Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Ik ga je dagboek zeker volgen!
Ik heb nu een nano, een vormalige juwel record60 (60x30x30, 54ltr), die ik omgebouwd heb (binnen filter er uit afschuimer er in, andere verlichting enz)
Volgende week krijg ik van een vriend zijn oude juwel record 80 (80x30x40, 80ltr)
Ik zat te twijfelen om deze 2 bakken apart van elkaar te laten draaien, maar ik zie jou nu een mooie combi maken met bijna dezelfde bakken.
en het werken met een sump spreekt mij wel aan. Het is nog een beetje abacadabra en ben huiverig voor gatenboren in glas. Maar alvast een mooi frame maken is wel een goed idee.
(het knutselen en opstarten vind ik altijd het mooist)
Ik hoop dat je je dagboek goed blijft vullen met info en vooral fotos
Het houten onderdeel welke je al gemaakt hebt ziet er zeer goed uit.Je bent zeer handig in die zaken.Dat belooft voor de toekomst.Je zal volgens mij een mooi aquarium in elkaar steken.
Dit is inderdaad het allerleukste, je kan nu eigenlijk beslissen hoe later heel je bak er zal uitzien.
Gisteren heb ik het onderstel afgewerkt. Hier rondom komen platen (betonplex waarschijnlijk) met mageneetjes aan vast. Op de laatste foto zie je het onderstel met sump. Onder de sump komt nog de plaat die op het onderstel ligt, hier moet ik nog een verstekzaagje inzetten om de poten uit te zagen.
Je brengt best wat extra verstevegingen om te voorkomen dat je horizontale schuifkrachten krijgt op je onderstel.
Ik heb wat foto's toegevoegd.
De 1ste foto heeft mijn voorkeur.
En zo ziet het houten onderstel eruit na 2 laagjes tuinhuisvernis. Aan de achterkant heb ik al een houten plaatje vastgevezen als versteviging.
Morgen ga ik waarschijnlijk wat hout kopen om onder het aquarium te leggen. Ook ga ik nog wat pvc kopen dat ik me nog wat kan bezighouden. Heeft verder nog iemand ideeën voor een kap? Ik zat te denken aan zo'n kap als Mark.('n koalster bak 2)
Leuk om te zien hoe je de kosten in kaart brengt voor nieuwkomers.
Heb je al een idee over de lichtkap?Ik zit er zelf over te denken om een bakje van 1.00 x 0.40 x 0.40 om te bouwen tot een grote nano (contradictio in terminis? ), dus ik vind het zeker intressant om te zien hoe jij dat aanpakt. Ik blijf je volgen...
Over de lichtkap ben ik nog niet uit. Ik dacht aan een kap die ik kan open klappen zoaals Mark gedaan heeft. Ik weet nog niet zeker welke verlichting ik ga gebruiken, zelfbouw met ballast, voetjes ed. of een armatuur, dit zal een beetje afhangen hoe de kap gemaakt zal worden.
Zizo, de lichtkap is af.
Ik heb gebruik gemaakt van 6mm watervaste MDF, de voorgezaagde plaaten zijn aan elkaar gelijmd met waterbestendige houtlijm en de hoeken zijn verstevigd met houten blokjes. Een van de dagen ga ik de binnenkant nog vernissen en de buitenkant een rood kleurtje geven. Ook heb ik al een gat geboord in de betonplex-plaat om de doorvoer door te steken.
Vanavond breng ik normaal gezien ook nog een bezoekje aan Aissa om nog wat spulletjes te kopen en morgen Eddy komt om te beginnen met de achterwand.