Gister was het dus weer uitvang dag welke iets anders is verlopen als ik dacht...
rond 21.45 een grote handoek om de bak heen gehangen om hem stik donker te krijgen.Om 22.00 de lichten en pompen uit.
om 22.15 het zaklichtje aan zo rond 22.30 kwamen de eerste larfjes in beeld mooi nog ff tijd om de senseo aan te zetten:biggrin:
Ik sta dus in de keuken hoor ik een doffe klap ik denk nog he mijn zaklampje dondert op de grond.Ik kijk dus snel de hoek om nee het zaklampje hangt nog mooi op zijn plaats.
ik kijk iets verder naar links verder van de bak af en de schrik slaat me om het hart.
Daar ligt moeder de kloek levenloos op de grond(vrouwtjes nemo dus)2,5 meter van de bak vandaan

Snel een schepnetje gepakt en vlug terug de bak in met als gevolg dus de grote lamp in de kamer aan snel zwemt ze weer naar haar eitjes .
Ondertussen heeft ook mijn mannetjes kauderni in de gaten dat er iets te halen valt.
Vandaag valt er niet meer veel aan haar avontuur te merken
Denk dat ik toch nog zo,n 30/50 Larfjes eruit heb kunnen vissen.
Gister voor ze uit zwommen 5L brachionus gezeefd en in het 60L bakje vrij gelaten.
Vanmorgen om 5.30 2,5L en vanavond om 17.30 weer 2,5L
Bakje verder de hele dag met rust gelaten ze zitten dus lekker in het pikkedonker.
Kan niet misgaan zou je zeggen