U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Dietger zei:Komt me bekend voor dat osmoseapparaat![]()
Ziet er goed uit allemaal!
Zeeklooriaan zei:Ik zie dat je een dicht bak maakt, klein tipje, maak er voldoende gaten in aan de bovenzijde zodat de warmte weg kan.
Ik heb dat zo gedaan, eerst gaten geboord van 8 cm, en daar later weer een schijf van 10 cm opgeplakt.
QUOTE]
Heb je dan niet erg veel last van strooilicht?
Natuurlijk moet je warmte weg, maar een hoop licht dat aan alle kanten langs je aquarium uitwaaiert is toch niet echt ideaal...
Hoe heb je dat (zover mogelijk) opgelost als ik vragen mag?
mars zei:Zeeklooriaan zei:Ik zie dat je een dicht bak maakt, klein tipje, maak er voldoende gaten in aan de bovenzijde zodat de warmte weg kan.
Ik heb dat zo gedaan, eerst gaten geboord van 8 cm, en daar later weer een schijf van 10 cm opgeplakt.
QUOTE]
Heb je dan niet erg veel last van strooilicht?
Natuurlijk moet je warmte weg, maar een hoop licht dat aan alle kanten langs je aquarium uitwaaiert is toch niet echt ideaal...
Hoe heb je dat (zover mogelijk) opgelost als ik vragen mag?
Het gaat hier voornamenlijk om de oplosmiddelen in de lak deze komen gelijdelijk vrij totdat de lak volledig is uitgehard,dit kan ettelijke weken duren.(lak is dus niet uitgehard als hij droog aanvoeld!!!)zebra zei:Hoi Mathijs,
Wij hebben de welbekende botenlak gebruikt, en deze twee weken buiten in de tuin laten drogen.
Toch de mist in gegaan, ik denk dat het niet veel uitmaakt welke lak je gebruikt, het is allemaal linke soep.
Oke, een gewaarschuwd mens telt voor twee hezou zonde zijn als het tijdens de start al mis gaat.
Groetjesssss
Zou ik zeker doen,elk risico dat je kunt vermijden is meegenomen!mathijs zei:Ik zal er zeker en vast rekening mee houden, ik zal kijken of ik de lichtbalken tijdens de opstart los op het aquarium kan leggen terwijl de kap droogt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.