Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

na 15 jaar zoet eindelijk zee

ik heb al meer dan 15 maanden gafzakken en heb geen last van nitriet,je eerste vuil en dat is heel wat ben je wel kwijt.
ik was ze wel minimaal een`keer per week en na drie maanden vervang ik ze.
ik ben meer dan tevreden.
je bak ziet er voor de rest veelbelovend uit ga zo door,dan krijg je echt een pronkstuk in huis.
groetjes aad

starter07 zei:
De blauwe blokken schuim in het filter zijn inmiddels verwijderd, dit om te voorkomen dat het een nitraat fabriek word. Ik heb ze voornamelijk gebruikt om de eerste hoeveelheden zweefvuil opte vangen.
Gafzakken schijnen hier goed voor te zijn maar ik ken niemand die daar ervaring mee heeft (is het geen nitraat fabriek).

Heb vandaag weer 2 koraaltjes gehaald;Druifjes koraal
en ???? ben de naam van het koraal alweer vergeten. als
deze morgen goed uitstaan zal ik een foto plaatsen.

gr. frank

foto`s maken is niet mijn sterkste kant dus hierbij in iedergeval de 1e aanblik vanmorgen vroeg op de druifjes.

Bijlagen

• forum 9.JPG
    forum 9.JPG
    144,7 KB · Weergaven: 92
starter07 zei:
foto`s maken is niet mijn sterkste kant dus hierbij in iedergeval de 1e aanblik vanmorgen vroeg op de druifjes.

Dat wordt steeds voller daar :goed:

Zet je fototoestel eens op een stoel, of hou je adem in tijdens het afdrukken...misschien scheelt dat :D

starter07 zei:
nu eentje met adem in weet alleen niet de naam van dit koraal.

Ik gok op Seriatopora caliendrum, weer één :p

Mooi stukkie trouwens. Wat betreft de foto, ik zou het toestel toch ook maar op een kruk of stoel laten steunen...je bent er bijna ;)

Hey Frank,

Je bak ziet er leuk en strak uit. Met wat mooie koralen zal het zeker een topbak worden!! En eigenlijk is hij dat al !!Want als die Druif uit zal staan dan heb je een blikvanger waar niemand omheen kan kijken en ik weet het !!En als de andere erin staan zal het er zeer leuk uitzien.
Heb je nog een totaalfoto van de bak??

Ik heb nog geen totaal foto van de bak. Die zal ik van de week eens maken.
De druifjes zien er goed uit vanochtend.
gr. frank

hierbij een overzichtje van de linkerzijde van de bak. en een fototje van de druif die volgens mij nog niet helemaal uit staat.

Bijlagen

• forum 12 overzicht.JPG
    forum 12 overzicht.JPG
    119,4 KB · Weergaven: 124
  • forum 11 druif.JPG
    forum 11 druif.JPG
    134,9 KB · Weergaven: 92
De kwaliteit van deze laatste 2 foto`s is volgens mij beter dan al de vorige foto`s. Ondanks dat dit foto`s zijn die met een mob. telefoon zijn gemaakt.

Dat gaat zeker beter :goed:
En ik ben een beetje jalours op die mooie kalkalgen van je :D

tja, je kan niet alles hebben. jij hebt zo`n super mooi veldje met sterpoliepen en ik niet. hopelijk blijven die kalk algen zo mooi.

o nu de foto dan maar, dit is de 3e dag dat deze in het mijn bak staat

Bijlagen

• forum 12 druif dag 3.JPG
    forum 12 druif dag 3.JPG
    107,3 KB · Weergaven: 70
starter07 zei:
tja, je kan niet alles hebben. jij hebt zo`n super mooi veldje met sterpoliepen en ik niet. hopelijk blijven die kalk algen zo mooi.

:D :D :D :D :D :D :D :D :D

vandaag het water weer eens getest. Alles heeft de zelfde waarde als de vorige keer alleen is het nitraat niet meetbaar in plaats van de eerder gemeten 5 mg/l gaat de goede kant op dus.

Alles staat er mooi bij op de laatste dag van het jaar, dat is al genieten.
De stekken van Frode montipora en calendrium groeien zichtbaar en goed.

gr. frank

Eindelijk maar eens lid geworden van het zeeaquarium. Echt een super mooi blad.
Voorheen leende ik het blad steeds van de vereniging waar ik lid ben. Maar ja dan moet je het boekje snel lezen en weer terug brengen. Daar zit het probleem, die tijd heb ik meestal niet. Dus nu kan ik eindelijk op mijn gemak het boekje lezen.

onvoorstelbaar. mijn druif is vandaag nog groter, ik dacht dat deze gisteren zijn maximale omvang had bereikt omdat deze al een aantaldagen dezelfde grote aanhield. maar ja weer een verrassing. :D

Heb vannacht weer eens in mijn bak zitten turen.
Tjonge het barst van de gekke beestjes en borstelwormpjes.
Allemaal van die ja wat zijn het "kromme garnaal achtige beestjes". Zie er wel waanzinnig uit.
Ik had niet verwacht dat het er zoveel zouden zijn.

:cool:

Back
Bovenaan