Zo weer ff wat aangepast.
Heb nu een 55watt daylight blue van interpet vervangen voor een 55watt marine white 14000k van arcadia.
Daarnaast een tunze 6025 bijgezet waarmee mijn stroming nu op 2500+1500+800= 4800liter per uur komt. (41x bakinhoud)
Wat een bak stroming komt er trouwens van die tunze af. Echt een verschil met de koralia. het lijkt alsof er helemaal niet zoveel stroming vanaf komt omdat het echt een megabrede straal afgeeft. Ook vind ik dat de tunze makkelijker in richting te verstellen is.
Daarnaast heb ik ook een potje rowaphos meegenomen. Ik wil namelijk langzaam aan beginnen mijn bak te gaan verarmen zodat de koraaltjes misschien beter op kleur kunnen komen.
Maar eerst even wachten op mijn Rowa-Deltec-Mercks fosfaattest. Heb nu eentje van tetra en daar meet ik tot op heden 0 fosfaat mee. Lijkt mij niet te kloppen, dus maar effe een echte goede test gebruiken. Zodra ik weet wat het dan is ga ik beginnen met de rowaphos.
Ik geloof dat ik een derde van de aangeschreven hoeveelheid moet gebruiken omdat het vrij aggressief spul is.
Voor 100 tot 200 L zeewater schrijven ze 100ml rowaphos voor. Dus voor 150L word gemiddeld 100ml voorgeschreven. mijn bak is 2/3 hiervan dus dan kom ik op een aanbevolen hoeveelheid van 66,66ml. Hier 1/3 van is 22,22ml
Hier ga ik dan ook mee beginnen 22,22ml rowaphos.
Daarnaast is een van mijn strombussen vermoordt door een van de heremieten..

En dat terwijl ik genoeg extra lege huisjes in de bak heb gedaan.
Mooi is nu dat hij het huis van de strombus nu links laat liggen en een van de andere huisjes heeft genomen.
Groeten,
Roscoe