Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

na 15 jaar zoet eindelijk zee

Geen idee, instellingen staan al een paar weken zo. Ramen waren ook lichtbruin bealgt.
6ae59827be5e2a58e719ba6138992113.jpg
f1180e65c6022ca72fb405786608c781.jpg

Misschien door de dode salarias, maar het blijft vreemd. Hopelijk gaat het nu weer de goede kant op! En ik hoop dat dit geen dinoflagellaten zijn.

Hoi Frank, rot van die alg, ik zou veel stroming inzetten en kiezen voor een natte afschuiming. Je zit natuurlijk nog in de opstart dus heb je vaker met dit soort problemen te maken. Microbelift-bacteriën kunnen zorgen voor meer stabiliteit. Komt vast weer goed je hebt al mooie koralentopjes

Hoi Frank, rot van die alg, ik zou veel stroming inzetten en kiezen voor een natte afschuiming. Je zit natuurlijk nog in de opstart dus heb je vaker met dit soort problemen te maken. Microbelift-bacteriën kunnen zorgen voor meer stabiliteit. Komt vast weer goed je hebt al mooie koralentopjes
Ik gebruik biodigest, en heb de stroming op maximaal gezet. Hopelijk heeft het effect[emoji45]

Eindelijk een zwaardere opvoerpomp, de aquamedic or 2500 van bijna 10 jaar oud vervangen door een aqua forte ecomax dm5000.
Iets meer doorstroming van en naar de sump.
ed0b68ff22dab8020946cdb574c96c53.jpg

De bak werd niet helder helaas![emoji45]
Door de verhoogde doorstroming kwam er erg veel lucht in het water van de sump. Een bellenscherm was niet effectief genoeg met als gevolg een witte waas van minuscule luchtbellen in mijn bak.
[emoji29] Wat ik vergeten was is het afstellen van mijn overloop. Nu deze afgesteld te hebben is de bak een stuk stiller en eindelijk helder[emoji41]

Nu een paar dagen verder, de bak is nog steeds helder.
Echter er zijn nog steeds redelijk wat luchtbellen te zien in het aquarium.
De spons tussen de schotten van mijn sump houd de microbellen maar beperkt tegen.

Maar eens nadenken over een oplossing.

Luchtbellen probleem is ruim een week gelden opgelost door het water niveau in de sump iets te verhogen.
Watergetest, op no3 na is alles gelijk gebleven.
No3 is ergens tussen de 1 a 2,5 mg/l.

1 acro gebleekt. Hamerkoralen staan er overdag redelijk bij maar in de avond wat in getrokken. heb wel het idee dat de koralen meer kleur krijgen. Alleen de confusa nog niet. Ik weet niet wat er precies loos is maar denk dat ik op het juiste spoor zit. Net een filmpje gemaakt van jonge poetsgarnalen. Hoe ik die moet posten weet ik niet. Gisteravond al wolken met garnalen door de bak en nu de tweede garnalen ontploffing.

Back
Bovenaan