Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

spike's rif

Geert,

kan Freddy jou niet helpen. Is met uitverkoop bezig, misschien heeft hij plaats in zijn stekkenbakken en kan hij jou koralen onderbrengen...

Ksnap dat de moed je in de schoenen zakt Geert :mad: ,maar geef nie op de aanhouder wint en na regen komt zonneschijn ;) !! Geef de bak even rust en laat hem rustig doorrijpen.....heeft even tijd nodig!! Kom op,sterkte en suc6!!

mvg Manuel!!

Hey geert sterkte man. Ik weet dat je er nu niet veel mee bent maar volhouden je komt er wel doorheen en moest je eventueel onderkommen zoeken voor vissen of koralen breng ze maar gerust ik zal hier wel wat plaats maken in de stekkenbak ;) . Geef zeker de moed niet op. :goed:

Ook vanwege mij veel moed en doorzettingsvermogen gewenst!

Je hebt nu zo'n prachtige installatie, stoppen zou zonde zijn.:(

bedankt allen voor de steun ,maar de dieren ergens onder brengen daar begin ik niet aan wil iemand anders zijn bak ook niet naar de knoppen helpen.
de tijd zal raad geven wat ik ga doen ....

Spike allereerst sterkte met het verliezen van je levende have,

Is het misschien mogelijk om ergens een klein bakje op de kop te tikken en daar eerst je vissen in gaan behandellen?

Hoop dat je doorgaat en veel wijsheid!

groetjes Arjen

gisteren alweer 2 vissen verloren de veliferium en de coralinus ,vandaag ziet het er niet goed uit voor de magnifica, vissen zitten zeer kort van adem en onder de stip misschien heb ik op een dag wel nitriet gehad en zijn de vissen wel vergiftigd .De bak staat nu ook vol met algen volgens mij opstartalgen zijn lange bruine deze zijn nu wel aan het loskomen echt geen zicht maar ja...
Het wit worden van de koralen begint nu wel zeer sterk te minderen wat de oorzaak is geweest daar ben ik nog steeds niet uit opstart ,water , infectie ... wie zal het zeggen zekers en vast was het geen acro worm zoveel is zekers
het blijft afwachten hoe het verder zal verlopen

Ja Geert afwachten en hopen......maar gaat zekers ook goed komen!!

Echt balen wat er in je bak gebeurd.

Ik weet wat je meemaakt.

Laatst iemand in duitsland gesproken die in 1 nacht ALLE koralen heeft verloren.
Die heeft ook te snel alles weer opgestart, na het opnieuw inrichten van zijn bak met rifkeramiek.

Probleem was de rifkeramiek.

Veel sterkte.

mvgr
twan

21twan zei:
Echt balen wat er in je bak gebeurd.

Ik weet wat je meemaakt.

Laatst iemand in duitsland gesproken die in 1 nacht ALLE koralen heeft verloren.
Die heeft ook te snel alles weer opgestart, na het opnieuw inrichten van zijn bak met rifkeramiek.

Probleem was de rifkeramiek.

Veel sterkte.

mvgr
twan
hoe wist deze persoon 100% zekers dat het kwam door de rifkeramiek ?:confused:

spike zei:
hoe wist deze persoon 100% zekers dat het kwam door de rifkeramiek ?:confused:
Dat is bijna niet aan te tonen. Wel weet ik dat ik hetzelfde euvel gehad heb. Mooie draaiende bak. Op advies van winkelier (zij dat het totaal geen probleem was) 1 plaat rifkeramiek erbij geplaatst en toen begon de ellende. Rifkeramiekwand werd bruiner en bruiner en koralen begonnen spontaan dood te gaan.
Niet aan het water kunnen merken maar wel veel stukken koraal verloren.

Ik zeg niet dat het door het rifkeramiek kwam maar constateer alleen maar dat het na het plaatsen goed mis ging.

Klopt maar tijdens het opstarten is anders dan inbrengen in een draaiende bak.

Al eens fosfaat gemeten?

mvgr
twan

Sorry dat ik zo direct ben maar ik begrijp echt niet waarom je dit met lede ogen laat gebeuren ? Als ik even snel tel ben je al minstens 8 prachtige vissen en tientallen koralen kwijt.
Dat je iemands anders bak niet wil besmetten heb ik respect voor, maar je kan toch een quarantaine opzetten voor je vissen of andere dieren ?
Wachten tot alles sterft is toch ook geen oplossing en ik ben zeker dat
je wel ergens een bakje op de kop kan tikken (bv. Rudi zal je hiermee zeker willen helpen...)
Niet opgeven !

Beste,

Ik heb thuis nog een bakje staan (sump) van 150-40-40. Als je wil, kan je deze in bruikleen krijgen. Mischien een oplossing om je vissen fkes in quarantaine te steken.

Ik hoor het wel. Grtz Marc.

Back
Bovenaan