Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquarium Dagboek Fipiliwip

Dat wel erg jammer Filip, ik hoop dat je pak verzekerd was. Ik heb het zelfde ook als eens gehad met een kalkreactor, het heeft drie maand geduurt voor ik een beetje van mijn geld terug had.
Groetjes Erik

Hey Erik, het is verzekerd tot een zeker bedrag, dus ik hoop dat ik de herstelling er voor een stuk kan uithalen...

De verkoper is wel meer dan correct te noemen, hij heeft direct de nodige formulieren opgevraagd en is volop aan het zorgen dat alles in orde komt.

Lekker:(

Ik heb het zelfde gehad met een kalkreactor. Die was ook helemaal naar de klote:mad:
Volgens mij voetballen ze er mee.

Al heb ik zelf onder laats ook een afschuimer verstuurd.Deze heb ik eerst helemaal uit elkaar gehaald(wat er natuurlijk mogenlijk is) Toen alles apart in bubbelplastic gedaan.De koper zei toen: wat een verpakking, daar kan een olifant over heen lopen:p

Hey E.T.H.

Ik wil toch nog eventjes zeggen dat het niet de verkoper is geweest die hier schuld treft. De afschuimer zat goed ingepakt, overal stond er nog is extra op de doos "breekbaar" "fragile" en wat nog allemaal. Dit is gewoon een schande van TNT.

F

Hey E.T.H.

Ik wil toch nog eventjes zeggen dat het niet de verkoper is geweest die hier schuld treft. De afschuimer zat goed ingepakt, overal stond er nog is extra op de doos "breekbaar" "fragile" en wat nog allemaal. Dit is gewoon een schande van TNT.

F

ja ik snap het:)

Houthakkers zijn het:mad:

Ik had me voorgenomen geen foto's meer te posten van mijn koraaltjes voor ik de kleuren daar had waar ik ze wilde. Achteraf bekeken heb ik me beseft dat ik dan waarschijnlijk nooit meer foto's zou plaatsen en ook wel een fameus gat in mijn dagboek zou krijgen. En ik vind het eigenlijk wel prettig om eens terug te kijken. Dus bij deze:

Bijlagen

• IMG_5528.JPG
    IMG_5528.JPG
    155,5 KB · Weergaven: 70
  • IMG_5545.JPG
    IMG_5545.JPG
    106,3 KB · Weergaven: 16
  • IMG_5558.JPG
    IMG_5558.JPG
    92,9 KB · Weergaven: 13
  • IMG_5562.JPG
    IMG_5562.JPG
    201 KB · Weergaven: 20
  • IMG_5563.JPG
    IMG_5563.JPG
    204,8 KB · Weergaven: 18
xxx (ja luc van u geleerd ;))

Bijlagen

• IMG_5578.JPG
    IMG_5578.JPG
    154,3 KB · Weergaven: 13
  • IMG_5580.JPG
    IMG_5580.JPG
    216,7 KB · Weergaven: 13
  • IMG_5585.JPG
    IMG_5585.JPG
    130,2 KB · Weergaven: 7
  • IMG_5587.JPG
    IMG_5587.JPG
    103,5 KB · Weergaven: 6
  • IMG_5622.JPG
    IMG_5622.JPG
    146,3 KB · Weergaven: 8
Bedankt Michael :).

Ja luc heel tevreden. Al vind ik dat door de hoge opbouw het HQI licht niet genoeg sprijding heeft. Ik ben dan ook op zoek achter wat meer licht, al is de ruimte beperkt wat dit niet evident maakt.

Filip, toch aardig wat kleur aanwezig. Het is altijd wat zoeken en voorzichtig experimenteren en zien wat er gebeurt. Spijtig van uw afschuimer, hopelijk valt het allemaal nog mee.

Yves

Ze vallen inderdaad nogal mee Yves, ik heb vandaag een doseerunit tweedehands op de kop getikt en ga binnenkort maar eens de sporenelementen van RC bestellen. Ik heb het gevoel dat ik op mijn einde loop met enkel waterwissels, wodka en iodine toe te voegen. De bak staat ook best wel arm nu (nitraat 1 en wodka 0.008).

De schade aan de afschuimer van op het eerste zicht ook wel mee, ik heb nog geen prijzen binnen, maar ik hoop dat de verzekering op het pakket de schade zal dekken.

Filip

Filip, toch aardig wat kleur aanwezig. Het is altijd wat zoeken en voorzichtig experimenteren en zien wat er gebeurt. Spijtig van uw afschuimer, hopelijk valt het allemaal nog mee.

Yves

Ze vallen inderdaad nogal mee Yves, ik heb vandaag een doseerunit tweedehands op de kop getikt en ga binnenkort maar eens de sporenelementen van RC bestellen. Ik heb het gevoel dat ik op mijn einde loop met enkel waterwissels, wodka en iodine toe te voegen. De bak staat ook best wel arm nu (nitraat 1 en wodka 0.008).

