Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

spike's rif

alvorens dat dit een "I told you so..." verhaal wordt zou ik geen 1/2 seconde meer wachten en al je acro's en andere veeleisende koralen bij een bevriende bak proberen onder te brengen. Beter nu de korte pijn, want anders zal er niet veel overschieten vrees ik...

Geert

Acropora heeft nu natuurlijk zeewater op voorraad.
Misschien kan dit wat helpen, suc6.

m vr gr

Yves

Hoi Geert,ik zou wat vers levend steen inbrengen!! Levend zand,en water uit un goed draaiend systeem halen en inbrengen!! Je dierbaarste koralen zo snel mogelijk ergens onderbrengen!! Suc6 man!!

mvg Manuel!!

Shit jong, da's slecht nieuws. Ik ben een paar dagen geleden eens bij Acropora langs geweest, en er waren net een paar dozen vers levend steen toe gekomen. Misschien kan dit helpen? Veel sterkte om door deze moeilijke periode te komen.

Geert ik weet wat je nu aan het meemaken bent, ik leef met je mee!

Sterkte,
Kurt

Sterkte Geert......zwaar balen :mad: !!

mvg Manuel!!

Dit is echt klote zeg. Welke vissen ben je verloren? Heb je de raad van andere nog opgevolgd om preventief te stekken en te plaatsen bij een mede-aquariaan?

Heb je helemaal geen idee waar het aan kan liggen?

Ik wens je veel sterkte.

Gr. Roy

Kdenk dat het un combi is van stofjes die nog worden afgegeven door de nieuwe bak en tekort aan bepaalde bacterien........de oude bak was goed ingedraaid en biologisch helemaal in evenwicht,dit is totaal verstoord ;) !!

mvg Manuel!!

Geert,

heb je mijn bericht ontvangen voor jou ozonisator?
Wat een ellende met je nieuwe bak. Waaraan ligt nu de oorzaak denk je?

India zei:
Geert,

heb je mijn bericht ontvangen voor jou ozonisator?
Wat een ellende met je nieuwe bak. Waaraan ligt nu de oorzaak denk je?
heb je bericht ontvangen,thx.
Tja de oorzaak zoek da maar geen evenwicht in de bak zekers en een samenloop van omstandigheden als het één begint tegen tegaan gaat het ander ook tegen .
Had bij de opstart een ca van 600 dus dan nemen de koralen ook al geen voeding meer op dit zou ook een reden kunnen zijn .Ligt het aan het teweinig aan levend steen ?Zou ook een reden kunnen zijn is het aan het water ? We kunnen nog zoveel opnoemen dus de oorzaak zal volgens mij nooit echt geweten zijn .
De vissen die ik al ben verloren zijn een ctenochaetus tominiensis en de pygoplites diacanthus

vandaag kom ik thuis de chelmon en de picasso dood in de bak + de koralen beginnen weer wit te worden ook:mad:
Denk nu echt aan stoppen hoor zie het nietmeer zitten en weet echt niet meer wat ik nog kan doen

Jezus, dat lijkt me niet echt prettig om mee te maken...
Ben geen expert maar ik denk dat het advies van Mefisto en Stefan om je dieren (tijdelijk) ergens anders onder te brengen erg verstandig is.

Sterkte!

Marcel

Back
Bovenaan