Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nemo kweek met enkel naupli's

verlichting lijkt erg veel.
ik heb amper licht bij de kweek tot 8 weken (een paar ledlampje meer niet)
continue voer is niet OK, ze vervuilen het water en creëren stress voor de visjes. Voer dat te lang rondzwemt is ook niet meer voedzaam.
2x daags genoeg geven dan ze van eten en niet continue "oud" voer laten rondzwemmen.

Klopt helemaal Glenn,maar dat valt niet mee met maar 2 visjes of het is te veel of te weinig.

Heb 2 weken terug er een filipijn bijgezet en sinds die tijd voer ik ff iets meer hoop dat de eitjes van de nemo die nu dus echt op knappen staat er ook wat van mee krijgen:biggrin:

Nu zag ik straks of ik moet zeggen mijn vriendin onder het eten iets vreemds...

het vrouwtjes kauderni had moeite om een grote witte prop binnen te houden van dichtbij bleken het eitjes te zijn.

Komt dit vaker voor? ze zwom en zwemt constant voor achter het mannetje die maar een beetje stil lijkt te hangen.

Ik heb er een filmpje van gemaakt kijk zelf maar ff

http://www.youtube.com/watch?v=aC-0QMTZUsM

komt wel goed frank

misschien een (nep) egel in zetten

daar willen ze nog wel eens op reageren in het paarings gedrag

heb ergens gelezen dat je onbewerkte sateprikkers moet gebruiken

ik heb zelf een bezem gekocht en wat draade er uit gehaalt en met reefscape in een eind dope van 32mm pijp gemaakt

als je toevallig hier in de buurt bent heb ik er 1 liggen voor je

groetjes

Een bezem hab ik nog wel ergens liggen een eindkap kom ik ook wel aan.

Heb 3 weken in Bunnik gewerkt aan de N226 Over het pont van wijk naar huis:biggrin:

Vanaf morgen zit ik in Maarsbergen helaas maar bedankt voor je aanbod misschien kom ik binnekort wel weer in de buurt laat het je dan weten heb er nog geen haast mee.

komt goed

in maarsbergen heb ik nog op school gezeten is 14 km hier vandaan :biggrin: heb het jaren gefiest

Wel ander goed nieuws sinds vanmorgen ondekte ik dat het kauderni mannetje eitjes in zijn bek heeft :)

Ze waren al 2 dagen de dans aan het doen net bij het voeren kwam hij wel kijken maar at niks.

Omdat dit pas de eerste keer voor hem is verwacht ik niet dat hij ze de hele periode vol houd maar het begin is er:biggrin:

mooi man :biggrin:

de aanhouder wint zeggen ze
en mocht het niet lukken dan heb altijd mijn manier nog :p

hoop voor je dat het je nu wel lukt
je hebt het zeker verdient

Jammer maar helaas het mannetje heeft ze vandaag of doorgeslikt of uitgespuugd...

Daarstraks met het voeren vloog hij als een dolle door de bak heen:biggrin: zo'n honger had hij.

Het was pas de eerste keer dat hij ze in zijn bek had het begin is er!!

Morgen gaat al het steen en koraal eruit alsmede ook al een flink deel van de vissen.

Hoop deze week alle vissen te verkopen als dat gebeurt is gaat de stekker er uit...

Wat betreft de stekker er uit ook van dit topic mag van mij de stekker eruit.
Er mag dus een slotje op!

Vanaf deze kant wil ik iedereen bedanken die op dit topic gereageerd heeft en/of heeft meegelezen misschien wel iets van opgestoken heeft.

Baal er flink van dat het me niet gelukt is om ook maar een nemo'tje groot te krijgen.

Houdoe he'

Back
Bovenaan