Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

na 15 jaar zoet eindelijk zee

113d83cc1922f72b337676aacfadec0c.jpg

Vissenbestand wordt aan gewerkt, nu leuke gekleurde stekken verzamelen. 28 november een weekendje weg en hopelijk op maandag 1 december wat stekken verzamelen in brabant.

Pyroferus en een kleine Picasso geplaatst vandaag. Mijn geledokters accepteren de Picasso echter de pyroferus heeft wat strijd hopelijk is de rangorde snel bepaald.

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Vandaag water weer eens getest.
Ph 8,2
Kh 9,3
Ca 540
Mg 1590
Po4 niet meetbaar
No3 0,3-0,5 mg/l moeilijk af te lezen.

Ca en mg blijven hoog, hup hup koralen ga eens supersnel groeien. Kalkreactor misschien minder laten toevoegen? Of op zijn beloop laten. [emoji54]

Vandaag eindelijk een 2e poging gestart om mijn frame te bekleden. Hout gezaagd, deels in de grondverf gezet, gaten voor ventilatie geboord. Het is nog wat werk maar voor nu lekker onderuit op de bank.

De 1e twee stukken wel. Bouw het in stukjes op dan kan het bijna niet misgaan! Hoop ik ;-)

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Meubel krijgt langzaam een beetje vorm. Hopelijk is de kast volgende week klaar.
Met het aquarium gaat het niet helemaal naar wens. Ineens flinke algen groei en koralen van kleur. Wat blijkt Ik mis mijn salarias inmiddels een aantal dagen, niets van teruggevonden.
Waterwaarden zijn niet veranderd, ik wacht het allemaal even af, de algen groei zal waarschijnlijk wel af gaan nemen.

Back
Bovenaan