Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquarium Dagboek Fipiliwip

aan wat is dit te wijten denk je. zeosteentjes of de verbeterde verlichting?

Ik denk de verlichting Tomas, wat vroeg voor al effect van de steentjes te zien.

ik zie dat er binnenkort iemand dringend een stekkenbak nodig heeft of een groter aquarium:pziet er goed uit Filip

Mercie Luc, ik trek altijd maar 1 kant hé remember ;)

Ik gok op de betere verlichting, wat de Zeosteentjes betreft is dit een te korte periode tenzij en bepaalde toevoegingen worden gebruikt natuurlijk.:biggrin:

Geen toevoegingen zeevisje :)
alles zeer mooi filip, maar waar ga je hier nog iets laten groeien?:confused:
Ik dacht dat ik al een probleem had, maar hier is het nog veel erger als in mijn bak.
Je bent er in iedergeval gekomen waar je heen wou, en doe verder zo.
Groetjes Erik

Hey Erik, het is maar een foto uit een bepaalde hoek, plaats om ze te laten groeien is er zeker nog. Ook plaats ik bepaalde stekken zo dat ze wat ruimtjes opvullen, maar ze zijn ook zo weer verplaatst. Als ik kijk naar de foto's van je bak heb ik wel nog veel werk. Hoe staan de plannen er voor? Al enig idee wanneer ze de bak komen brengen?

Filip

alles zeer mooi filip, maar waar ga je hier nog iets laten groeien?:confused:
Ik dacht dat ik al een probleem had, maar hier is het nog veel erger als in mijn bak.
Je bent er in iedergeval gekomen waar je heen wou, en doe verder zo.
Groetjes Erik
Erik, en dan wilt hij van mij nog een Formosa !!!

Erik, en dan wilt hij van mij nog een Formosa !!!

Ma enfin toch :). Ok, de rechterkant staat behoorlijk vol, maar de linkerkant is nog lang niet zo als ik hem wil, laat staan het stuk achteraan!

De formosa is niet voor vanvoor hans, dit zijn felle groeiers en moeten achter het steen omhoog komen. Het rotte aan de closed loop is de muur die ik heb moeten bouwen, op de achterkant van deze muur staat niets, en daar moet ook nog iets aan veranderen, formosa is hier super voor, mooie takken die een prachtige diepte creeëren.

Ook moet ik misschien wel een beetje toegeven dat ik een echte acro verzamelaar ben geworden :).

Filip

Hey Filip,

als daar een granulosa te veel belaagd wordt door zijn buren, dan kan hij hier nog verder uitgroeien. :biggrin:
Dat wordt een stevige klus om deze ferm ingegroeide bak te verhuizen metertijd.:)

Mercie Bart,

Ik hoop dat ik de bak in het huis tijdig in gang getrokken krijg en dat ik de koralen kan overzetten. Anders zit ik in de shit en zal ik wel wat mensen mogen contacteren om het 1 en ander op te vangen :(.

Voorlopig blijf ik bij het plan om de bak daar op te starten en alles drie maand later over te kunnen zetten. Hart vasthouden dus...

Filip

Allee Filip,

waar blijven de foto's van de nieuwe aanwinsten...:biggrin:

Leuk jou ontmoet te hebben, helaas wat te weinig tijd om door te praten. 'T is er altijd een beetje stressy want terwijl je een babbeltje slaat is er een ander met jouw favoriet koraal vandoor.:biggrin:

onze felle lichterveldenaar gaat ook eens iets zeggen.

ipv het dagboek van filip te bevuilen, zou je beter zelf eerst jouw foto's posten. ik hoor dat je daar de helft van de winkel van theo hebt leeggeroofd kerst2009

Ik moet ze nog lijmen hé Bart! :). De granulosa heeft wel een mooi plekje gekregen, hieronder een fotootje onder T5:

Bijlagen

• IMG_7414.JPG
    IMG_7414.JPG
    91,8 KB · Weergaven: 15
Voor het plakken begint, voor Bart een foto van het tafeltje met een krabachtig uiterlijk dat ik van onder zijn neus heb afgesnoept :)

Bijlagen

• OK14.JPG
    OK14.JPG
    95 KB · Weergaven: 22
  • OK2.JPG
    OK2.JPG
    88 KB · Weergaven: 11
Heel mooi Filip,

Ik zie dat de tridacna's amper plaats hebben om zich te kunnen ontplooien.
Als ik jou was zou ik de volgende bak dubbel zo groot maken :p

groetjes Erik

anderhalve keer zo groot hé Erik :p; volgende zal 250 lang worden en 110 diep. Ik zal vooral blij zijn met de kelder, geen gekloot meer op mijn knieën in de sump.

