Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

na 15 jaar zoet eindelijk zee

Riezzzz, een beetje vertrouwen in een goede afloop heb ik wel. Maar toch duurt de doorstart mij veel te lang. Hopelijk gaat het met een aantal weken ergens op lijken. Gr frank

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Hey frank, leuk om je nieuwe bak te zien. Je weet het he bij zeewater, geduld dan komt het vanzelf goed. De aanhouder wint (uiteindelijk). Zag van de week pas je reactie op ons dagboek, heb hem veel te lang verwaarloosd. Koralen shoppen, altijd leuk, wij gaan binnenkort ook weer shoppen, na 2 jaar nu eindelijk het fosfaat en nitraat probleem opgelost. Uiteindelijk via DSR er vanaf gekomen. Koralen die op sterven na dood waren beginnen nu ineens weer te groeien.
We blijven je volgen, succes!

Steve en Yvon

Goed te horen dat jullie het eindelijk op de rit hebben. Lees veel positieve berichten over dsr, ik ben nog wat ouderwets gewoon een kalkreactor.

Wij draaiden ook eerst op een kalkreactor, maar die kreeg kuren en vertrouwde het niet meer, toen balling light. Fosfaat probleem na kilo's rowaphos en diakat opgelost door het toevoegen van een half flesje fe+ uit de dsr lijn. Nu zijn onze waardes zo laag dat ik waarschijnlijk nitraat moet gaan toevoegen. Wij gaan eerst een analyse bij triton laten maken, zodat wij een mooi startpunt hebben om van balling light door te gaan naar full dsr.
Zolang je bak draait, waarom iets veranderen toch? Ligt ook aan de gewenste bezetting, wij zijn nu eenmaal sps liefhebbers en zijn ook die richting op gegaan door alle problemen die we hebben gehad.

Het is inderdaad waar dat ijzer fosfaat bindt kan erg of te effectief zijn. Ik hou voorlopig vast aan mijn eerder gebruikte methode. En het wordt tijd om jullie dagboek weer nieuw leven in te blazen.

Vandaag mijn waterwaarden weer gecheckt. Alles met salifert getest.
Ph8.1
Kh10,9
Ca 500mg/l
Mg 1410 Mg/l

Po4 en No3 niet meetbaar.

Het wordt tijd om de bak te vullen met koraal. Hierbij nog een foto van de huidige inrichting.
b3fdb8a71623db60ed16d2c1090d0f25.jpg

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Back
Bovenaan