Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nemo kweek met enkel naupli's

:( dat is balen ...
hoop voor je dat het de volgende keren wel gaat lukken

gr bas

Ik hoop het ook..

heb net de stekker eruit getrokken zag niks meer zwemmen ik had zo'n gele temparatuurmeter in het bakje liggen daar lagen er wel een stuk of 25 onder dood volgende keer maar weer ophangen.

Ga nu eerst eens lekker vakantie houden en zorgen dat ik zo'n 50l sterk geconcentreerde brachionuskweek heb ben wel benieuwd wanneer ze weer een leg heeft.

1) hun annemoon is weggekropen achter de stenen:mad:

2)Na haar vliegles zal ze toch flink wat stress in haar donder hebben gehad.

Hoi Frank,

Positief aan het verhaal is dat 'het lek' nu wel boven is, ofwel de hoeveelheid brachionus.

Dat die doden onder de thermometer liggen is logisch, de bellenstroom zorgt voor een minimale stroming maar hierdoor drijven ze wel achter een obstakel (de thermometer). Ik heb het verwarmingselement gewoon op de bodem liggen maar hier ligt geen 1 larfje onder...

Fijne vakantie!!

Groet Ron,

Hoi Frank,

Positief aan het verhaal is dat 'het lek' nu wel boven is, ofwel de hoeveelheid brachionus.

Dat die doden onder de thermometer liggen is logisch, de bellenstroom zorgt voor een minimale stroming maar hierdoor drijven ze wel achter een obstakel (de thermometer). Ik heb het verwarmingselement gewoon op de bodem liggen maar hier ligt geen 1 larfje onder...

Fijne vakantie!!

Groet Ron,

Hey ron,

Jij ook een prettige vakantie!!

ik wacht nu ook tot ruim na de vakantie eerst wat dingen in orde maken anders weet ik zeker dat de volgende kweek ook niet zo best gaat

zit te denken om ook nog een kweek bakje aan de sump te maken
maar de nieuwe bak volgende week op halen ( hoop ik ) en dan gaan ga ik eens flink brain stormen :rolleyes:

Mijn eerste nemo kweek had ik het 60L bakje gekoppeld aan de showbak.

Maar ivm met plaatsgebrek(was werkelijk geen gezicht in de woonkamer)gaat dit helaas niet meer.

1 voordeel heb je in het begin je hoeft je geen zorgen te maken over de water kwaliteit als je kans hebt zou ik het zeker doen.Later als je kweek lukt en je hebt een flink aantal visjes rond zwemmen kan het je je showbak kosten...

wel de aanzuigende slang voorzien van een bruisblokje anders is je brachionus/naupli's/larfjes zo pleite:o

Omdat er op kweek gebied eigenlijk niks te melden valt denk plaats een keer een overzichtsfoto

En 2 foto's van mijn anemoon die deze week voor de eerste keer gedeeld is hij werd ook wel enorm groot nu heb ik er dus 2.

Bijlagen

• Herschaalde kopie van CIMG0357.jpg
    Herschaalde kopie van CIMG0357.jpg
    233,4 KB · Weergaven: 19
  • Herschaalde kopie van CIMG0358.jpg
    Herschaalde kopie van CIMG0358.jpg
    220,6 KB · Weergaven: 16
  • Herschaalde kopie van CIMG0359.jpg
    Herschaalde kopie van CIMG0359.jpg
    243,4 KB · Weergaven: 22
  • Herschaalde kopie van CIMG0360.jpg
    Herschaalde kopie van CIMG0360.jpg
    229,3 KB · Weergaven: 30
Had het eigenlijk niet eens in de gaten eerst zaten ze nog bij elkaar mijn dochtertje van 6 die zag het:p

Vind het eigenlijk wel jammer denk dat er binnenkort als ik hem los krijg eentje de deur uit moet.

Die oranje anemoon die je links op een van de fotos ziet die heeft zijn plekje nog steeds niet gevonden sinds de porceleinslak aan zijn voeten heeft zitten kietelen.Dat is de anemoon waar de nemo's hun eitjes altijd bij legden.

als mijn bak weet in orde is mag ie wel richting mij ( als ie weg moet )

mijn de mijne hebben zich zovaak op lopen delen dat ze nauw zo klein zijn dat me meno nog groter is :confused:
en ze hebben ook 3maande achter de stenen gezeten vandaar dat zo ze klein zijn geworde

zal ik zeker weten doen :biggrin:

ik zit nu nog op me bak te wachten hopenlijk kan ik hem donderdag ophalen
want ik ga vrijdag op vakantie :(
en als dat het geval word dan word het de hele nacht door werken.

hieronder een paar fotos om gemakkelijk naupli's te scheiden van hun schalen nadat ze zijn uitgekomen.

Ik heb zelf gemerkt dat het leegzuigen van een flesje toch nog een hoop schalen meeneemt naar het zeefje.

Ik heb een stuk pvc pijp van O125 op een cm of 30 afgezagen in de pvc pijp een Utje gezagen.

een emmertje boerenyoghurt leeg geslurpt deze in de pvc pijp geschoven.

Nu als het voor de naupli's tijd is geworden om ze vrij te laten kiep ik het flesje leeg in het emmertje na 10 minuutjes zitten ze met zijn allen voor het raam:biggrin: en zuig ik ze met een pipet eruit.

Zo goed als geen eierschalen meer door de drukte voor het raampje zwemmen ze de eierschalen op de grond opzij.

Bijlagen

• Herschaalde kopie van CIMG0429.jpg
    Herschaalde kopie van CIMG0429.jpg
    115,8 KB · Weergaven: 4
  • Herschaalde kopie van CIMG0432.jpg
    Herschaalde kopie van CIMG0432.jpg
    78,8 KB · Weergaven: 4
  • Herschaalde kopie van CIMG0433.jpg
    Herschaalde kopie van CIMG0433.jpg
    66,4 KB · Weergaven: 4
Back
Bovenaan