Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

na 15 jaar zoet eindelijk zee

Leuk om te zien Frank.

Een tl lampje met het juiste spectrum kan wonderen doen voor Hsytrix heb ik ervaren...en geduld..

Geduld heb ik wel.

Wat voor lamp raad je mij aan om er boven te hangen of is het een kwestie van proberen met diverse lampen.

gr. frank

zandzevende zeester was even aan het wandelen. De twee doktersvissen samen zullen we alles delen.

Bijlagen

• Foto's-0026.jpg
    Foto's-0026.jpg
    58,5 KB · Weergaven: 25
  • Foto's-0030.jpg
    Foto's-0030.jpg
    51,6 KB · Weergaven: 25
  • Foto's-0059.jpg
    Foto's-0059.jpg
    72,2 KB · Weergaven: 26
Hoi Dave,

Ja, sinds kort eet henkie alles. Van diepvriesvoer tot tabletten.
En daar ben ik erg blij mee wat dan overleeft hij ook als er tekort algen zijn.

gr. Frank

Gisteren de Kh en het calcium gehalt weer eens gemeten. Het is weer wat beter.

De KH was 6,5 en het calcium gehalte 420.

Morgen ga ik nog eens meten wat de waarden zijn. Denk dat ik de aankomende weken wat vaker ga meten om er achter te komen of mijn kalkreactor wel voldoende kalkverrijkt water uit laat stromen. Hopelijk blijft het stabiel.

gr.frank

Vandaag het water weer eens getest.

No2 niet meetbaar

No3 niet meetbaar

Po4 niet meetbaar

MG 1170

CA 440

PH 7,9

KH 5 (blijft laag weet niet waarom)

Helaas is er deze week een zandzevende zeester overleden. De ander leeft nog steeds, misschien ouderdom geweest.

Gisteren was ik mijn lipvisje kwijt. normaal zwemt deze altijd vrolijk door de bak maar nu niet. Gelukkig heb ik hem/haar teruggevonden in mijn overloop en levend. PFFFFfff

De lipvis is onbeschadigd terug in de bak en eet ook goed. Gelukkig niets aan de hand

Alles weer lekker schoongemaakt vandaag. Alleen kreeg ik halfverwege de schoonmaakbeurt het zeeaquarium tijdschrift in de bus dus toch maar even snel doorgekeken. Daarna verder.

Nu eerst even op het forum kijken en dan lekker in de zon het tijdschrift lezen.

:)

Gisteren,

Schoongemaakt en een beetje paarse flap afgezogen. Hoe dit ontstaat is mij een raadsel. Alle water waarden voor zover ik ze kan meten waren goed.
Misschien komt het door veranderingen in temperatuur doordat het buiten iets warmer is geworden. of .......?

Ook is er afgelopen week een T5 stuk gegaan. Vandaag een nieuwe gekocht en ik vond mijn bak een beetje te blauw en wil het wat verminderen. Nu een 50.50 van KZ erboven gehangen, volgende week vervang ik nog een blauwe door een paarse van KZ.

2 weken geleden 2 stekjes acro erbijgeplaatst.

een paar fototjes dan maar

Bijlagen

• Foto's-0039.jpg
    Foto's-0039.jpg
    132,2 KB · Weergaven: 36
  • Foto's-0032.jpg
    Foto's-0032.jpg
    111,3 KB · Weergaven: 26
  • Foto's-0040.jpg
    Foto's-0040.jpg
    103,5 KB · Weergaven: 28
  • Foto's-0041.jpg
    Foto's-0041.jpg
    95 KB · Weergaven: 29
Fungia van foto 3 (post hiervoor) is "spontaan" ga groeien op het levende steen mooi meegenomen. hopelijk groeid deze snel door is nu ongeveer een 50cent stuk groot.

Bijlagen

• Foto's-0037.jpg
    Foto's-0037.jpg
    170,3 KB · Weergaven: 36
:D Eindelijk een manderijn pitvisje. Het visje zwemt nu net een uurtje in de bak maar ik heb nog geen foto kunnen maken. dus die volgt later.

gr. Frank:cool:

hier een paar fototjes, de achter zijde volgt

Bijlagen

• a.JPG
    a.JPG
    94,3 KB · Weergaven: 32
  • b.JPG
    b.JPG
    84,4 KB · Weergaven: 32
  • c.JPG
    c.JPG
    85,8 KB · Weergaven: 30
  • d.JPG
    d.JPG
    81,7 KB · Weergaven: 33
Vandaag voor het eerst mijn manderijn diepvries artemia zien eten. Een hele geruststelling deze zal dus niet verhongeren. :D
Mijn aquarium draait nu bijna 1 jaar en ik had het gevoel dat er wel voldoende beestjes doorheen kropen maar of het voldoende was om een manderijnvisje in leven te houden :(, wist ik niet maar daar maak ik mij nu niet meer druk om.

gr. Frank :)

Ha Frank, dat had ik net ook weer!
Ik heb de vissenval er in staan met een blokje diepgevroren artemia's in het voerbuisje. Man-mandarijn zwemt als enige vis de val in en eet zijn buikje helemaal rond. De voedselconcurrent moest ik vangen, de zesstreeplipvis, maar dit werkt ook :D

Tjonge dit spreekt toch wel een aantal boekwerken tegen. Maar ja als je de manderijn eerst vangt dan kan je daarna waarschijnlijk de lipvis wel vangen.

Back
Bovenaan