Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquarium Dagboek Fipiliwip

Zo, nu ik een leverdatum heb en alles concreet is kan ik hier al eens wat meer laten weten.

Een aantal weken terug heb ik de bak van de Boys overgenomen. Eigenlijk wilde ik starten met enkel de kelder, maar de bak was in prima staat en voor een mooie prijs. Maten van deze bak zijn 200 x 70 x 70wh. Hierboven komt 3 x 400 watt HQI in combinatie met T5

De kelder wordt volgende week bepleisterd nadat alle muurtjes zijn opgetrokken voor de filter en kweekbakken.

Dit is hoe het er dan ongeveer zou moeten uitzien:

stelling.jpg

Maten van de bakken zullen zijn:

bak 1: 100 x 80 x 50 wh (overwen bak)
bak 2: 100 x 80 x 40 wh (techniek)
bak 3: 160 x 80 x 30 wh (kweekbak)
bak 4: 140 x 80 x 80 (pompbak, aan deze bak zal de ATK komen te hangen die voor de opvoer zorgt)

In totaal zal dit komen op een 2500 liter water.

Opvoer zal worden verzorgd door een ATK 17000 liter. Kalkreactor wordt de grote DaSTaCo en de afschuimer is er eentje van ATB, in een vorige post hier te bewonderen :).

Foto's zullen volgen 16 mei als alles geleverd is.

Mvg,

Filip

speciale dank aan Theo van den Bergh voor het mede mogelijk maken van dit project. Dankzij de service van Reef Corner en het uren brainstormen zijn we tot dit resultaat gekomen.

Vrijdag gaan we verder met een volgende update.

Echt proper gedaan. Er is goed over nagedacht. ZOiets zal het bij mij ook worden (mijn schetsen kan je in mn dagboek volgen, alle reacties erop zijn welkom)
Het zal wel deugd doen om de eerste stappen terug te zetten. Binnenkort stroomt hier weer zilt sop door en kan je weer gaan plakken. Veel succes, ik blijf dit volgen.

Dat is geen half werk Filip topjes gaat TOP worden :cool: !!

speciale dank aan Theo van den Bergh voor het mede mogelijk maken van dit project. Dankzij de service van Reef Corner en het uren brainstormen zijn we tot dit resultaat gekomen.

Vrijdag gaan we verder met een volgende update.

Ik ben benieuwd naar je vorderingenthumbs up

Hey Luc!

Er zit inderdaad water in de kelder!! :) Ben stilaan bezig met het steen op te bouwen, van zodra ik hier mee klaar ben post ik nog wel wat foto's! :)

Ik stuur je een pb om nog is af te spreken, ik moet kortelings toch nog naar RC.

Ook zo blij de zon te zien schijnen op je eerste werkdag :p?

Enne Filip,zit daar al water in de kelder:rolleyes:

Zoals beloofd de reefscape:

IMG_8362.JPG

Ik ben er zelf tevreden over, en dat is toch wat het belangrijkste is :).

Op het programma voor de komende weken staat zeker en vast de ombouw en hopelijk het toevoegen van het zand...

Filip

Mijn complimenten voor de perfecte opstelling van dit systeem, echt een top systeem...

Back
Bovenaan