Zo, weer even een update van mijn zeewateravontuur
Ben er achter gekomen dat mijn digitale thermometer dus niet goed functioneerde en elke keer een te hoge temperatuur aangaf gezien mijn glazen thermometer elke keer gewoon 25 aangaf.
Thermometen terug gebracht en een nieuwe van een ander merk meegekregen, precies het zelfde verhaal..!!!!
Gaf aan dat mijn bak meer als 70graden celsius was..!!!!
Dit was als ik de sensor 10cm onder het wateroppervlakte had zoals in de handleiding stond, nu zit de sensor net onder het wateroppervlakte en geeft hij wel 25graden aan, vind het maar een vreemde zaak..
Maar goed, ik ben inmiddels van de alg af en heb een aantal nieuwe zaken erbij..
Ten eerste schaam schaam

was ik een steentje met mooie roze buttons tegen gekomen voor een mooi prijsje en kon ik me niet inhouden dus meegenomen. Deze zitten er al een tijdje in maar had ze nog niet op de foto gezet.
Ten tweede heb ik er ook een pepermuntgarnaal bij geplaatst want heb toch wel veel glasannemoontjes en voel er niet zo veel voor om elke keer mijn stenen uit de bak te halen om ze weg te bikken.. (zijn te klein voor een spuit)
Ten derde is vandaag mijn nieuwe automatische bijvulsysteem de "Tunze osmolator universal 3155" aangekomen, met dank aan Aissa van Desert's Ocean voor de snelle service. Kijken of ik hem vandaag nog kan aansluiten want moet zo ook werken..
Nog wat foto's bijgevoegd en ik ga zo een nieuwe meetsessie doen want de laatse is al weer een tijd geleden..
Heb trouwens ook een zakpijpjesplaag in mijn bak, ze zitten er met honderden op het steen en het worden er steeds meer, heb begrepen dat deze beestjes moeilijk in leven te houden zijn. Hoe zou het komen dat ze het bij mij zo goed doen dan..?? Goede waterkwaliteit of juist slechte..???
Groeten,
Roscoe