De schade aan de afschuimer van op het eerste zicht ook wel mee, ik heb nog geen prijzen binnen, maar ik hoop dat de verzekering op het pakket de schade zal dekken.

Filip
Toch niet te laat berichtjes maken, nachtrust !!!
Als de wodka is in de man, .....
Je bedoelt waarschijnlijk fosfaat. Toch een mooie zin om aan een psycholoog voor te leggen.
Wat de kleuren betreft, niet klagen filip. Ziet er goed uit.
En de lampen bepalen zoveel. Je kunt het bij mij zien. Op hetzelfde water heb ik twee verschillende bakken.

Ik heb mij vandaag bij Theo niet kunnen inhouden en een witte echinata meegenomen. Ben eens benieuwd hoe deze gaat kleuren. Ik had er wat bang van om deze mee te nemen, maar Theo was zo overtuigd dat dit koraal het zou halen dat hij er mij zelfs garantie op heeft gegeven.

Ik had ook al een wit acrotje meegenomen uit de coral sea zending, deze heeft ondertussen de hoge nitraatpiek meegemaakt, is helemaal bruin gekleurd maar staat er nog steeds. Sinds deze week vertoont hij terug wat groeipuntjes.

Bijlagen

• IMG_5625.JPG
    IMG_5625.JPG
    171,7 KB · Weergaven: 24
  • IMG_5629.JPG
    IMG_5629.JPG
    183,4 KB · Weergaven: 23
  • IMG_5657.JPG
    IMG_5657.JPG
    115,4 KB · Weergaven: 12
Mooie stukken Filip.
Leuk om te zien dat die mooie stukken bij RC vandaan terechtkomen bij forumleden.
Ik heb ook nog even samen met Theo naar dit stuk gekeken. Echt een mooi en groot stuk om te zien maar o zo gevoelig.
Ik hoop dat hij het goed zal doen.

Groet,
Gerrit

Ik heb mij vandaag bij Theo niet kunnen inhouden en een witte echinata meegenomen. Ben eens benieuwd hoe deze gaat kleuren. Ik had er wat bang van om deze mee te nemen, maar Theo was zo overtuigd dat dit koraal het zou halen dat hij er mij zelfs garantie op heeft gegeven.

Filip,

heb het stuk gisteren ook zien liggen maar durfde het niet aan om het mee te nemen. Mijn bak is nog wat te "jong" om soortgelijke stukken in te zetten. Eens de zeo vollenbak zou draaien dan zou ik die zeker kopen.

Trouwens, het is waarschijnlijk "levenslange" garantie die Theo geeft....ik ken dat. Dat is garantie tot het koraal sneuvelt, dan vervalt de garantie. :biggrin:

Hoe is het ondertussen met de witborst?

Hey India,

Met de witborst gaat het prima, geen stipje te besmeuren en is goed doorvoed.

De witborst heeft er bij mij voor gezorgd dat ik met mijn handen zoveel mogelijk uit de bak blijf, wat alles alleen maar ten goede komt :).

Filip

India;602185[COLOR=blue zei:
Filip,[/COLOR]

heb het stuk gisteren ook zien liggen maar durfde het niet aan om het mee te nemen. Mijn bak is nog wat te "jong" om soortgelijke stukken in te zetten. Eens de zeo vollenbak zou draaien dan zou ik die zeker kopen.

Trouwens, het is waarschijnlijk "levenslange" garantie die Theo geeft....ik ken dat. Dat is garantie tot het koraal sneuvelt, dan vervalt de garantie. :biggrin:

Hoe is het ondertussen met de witborst?

Laatst bewerkt:
Ik post de laatste tijd niet meer zoveel, dit omdat ik mijn kleuren maar niet krijg waar ik ze wil hebben. Eigenlijk ziet het aquarium er nog net zo uit als de foto's een paar weken geleden.

Ik snap niet waar het mis gaat, dit omdat ik ook niet weet waar ik naar moet kijken en waarom. Ik ben dus druk bezig met hier meer proberen over te weten te komen.

Vooral dat hele "koralen-lezen" gedoe ben ik nog echt niet mee mee. Ik heb een gele acro die echt geel ziet, een gele tibunaria die ook echt geel ziet (wat door anderen dan weer als moeilijk wordt omschreven om deze op die kleur te houden). Blauw is blauw, roze is roze, maar toch zit ik ook nog altijd met acro's die echt niet kleuren. Monti's en hysterix zijn dan weer heel dankbare koraaltjes, deze kleuren eigenlijk altijd mooi. Acrootjes daarentegen... Maarja, ik wil een echte acro bak, nu en later, dus dan moet ik ook maar leren waar ik naar moet kijken. Rome is ook niet gezet in 1 dag.

Ik dacht eerst aan toevoegingen, maar na Luc zijn foto's gezien te hebben weet ik dat ik daar nog niet aan toe ben. Ik heb niet die kleuren en zelfs hij voegt niks toe. Voor mij dus ook nog lang geen tijd :).

Filip

Back
Bovenaan