Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquarium Dagboek Fipiliwip

ik wist niet dat jij op zoek was naar bruine koralen Filip:pwel zonde moest hij gans uitbleken,je hebt hem meer voor de vorm gekocht denk ik he:)

Mooi foto's van un bomvolle bak :) !! 6uur volle belichting met 400watters is voldoende volgens de Amerikanen....zelf heb ik ze ook niet langer branden Filip ;) !! Scheelt ook wat in de energie :biggrin: !!

Filip,

jouw koraal heeft idd een lichtshock ondergaan. Die van mij ietsje minder maar heb al twee takjes mogen wegknippen die begonnen te bleachen. :rolleyes:

Is idd een acropora pichoni. Op het net staat er dat je ze geleidelijkaan moet overwennen aan de licht omstandigheden. Eerst op de bodem plaatsen en dan gestaag naar boven brengen.

Denk trouwens dat dit niet het ideale koraal is onder zeovit omstandigheden...

Ik weet ook niet wat ik er nu mee moet doen Bart, hij staat in het donker en twijfel zelfs om hem gewoon een aantal dagen in de sump te plaatsen.

Filip

Hopelijk haalt deze zeldzame het!
Je spreekt van deep water, hoe diep is deep?

Yves

Heel diep Yves, vangbereik ligt tussen de 50 en de 100 meter diep, al heb ik gelezen dat hij ook op dieptes van 30 meter voorkomt.

ik wist niet dat jij op zoek was naar bruine koralen Filip:pwel zonde moest hij gans uitbleken,je hebt hem meer voor de vorm gekocht denk ik he:)

Echt bruin is echt zeldzaam hé luc, de meeste bruine koralen die we tegenkomen zijn bruin omdat de aquariaan/winkelier ze niet op kleur kan houden. De groeivorm is inderdaad de reden dat ik het heb gekocht. Ik had het nog nooit gezien.

Mooi foto's van un bomvolle bak :) !! 6uur volle belichting met 400watters is voldoende volgens de Amerikanen....zelf heb ik ze ook niet langer branden Filip ;) !! Scheelt ook wat in de energie :biggrin: !!

HQI is hier de hoofdverlichting hé manuel, maar ik zal ze inderdaad terugschroeven :)

Filip,

hier houdt hij al twee dagen zijn vel vast.:biggrin:
Zou hem niet in de sump plaatsen. Gewoon op de bodem ietwat in de schaduw voor een paar dagen. Daarna gewoon in het licht maar op de bodem houden.
Hij heeft een licht shock gekregen. Ik durf zelf te stellen dat hij voor import teveel is bloot gesteld aan het zonlicht. Ze zullen het koraal waarschijnlijk niet meteen nadat het uit the deep blue kwam, in de zak gedraaid hebben. Het zal enige tijd op netten gelegen hebben in volle zonlichtsterkte. Ik merk het aan de witte (brand)plekken centraal op het koraal. :rolleyes:

Even nog een update ivm het nieuw aquarium. Maandag hebben ze de muur in het huis gemetst alsook de voet. Ik kon dus aan de opening zien hoe groot deze juist ging worden. Het was toch niet wat ik er van had verwacht en heb de plannen iets gewijzigd. Ipv 250l x 110b x75 wh zal het 300l x 110b x 80wh worden.

De kelder gaat volgende week uit de stellingen, en dan begin ik met de aquairum kamer, vloeren en muurtegels heb ik hiervoor al besteld.

Als het zo ver is volgt een fotootje.

Filip

zo dat zijn nog eens plannen :biggrin:

ga je werken met t5 en HQI of probeer je led?

en wat zou je gaan doen met de indeling van het rif?

Hee Filip nu zie ik dus waar de mooie koraaltjes naar toe zijn gegaan!! Gefeliciteerd met deze aankopen altijd leuk om zeer zeldzame diertjes te hebben.
Erg mooi allemaal en nu maar hopen dat het acro'tje weer een beetje terug gaat komen.

G
De acro die ik bij RC heb gekocht vorige vrijdag is geïdentificeerd, het gaat om een acropora pichoni, een echte deep water specie. Nog maar een enkele keer aangeboden en extreem zeldzaam.

Gisteren heb ik hem moeten verplaatsen naar een schaduwrijke plaats omdat het koraal in een lichtshock was gegaan en praktisch al zijn zooxanthellen heeft uitgestoten. Hopelijk krijg ik het er terug door getrokken.

zonde van je apparte acro! hopelijk herstelt hij zich weer.

mooie plannen heb je, succes ermee!!!;)

zo dat zijn nog eens plannen :biggrin:

ga je werken met t5 en HQI of probeer je led?

en wat zou je gaan doen met de indeling van het rif?

Hey Arjen, boven de bak komen 5 x 400 watt HQI te hangen in Lumenarc reflectoren. Bijgelicht zal worden met 2 keer 4 x 80 watt en 2 keer 4 x 54 watt T5.

De indeling van het rif zal afhangen van de vormen van het steen, maar ik weet in alle geval wat ik zeker niet wil en dat is al heel wat :).

Even een bericht van op de gsm, door een panne op de hoogspanning zit ik al 2 uur zonder elektriciteit, hopelijk is het rap voorbij...

Dat is balen zeg. Sterkte! Hopen dat het zo over is.

Robin

Ook al kreeg ik de camera niet goed zoals ik het wilde, toch wat foto's.

Bijlagen

• IMG_7502.JPG
    IMG_7502.JPG
    146,7 KB · Weergaven: 64
  • IMG_7538.JPG
    IMG_7538.JPG
    111,9 KB · Weergaven: 37
  • IMG_7544.JPG
    IMG_7544.JPG
    102,5 KB · Weergaven: 32
Kunnen die vissen nog wel zwemmen met al dat massa koraal??:biggrin: Ziet er goed uit! Aan de granulosa te zien gaan de kleuren ook steeds beter.

Groetjes Michael

Hey Filip,

wordt tijd dat de nieuwe bak er zal zijn.:) Hoe is het ondertussen met de pichoni?

De pichoni is aan de betere hand Bart, hier en daar een takje dat is afgestorven, maar het kon erger. Gisteren wel de prachtige granulosa uit de coral sea zending in 2 mogen knippen. Deze had ook een shock gehad door de nieuwe verlichting en is iets minder goed herstelt :(.

Nog maar eens een foto update:

Bijlagen

• IMG_7657..jpg
    IMG_7657..jpg
    103,3 KB · Weergaven: 12
  • IMG_7602..jpg
    IMG_7602..jpg
    129,7 KB · Weergaven: 15
  • IMG_7669..jpg
    IMG_7669..jpg
    238 KB · Weergaven: 26
  • IMG_7625..jpg
    IMG_7625..jpg
    268,2 KB · Weergaven: 43
Even een update, ik heb nu een tweede tafel die het vel loslaat. Waarom weet ik niet, ik heb dit vroeger wel eens gehad, maar toen kwam dit voornamelijk omdat de bak veel te arm stond. De bak staat er momenteel wat vetter bij, nitraat 5 en PO4 0.08. Dus ik heb echt het raden naar waarom dit gebeurt.

Back
Bovenaan