathijs,

Als je een kleine Salarias koopt, en in de winkel vraagt of je hem kan zien eten, moet het kunnen.
Als hij te groot wordt kan je hem altijd weg doen.
De onze at lekker met de pot mee, maar blijft een kwestie van geluk.

Groetjes, Nathalie.

Hmm, ik dacht eigenlijk altijd dat 115 liter toch iets te klein zou zijn voor een salarias. Als meerdere mensen idd van mening zijn dat ik wel kan (mits hij over te wennen is aan groen/droog voer), wellicht dat ik hem ook nog wel ga overwegen...

Verder is het een mooi lijstje! Is dat ook gelijk het maximale aantal wat je erin wilt zetten?

De pomp blijft nog steeds lekken, ik heb ze daarjuist nog eens geinstalleerd met de nieuwe ring zonder resultaat, vasiline rond de dichtingsring smeren helpt niet en dus ook een nieuwe dichtingsring kan het lekken dus ook niet stoppen. Ik mag de pomp gaan ruilen bij Rudi, hopelijk vind ik dit weekend vervoer om ze op te gaan omwisselen.

Ondertussen is het geeent zeewater dat ik van Nathalie en Marcel gekregen had al lang slecht dus zal ik opnieuw naar water opzoek moeten gaan. Het enige wat misschien positief kan zijn aan het lange wachten is dat vele slechte stoffen van de achterwand in het azijnwater trekken.

Het zit niet echt mee he :o

Hoop dat je snel verder kan met je bak/pomp.

Mathijs zei:
De pomp blijft nog steeds lekken, ik heb ze daarjuist nog eens geinstalleerd met de nieuwe ring zonder resultaat, vasiline rond de dichtingsring smeren helpt niet en dus ook een nieuwe dichtingsring kan het lekken dus ook niet stoppen. Ik mag de pomp gaan ruilen bij Rudi, hopelijk vind ik dit weekend vervoer om ze op te gaan omwisselen.

Ondertussen is het geeent zeewater dat ik van Nathalie en Marcel gekregen had al lang slecht dus zal ik opnieuw naar water opzoek moeten gaan. Het enige wat misschien positief kan zijn aan het lange wachten is dat vele slechte stoffen van de achterwand in het azijnwater trekken.

Hey Mathijs,

Het zit je niet echt mee he :(
Als je nieuw water nodig hebt mag je altijd weer eens aankomen hoor, als je Ma weer zo'n eind wilt rijden dan he ;)

Snel die pomp omruilen en water erin......we wachten al zo lang :D

Groetjes, Nathalie.

Jammer Mathijs voor deze tegenslag.

Maar het tij zal wel keren en dan ligt er voor u een mooi zeebiotoop in het verschiet.

Je hebt aan Eddy en Marcel een goede hulp en steun.
Het kan alleen maar goed komen.

zebra zei:
Hey Mathijs,

Het zit je niet echt mee he :(
Als je nieuw water nodig hebt mag je altijd weer eens aankomen hoor, als je Ma weer zo'n eind wilt rijden dan he ;)

Snel die pomp omruilen en water erin......we wachten al zo lang :D

Groetjes, Nathalie.
We zullen wel voor water zorgen vanuit de buurt.Het mijne risceer ik niet,maar er is daartegen,als alles technisch met de pomp in orde is,wel water te verkrijgen om op te starten.Laat maar weten wanneer je klaar bent met Rudi,en dan spreken we verder af.

Gr,Eddy

Back
Bovenaan