Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

na 15 jaar zoet eindelijk zee

gelukkig doet die geledokter van mij dat ook anders was het mij nooit gelukt. nu is het ook gelukt met de Geeloogborsteltand dokter.

Bijlagen

• forum 16 bruine dokter.JPG
    forum 16 bruine dokter.JPG
    111,8 KB · Weergaven: 45
starter07 zei:
gelukkig doet die geledokter van mij dat ook anders was het mij nooit gelukt. nu is het ook gelukt met de Geeloogborsteltand dokter.

Een foto van een vis valt of staat met de weergave van het oog, dat moet scherp zijn...moet je is annemoonvisjes proberen...die schudden de hele tijd met hun kopie :p

hier nog een overzichtje van mijn aquarium dat nu sinds augustus 2006 draait

Bijlagen

• forum 20 overzichtje.JPG
    forum 20 overzichtje.JPG
    153,8 KB · Weergaven: 112
de druif nomaals,
Anemoonvisje op de foto zetten valt niet mee. ze zijn ook nog vrij klein maar het lukt eerdags vast nog wel.:D

Bijlagen

• forum 19 druif close.JPG
    forum 19 druif close.JPG
    156,8 KB · Weergaven: 51
Na een leuk weekendje Antwerpen eindelijk weer thuis. het was echt top.
En natuurlijk in de ZOO van Antwerpen geweest en even aquarium's gekeken en jahoor ook zeewater er stond jammergenoeg maar 1 mooi ingericht tropisch zeeaquarium maar die stond er mooi bij. Het was een bak met alleen maar leders, buttons en schijfannemoonjes enzo. erg mooi. En ook een grote school zeilvindokters.
:D

Vandaag weer eens een schoon maak gehouden. T5 buizen, lichtkap van binnen en buiten, sump, en het meubel lekker gepoetst. Een water wissel van 40liter en de zijruiten en voorraam weer spik en span. En dan ziet alles er weer helemaal top uit.

Ben eens benieuwd wat je allemaal gekocht hebt:D

Hier de eerste twee foto`s weet nog niet de exacte namen.

Bijlagen

• Forum 21 druif 2.JPG
    Forum 21 druif 2.JPG
    95,9 KB · Weergaven: 48
  • Foto 22 steen.JPG
    Foto 22 steen.JPG
    69,9 KB · Weergaven: 38
Bedankt. de neteldraden had ik al gezien. Maar zoals hij nu staat in mijn bak heeft deze voldoende ruimte en kan hij geen andere koralen plagen.

gr. frank

en een hamertje,

Het kleine stekkje komt van frode, en deze groeit goed. overigens heb ik er nog een die ook onwijs goed groeit. (gelukkig :rolleyes: ))

Bijlagen

• forum 23 hamertje.JPG
    forum 23 hamertje.JPG
    79,4 KB · Weergaven: 35
  • Forum 24 stekkie van frode.JPG
    Forum 24 stekkie van frode.JPG
    83,7 KB · Weergaven: 33
starter07 zei:
Het kleine stekkje komt van frode, en deze groeit goed. overigens heb ik er nog een die ook onwijs goed groeit. (gelukkig :rolleyes: ))

Is een Seriatopora caliendrum.
Ja, die zijn gewend aan het hoge noorden he :D

Vandaag een nieuwe opvoer pomp geplaatst. Ik had eerst een or 2500 maar die maakte te veel herrie in de woonkamer. Toen heb ik een eheim 3400l/h tussen gezet. muis stil. En een veelbetere rifspoeling. zag gelijk overal vuil vandaan komen.

Ook heb ik een sp3000 van aquamedic op mijn kalkreactor gezet. nu is de doorstroming van water in iedergeval gewaarborgd. Iedere 2 uur draait deze een kwartier en dat is ongeveer 750ml en dat is ongeveer 1/3 van de inhoud van de reactor. dus is de verbijftijd in de reactor minimaal 2 uur en maximaal 6uur.

Gr. frank:)

Ik ben erg tevreden over de eheim opvoerpomp 3400l/h. Deze is een mega veel stiller dan de OR die ik eerst had geinstalleerd. Deze dient nu al reserve pomp voor de eiwit afschuimer of opvoer pomp. Ik kan het 1 op 1 uitwisselen ideaal. Ook als iemand anders de bak moet verzorgen als ik op vakantie ben.

gr. frank

Back
Bovenaan