Even een update, op de toppen van sommige granulosa's zag ik de laatste dagen wat algengroei komen. Na wat rond te kijken op het internet besefte ik dat dit hoogstwaarschijnlijk door verbranding kwam, de 400 watters knallen er niet naast. Ik belichte misschien ook wel wat te lang, de HQI ging aan om 12 u en pas uit om 23u. Ik heb deze nu teruggeschroefd naar 5 uur (aan om 17.00 en uit om 22u) en ga iedere week een half uurtje opbouwen tot ik aan 8 uur kom. De T5 zal ik 12 uur per dag laten branden.

Even een update, op de toppen van sommige granulosa's zag ik de laatste dagen wat algengroei komen. Na wat rond te kijken op het internet besefte ik dat dit hoogstwaarschijnlijk door verbranding kwam, de 400 watters knallen er niet naast. Ik belichte misschien ook wel wat te lang, de HQI ging aan om 12 u en pas uit om 23u. Ik heb deze nu teruggeschroefd naar 5 uur (aan om 17.00 en uit om 22u) en ga iedere week een half uurtje opbouwen tot ik aan 8 uur kom. De T5 zal ik 12 uur per dag laten branden.
is 8u niet wat veel voor 400 watters? of vergis ik mij? hoeveel T5 heb je erbij hangen?
we hebben het ook al aan de hand gehad met granulosa die verbrand onder de hqi, en bij ons zijn het maar 250 watt

mooie bak en mooi koralen trouwens;)

Hey Boys!, bedankt voor het complimentje :p, ik heb maar 4 maal 39 watt T5 bij hangen op de bak...

Normaal zijn deze volledig blauw om het gele van de 10000 kelvin wat bij te kleuren, maar omdat ik nu minder verlicht zit er terug wat wit bij ook en echt mooi is het niet. Ik hoop met 8u HQI en een totale verlichtingsfase van 1.5 - 2 uur voor en na goed te zitten.

Ook vertelde Luc (jawsee) me dat 250 watt eigenlijk veel indringender licht is dan 400 watt, dit omdat de reflecteren 2 a 3 keer zo groot zijn.

Filip

De acro die ik bij RC heb gekocht vorige vrijdag is geïdentificeerd, het gaat om een acropora pichoni, een echte deep water specie. Nog maar een enkele keer aangeboden en extreem zeldzaam.

Gisteren heb ik hem moeten verplaatsen naar een schaduwrijke plaats omdat het koraal in een lichtshock was gegaan en praktisch al zijn zooxanthellen heeft uitgestoten. Hopelijk krijg ik het er terug door getrokken.

Bijlagen

• IMG_7484.JPG
    IMG_7484.JPG
    108,2 KB · Weergaven: 38
Filip,

jouw koraal heeft idd een lichtshock ondergaan. Die van mij ietsje minder maar heb al twee takjes mogen wegknippen die begonnen te bleachen. :rolleyes:

Is idd een acropora pichoni. Op het net staat er dat je ze geleidelijkaan moet overwennen aan de licht omstandigheden. Eerst op de bodem plaatsen en dan gestaag naar boven brengen.

Denk trouwens dat dit niet het ideale koraal is onder zeovit omstandigheden...

Denk het ook niet Bart, ik ben er nog altijd niet mee bezig ook niet hé :). Momenteel heb ik zonder de zeo toevoegingen eigenlijk ook de kleurtjes al, ik kijk het nog even aan hier :)

Filip

Hopelijk haalt deze zeldzame het!
Je spreekt van deep water, hoe diep is deep?

Yves

Back
Bovenaan