LaurensVL
Senior Forumlid
Na ondertussen zowat een jaar een klein zeewateraquariumpje (100l) draaiende te hebben gehouden, is het beginnen kriebelen om groter te gaan. Iedereen kent dat gevoel hier wel. Ondertussen zijn er al enkele stappen in de goeie richting gezet en mijn nieuwe bak van 500l is een feit. Hij zit nu in de opstartfase, dus begin ik ook maar met een dagboek 
Dit zijn de details :
Aquarium : 130(l)x60(b)x70(h) met een waterhoogte van 65cm.
Sump : 100x30x40
Techniek :
- Verlichting : Aquaspacelight 2 x 250W HQI 14000K + 2 PL 24W
- Afschuimer : MTT1
- Opvoer : Ocean Runner 3500
- Stroming : Tunze streamer 6100 met singlecontroller
- Kalkreactor : Deltec P 500 en Ph controller
- Verwarmingselement : 250W
- Bijvulsysteem : Tunze 5016
Ik heb een ionenwisselaar in gebruik om het leidingwater te zuiveren.
Zowat al mijn techniek is 2de hands. Wat ik daar dan op bespaar, investeer ik in vers levend steen. Momenteel zit er sinds 2 weken 30kg in en daar komt volgende week nog eens 25kg bij. Nu is het afwachten, nog wat rondhangen op het forum en plannen maken voor de levende have.
Het is de bedoeling dat het een aquarium wordt met vooral kleine visjes en met een mix aan leder-/steenkoralen.
Foto's volgen.
Groeten
Dit zijn de details :
Aquarium : 130(l)x60(b)x70(h) met een waterhoogte van 65cm.
Sump : 100x30x40
Techniek :
- Verlichting : Aquaspacelight 2 x 250W HQI 14000K + 2 PL 24W
- Afschuimer : MTT1
- Opvoer : Ocean Runner 3500
- Stroming : Tunze streamer 6100 met singlecontroller
- Kalkreactor : Deltec P 500 en Ph controller
- Verwarmingselement : 250W
- Bijvulsysteem : Tunze 5016
Ik heb een ionenwisselaar in gebruik om het leidingwater te zuiveren.
Zowat al mijn techniek is 2de hands. Wat ik daar dan op bespaar, investeer ik in vers levend steen. Momenteel zit er sinds 2 weken 30kg in en daar komt volgende week nog eens 25kg bij. Nu is het afwachten, nog wat rondhangen op het forum en plannen maken voor de levende have.
Het is de bedoeling dat het een aquarium wordt met vooral kleine visjes en met een mix aan leder-/steenkoralen.
Foto's volgen.
Groeten